سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
به گزارش جام جم آنلاین از مهر، غلامرضا صارمیان، مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه سعی شده سطح کمی و کیفی سامانه ۱۲۴ به عنوان تنها سامانه اقتصادی ارتباطی با مردم ارتقاء یابد، گفت: تلاش شده تا به گونهای که امکان ارتباط برای همگان در تمامی مناطق شهرستانها فراهم شود، به تشریح عملکرد تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها در تیرماه سال جاری پرداخته شود.
این مقام مسئول با تاکید براینکه پیگیری مطالبات و شکایات مردم به دلیل حضور سود جویان در بازار در جایگاه ویژهای قرار دارد، افزود: طی تیرماه، در مجموع ۲۰ هزار و ۹۵۵ فقره شکایت مردمی راجع به تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری استان ها دریافت گردیده که از این تعداد، ۶۸ درصد شکایات مورد رسیدگی قرار گرفته است و ۳۲ درصد باقی مانده تحت بررسی کارشناسی از سوی مراجع ذیربط قرار دارد.
وی افزود: از مجموع شکایات دریافتی، بیشترین گزارش در بخش کالایی از نان و میوه و سبزیجات و در بخش خدمات از رستورانها و غذاخوریها و نیز تعمیرگاههای خودروهای سبک بوده است و گرانفروشی و تقلب در صدر عناوین تخلف گزارشهای دریافتی قرار گرفته است.
مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت اظهار داشت: از مجموع شکایات دریافتی، ۵۱۹ فقره با براورد ارزش بیش از ۱۱ میلیارد ریال در کارگروههای رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و به تبع از تشکیل و ارجاع پرونده اجتناب شده است.
وی با اشاره به افزایش تعداد گشتهای مشترک انجام شده طی این بازه زمانی، تصریح کرد : تعداد ۷ هزار و ۸۰۸ گشت مشترک بین بازرسان سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها با سازمان تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاهها از جمله وزارت جهاد کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، اتاق اصناف و اتحادیهها انجام گرفته است که از این تعداد، ۳ هزار و ۶۵۶ پرونده با ارزش ریالی ۳۹۲ میلیارد ریال در زمینه های مختلف تنظیم شده است که پس از بررسی با متخلفان برخورد خواهد شد.
این مقام مسئول تاکید کرد: در راستای نظم دهی و انسجام بیشتر به فرایند تنظیم بازار، اصلاح نظام توزیع و نظارت بر واحدهای توزیعی، تولیدی و خدماتی، بازرسی های مستمر توسط اکیپهای بازرسی و نظارت در ادارات صنعت، معدن و تجارت استانها صورت میگیرد.
صارمیان با اشاره به مواد ۵ و ۶۵ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و قانون نظام صنفی و ماده ۶ قانون تعزیرات حکوتی، درج قیمت و نصب اتیکت و برچسب و صدور فاکتور در مورد همه کالاها و خدمات را مورد تاکید قرار داد و از هموطنان عزیز خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا اجحاف در حق مصرفکننده از طریق سامانه ۱۲۴ و یا مراجعه به پورتال سازمان و همچنین در استانها نیز با ارائه شکایات خود به ستادهای خبری مستقر در سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان، مسئولان ذیربط را در جریان قرار داده تا رسیدگی لازم صورت پذیرد.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد