از طرفی برای دیدن خانه های مختلفی که حدس میزنیم شاید شرایط مورد نظر ما را داشته باشند باید مسیرهای زیادی را طی کنیم تا بتوانیم محله، دسترسیها، امکانات اطراف خانه و حتی همسایهها را به درستی بررسی کنیم و تصمیم نهایی را بگیریم.
تمام این فرآیندهای پیچیده باعث میشود پیداکردن خانه مناسب و دلخواه که با شرایط و بودجه مان جور در بیاید به یکی از سختترین کارهای شهرنشینی تبدیل شود.
در سالهای اخیر با روی کار آمدن اپلیکیشنهای مختلف، روند بررسی و انتخاب خانه برای خرید یا رهن و اجاره تا حدی بهروز و آسانتر شده است. اما هنوز متناسب با نیاز جامعه تغییر نکرده است. در این رابطه شرکت «نوآوران هوشمند فرتاک» راهکارهای جالب توجهی ارائه کرده است.
میثم سپهری کیا، مدیرعامل شرکت «نوآوران هوشمند فرتاک» نیازهای بازار مسکن را مورد بررسی قرار داده و توانسته همراه با تیم 30 نفره تماموقت و 10 همکار پارهوقت، پلتفرم هوشمندی را در این حوزه طراحی و تولید کند. این شرکت در سال 97 از محصول «اینپین» رونمایی و در سال 99 آن را به شکل جدی به بازار ارائه کرده است.
اینپین در مسیر پیشرفتش با چه چالشهایی روبهرو بودهاست؟
مسیر بهره گیری از فناوریهای نوین در کشور ما همیشه مسیری پر فراز و نشیب بوده و هست. از طرفی افزایش تورم بر سختی این راه دامن میزند زیرا با بالارفتن هزینهها، حقوق پرسنل هم باید افزایش داده شود و همه این مسائل برای کسبوکارهای نوپا بسیار چالش برانگیز است.
مدیرعامل شرکت «نوآوران هوشمند فرتاک» در خصوص چالشهای پیش روی این مجموعه میگوید: «با توجه به شیوع بیماری کووید 19 برای مدتی کسبوکار املاک در کشور تعطیل و در واقع بازار خریدوفروش و رهنواجاره مسکن با توقف روبهرو شد. چون خانه، کالایی نیست که آن را بشود بدون بازدید حضوری و صرفا از طریق عکس و به شکل آنلاین تهیه کرد. چالش جدی دیگری که در این مدت با آن روبهرو بوده و هستیم، نبود نیروی کار متخصص در حوزه برنامهنویسی است. بسیاری از برنامهنویسهای توانمند ایرانی از کشور خارج شدهاند و اغلب کسانی که باقی ماندهاند یا تجربه کافی ندارند یا فقط با شرکتهایی وارد همکاری میشوند که درآمدهای بسیار بالا برایشان داشته باشد. غیر از این موارد، اکوسیستم سرمایه گذاری در کشور ما بسیار نوپاست، سرمایهگذاران عموما به کسبوکارهای شناختهشده و بسیار بزرگ علاقه دارند در حالی که در کشورهای توسعه یافته سرمایه گذارها به استارت آپ ها توجه زیادی دارند. متاسفانه این عملکرد باعث می شود در سالهای آینده کوهی از استارتآپ های شکستخورده داشته باشیم.»
چشم انداز اینپین برای سالهای آتی
ایده اینپین برای پیشبرد اهدافش در 5 سال آینده استفاده هرچه بیشتر از نوآوری های جدید است. مثلا استفاده از دستیار صوتی برای این که متقاضی هرآنچه مد نظر دارد را اعلام کند و جستوجوی هوش مصنوعی برایش آغاز شود. اینپین در برنامه بلندمدت خود قصد دارد به رده اول تهیه مسکن از طریق اپلیکیشن تبدیل شود و رویای بزرگش این است که در سطح جهانی هم بتواند خدماتی را ارائه کند و افراد در کشورهای دیگر این امکان را داشته باشند که با زبان رسمی همان کشور به دنبال خانه مورد علاقهشان بگردند.
چرا «اینپین» پیداکردن خانه را راحتتر می کند؟
به کارگیری هوش مصنوعی
پلتفرم آنلاین اینپین به شکل سهوجهی در حوزه املاک خدمات ارائه می دهد. کسانی که به دنبال خرید یا رهن و اجاره خانه هستند، کسانی که میخواهند خانهشان را برای فروش یا اجاره ارائه بدهند و مشاوران املاک همه میتوانند از این بستر استفاده کنند.
