به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از دیجیاتو، طبق اعلام غیررسمی اولین وسیله نقلیه کاملاً برقی مازراتی یک شاسیبلند با نام Grecale است که در سال ۲۰۲۱ در نسخههای درونسوز و هیبریدی عرضه شده و در نهایت در سال ۲۰۲۲ نسخه تمام برقی آن نیز عرضه خواهد شد.
به دنبال Grecale انتظار میرود که مدلهای Gran Turismo و Gran Cabrio نیز در فرم برقی عرضه شوند که البته براساس اخبار غیررسمی تا ۵ سال آینده برقی خواهند شد.
اوایل سال میلادی جاری بود تصاویری از یکی دیگر از محصولات مازراتی با نام Quattroporte منتشر شد. گفته می شود این خودرو در نسخه پلاگین هیبرید در سال ۲۰۲۳ راهی بازار خواهد شد.
مازراتی در کنار جیپ، داج، آلفارومئو و لانچیا متعلق به گروه خودروسازی فیات کرایسلر است. این گروه خودروسازی نسبت به دیگر خودروسازان دیرتر به حوزه محصولات برقی ورود کرد و تا حدی در این خصوص مردد بود.
اوج تلاش مازراتی برای تولید محصولات برقی به سوپراسپرت مدرن MC20 برمیگردد. این خودرو در حال حاضر در نسخه درونسوز به صورت رسمی معرفی شده و البته هنوز مشخصات نسخه برقی آن منتشر نشده است. MC20 مجهز به پیشرانه ۳ لیتر V۶ توربوشارژ با قدرت ۶۲۱ اسببخار و گشتاور ۷۲۹ نیوتنمتر است و میتواند در زمان ۲/۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد. گفتنی است نسخه هیبرید این خودرو به مراتب قدرت موتور بالاتری داشته و کارایی بیشتری از خود نشان خواهد داد.
نکتهای که در این میان وجود دارد آن است که براساس تحقیقات به عمل آمده آن دسته از محصولات برقیای که از ابتدا در مدل برقی و هیبریدی تولید میشوند کارایی بیشتری نسبت به نسخههای مجهز به انواع پیشرانه (از جمله پیشرانه درونسوز و هیبریدی) داشته و چالش کمتری را برای دارندگان خود ایفا میکنند. به همین جهت نیز ممکن است که مازراتی کلا در تعدادی از محصولات خود نسخههای درونسوز را از خط تولید خارج کرده و تعدادی از محصولات را تنها در نسخههای برقی تولید کند.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد