به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از پدال، این خودروهای الکتریکی کوچک میتوانند جایگزین آپ کنونی شوند. البته مدل بزرگتر میتواند حتی جای پولو را نیز بگیرد اما فعلاً تصمیم نهایی دراینباره گرفته نشده است.
همانند ID.3 و بسیاری دیگر از محصولات الکتریکی فولکسواگن، این خودروهای کوچک از پلتفرم MEB استفاده خواهند کرد. شاید فولکس در حرکتی هماهنگ با دیگر محصولاتش، کوچکترین خودروی الکتریکی خود را ID.1 نامگذاری کرده و مدل دوم با ابعاد پولو را نیز ID.2 بنامند.
در حال حاضر به نظر میرسد ID.2 روند توسعه خود را بیشتر پی گرفته است. فولکسواگن میخواهد این خودرو را تا سال ۲۰۲۳ و با قیمت حدود ۲۰ هزار یورو تولید کند. این خودرو به منظور کاهش هزینهها شاید از باتری لیتیوم-آهن-سولفات استفاده کند. این باتری نسبت به نمونههای لیتیوم-یونی تراکم انرژی کمتر دارد.
ظاهراً ID.1 تا سال ۲۰۲۵ عرضه نخواهد شد. اشکودا و سئات هم نسخههای الکتریکی مخصوص خود را عرضه خواهند کرد.
رالف برنداستاتر رئیس برند فولکسواگن برنامههای این شرکت برای تولید خودروهای الکتریکی کوچکتر را اعلام کرده است. او میگوید:
البته ما باید در نظر داشته باشیم که کلاسهای سطح پایینتر در آینده تقاضای زیادی برای خودروهای الکتریکی خواهند داشت و ما در حال حاضر کردن ایدههایی برای این کلاسها هستیم. ما به زودی روی آنها بحث خواهیم کرد. خودروهای حاضر در کلاسهای کوچکتر مهم بوده و برای ما بسیار جالب هستند.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
درگفتوگو با دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور بررسی شد
نادر قدیانی معتقد است به جای حمایت مستقیم از ناشر مخاطب یا نویسنده، باید از ترویج کتابخوانی در مدارس حمایت کرد
فؤاد ایزدی، کارشناس حوزه روابط بینالملل در گفتوگو با «جامجم» تشریح کرد