از زمان رایج شدن اینترنت در دنیا تا کنون، دو نسل متفاوت از پلتفرمهای ارائه کننده خدمات املاک به وجود آمده اند. اولین نسل، نسل خدمات دایرکتوری بود که اقدام به جمع آوری آگهی ها می نمودند، مثل سایت «ایران فایل» در کشور ما. نسل دوم موتورهای جستوجو و اپلیکیشنهایی مثل «دیوار» و نمونههای مشابه بودند که تا پیش از این، اینها تا حدودی نیازهای افراد را برطرف میکردند. اما در حال حاضر نسل جدید از پلتفرمهای آنلاین جستوجوی ملک در دنیا در حال ظهور هستند که میتوانند بسیاری از مشکلات متقاضیان ملک این بازار را به سرعت پاسخ دهند و خیلی زود بین مردم فراگیر شود. در این نسل جدید از فناوریهای مدرنی مانند هوش مصنوعی یا واقعیت افزوده استفاده می شود که اینپین این فناوریها را به شکل بومیشده برای کاربران ایرانی طراحی و تولید کرده است.
استفاده از تخصص مشاوران املاک در اینپین
مشاوران املاک، بخش حذفنشدنی خدمات مربوط به تهیه مسکن هستند. زیرا اگر واقعا در کارشان حرفهای باشند بهخوبی میتوانند به جستوجوکنندگان ملک کمک نمایند. آنها به مسائل حقوقی اشراف دارند و همین کمک میکند در زمان عقد قراردادها تمام نکات حقوقی را در نظر بگیرند و قراردادی سالم، رسمی و دقیق ثبت کنند. از طرفی آنها توانایی مذاکره بالایی دارند و میتوانند بین مشتری و صاحب خانه ارتباط خوبی برقرار کنند. در نهایت مشاوران املاک اطلاعات ویژهای درباره محلهها و خیابانها دارند که بسیار مهم و کاربردی است. برای همین اینپین سعی کرده با مشاوران املاک در ارتباط باشد.
قابلیت نصب روی هر گوشی
اپلیکیشن اینپین برای گوشیهای اندروید در پلیاستور و برای گوشیهایی با سیستم عامل iOS در وبسایتهای سیب ایرانی و سیب اپ قابل دسترسی است.
توجه به نیازهای خاص مشتری
یکی دیگر از محاسن اینپین این است که افراد میتوانند بهجز متراژ، تعداد اتاق، محله و قیمت، شرایط و نیازهای خاصشان را هم در فرم اولیه ذکر کنند. به عنوان مثال خانوادهای که یک فرزند چهار پنج ساله دارند و والدین شاغلند و میخواهند در نزدیکی خانه حتما مهدکودک وجود داشته باشد یا خانوادهای که از مادربزرگ یا پدربزرگشان نگهداری میکنند نیاز دارند درمانگاه و مراکز درمانی به خانه نزدیک باشد. در چنین حالتی هوش مصنوعی فعال در اپلیکیشن نواحی اطراف خانه های پیدا شده را بررسی می کند و گزینه هایی که شرایط لازم را دارند به عنوان پیشنهاد مطرح می کند.
چطور از اینپین استفاده کنیم؟
هر کاربری میتواند با ثبت تمام موارد مد نظرش در بستر اینپین با مشاوران املاک و افرادی که آگهی دادهاند در ارتباط باشد. این امکان وجود دارد که در همان زمان ارسال درخواست، گزینه مشاوران املاک را فعال کند. در این صورت برای مشاورانی که در سامانه عضو هستند درخواست فرد ارسال میشود و در صورتی که خانه مورد نظر کاربر را در فهرست خود داشته باشند به او پیشنهاد میدهند. به این ترتیب متقاضی از طریق هوش مصنوعی که آگهیهای مطابق با سلیقه فرد را برایش پیدا کرده و نمایش میدهد و هم از طریق مشاوران املاک میتواند موارد زیادی را بررسی کند.
راههای ارتباط با اینپین:
سایت: inpinapp.com
ایمیل: info@inpinapp.com
اینستاگرام: @inpinapp
اینترنت: linkedin.com
تلفن: 02126761268
آدرس: تهران، شهرک غرب، بلوار دادمان، خیابان فخارمقدم، نبش خیابان حافظی، پلاک ۹-۱۱، طبقه ۴، واحد ۷
مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد