به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از دیجیاتو، سهم سود غول فناوری کره جنوبی از بازار موبایل ۳۲.۶ درصد در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ اعلام شده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۹ افزایش ۱۸.۸ درصدی نشان داده و بالاترین آمار این شرکت پس از یک بازه ۶ ساله به شمار میرود. سامسونگ در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۴ به سهم سود ۳۷.۹ درصدی از بازار موبایل دست یافته بود.
اپل ۶۰.۵ درصد از سهم سود بازار موبایل را به خود اختصاص داده و همچنان سودآورترین برند موبایل در جهان به شمار میرود. حاشیه سود اپل در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ با وجود عرضه آیفون ۱۲ به ۲۱ درصد کاهش یافته که نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل (۲۳ درصد) کمی افت داشته است. برای مقایسه، حاشیه سود عملیاتی سامسونگ در فصل سوم ۲۰۲۰ به لطف عرضه عرضه موبایلهای میان رده و پرچمدار از ۱۱ درصد سال گذشته به ۱۴ درصد افزایش یافت.
Strategy Analytics اشاره میکند که سامسونگ از لحاظ سهم درآمد از بازار موبایل نیز فاصلهاش را با اپل کمتر کرده است. سهم سامسونگ از درآمد بازار موبایل ۲۲.۶ درصد و سهم اپل ۲۹.۵ درصد در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ بوده است. سامسونگ با کسب بیشترین سهم از بازار موبایل (۲۱.۹ درصد)، بزرگترین فروشنده موبایل در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ لقب گرفته است. هواوی (۱۴.۱ درصد)، شیائومی (۱۲.۷ درصد) و اپل (۱۱.۹ درصد) در رتبههای بعدی هستند.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد