حجم انبوهی از خودرو و همچنین نقش خودرو در زندگی خانوارهای ایرانی که در بخش قابل توجهی از جامعه، تبدیل به وسیلهای برای ترددهای روزمره یا ابزار امرار معاش شده، موجب تشدید نیاز مردم به پلتفرمی برای دریافت خدمات خودروداریِ باكیفیت، سریع و قابلاعتماد است؛ برای مثال وجود دلالان بیشمار در بازار قطعات یدکی، موجب محدودشدن دسترسی مصرفکنندگان به قطعات اصلی و باکیفیتی شده است که قیمت مناسب داشته باشند.
از طرف دیگر، آگاهی نیافتن مردم از ارائهدهندگان خدمات خودروداری معتبر، گاهی باعث میشود برای دریافت خدمات به چند مرکز مراجعه کنند؛ زیرا مرکز قبلی بهدلیل نداشتن مهارت یا دانشفنی کافی، نتوانسته بود بهخوبی ایراد خودرو را برطرف کند و هزینههای زیادی به این شکل، هر سال از جیب مردم هدر میرود! یکی دیگر از نیازهای مهم جامعه، دریافت خدمات درمحل، بدون پرداخت مبلغ بیشتری نسبت به مراکز ارائهدهنده خدمات خودرو است که این موضوع در اپلیکیشن «ایرانی کار» (IraneCar) در دسترس عموم قرار گرفته است.
شرکت «مشاورین گسترش الکترونیک ایما» که بهاختصار با نام «مگا» شناخته میشود، با 15سال سابقه در صنعت خودروی کشور و صنایع وابسته، در سال 99 اپلیکیشن جامعی با نام تجاری «ایرانی کار» را برای ارائه خدمات خودروداری ارائه کرد.
فرزانه شاکوهی که مدیر بهرهبرداری از این اپلیکیشن است، در گفتوگو با جامجم در معرفی این محصول میگوید: «این موضوع که برای انجام هر یک از کارهای خودرو، مالک خودرو باید تعمیرکار مورد اطمینان و در دسترس پیدا کند، به مشکلی همگانی در حوزه خدمات خودروداری تبدیل شده است و تاكنون نیز هیچ پلتفرمی متناسب با حجم و نیاز جامعه برای بهرهمندی از خدمات خودروداری ارائه نشده است؛ بههمین دلیل ضرورت ایجاد پلتفرمی قابلاعتماد و جامع که بهعنوان پایانهای برای ارائه خدمات خودروداری عمل کرده و بتواند از یكسو ارائهدهندگان خدمات خودروداری و از سوی دیگر مالكان خودرو را بههم متصل کند و بازاری جامع، باكیفیت و قابلاطمینان را در بستر فناوری اطلاعات بوجود آورد، بسیار حائز اهمیت است.»
ماجرای شکلگیری ایده «ایرانی کار»
بهگفته مدیر اپلیکیشن ایرانی کار، این محصول دانشبنیان با هدف گسترش تجارت الکترونیک در صنعت خودرو و صنایع وابسته، بهوسیله شرکت «مگا» راهاندازی شد و با توسعه زیرساخت و ایجاد سامانه منحصربهفرد فروش اینترنتی، منطبق با استانداردهای روز دنیا، اكنون این سامانه علاوهبر شریکانی از صنعت خودروسازی مانند سایپا، پارس خودرو، زامیاد، سایپا دیزل، گروه صنعتی ماموت و گروه بهمن، در حوزه مكمل صنعت خودرو نیز شریکانی همچون شركت صباباتری، کیمیا اسپیدی قشم و... دارد که از این محصول در زمینه تجارت الكترونیك استفاده کردهاند.
به گفته شاکوهی، در راستای توسعه زیرساخت محصول دانشبنیان ایرانیكار، باتوجه به رشد روزافزون كسبوكارهای اینترنتی و همچنین گسترش فراگیر استفاده از گوشیهای همراه هوشمند در ایران، مجموعه مگا راه برطرفکردن نیاز جامعه به پلتفرمی کامل در زمینه ارائه خدمات خودرویی را در بهرهگیری از همه توان، تجربه و قابلیتهای فناورانه خود برای طراحی و پیادهسازی یک اپلیكیشن جامع خدمات خودروداری بهنام ایرانی کار دانسته است.
ذینفعان اصلی این پلتفرم، از یكسو مالکان، علاقهمندان و متقاضیان خریدوفروش خودرو هستند که نیاز اصلی آنها، بهرهمندی از قطعات و خدمات باکیفیت خواهد بود؛ در سوی دیگر نیز خودروسازان، استارتآپها، تعمیرکاران و فروشندگان لوازم یدكی و مصرفی قرار دارند.
ویژگیهای متمایزکننده «ایرانی کار»
مدیر بهرهبرداری اپلیکیشن ایرانی کار، درخصوص ویژگیهای منحصربهفرد و مزایای رقابتی این اپلیکیشن میگوید: «ما علاوهبر اینکه بهدنبال ارائه مطلوب خدمات خودروداری هستیم، بهفکر ایجاد جذابیت بیشتر در این اپلیکیشن نیز بودهایم تا از این طریق بتوانیم حمایت ویژهای از سوی کاربران داشته باشیم. از این رو با افزودن «باشگاه مشتریان» به این اپلیکیشن، بستری ایجاد کردهایم تا کاربران علاوهبر رفع نیازهای خودرویشان از طریق ایرانی کار، با دریافت امتیازات بیشتر بتوانند از امکانات جذابی که در باشگاه مشتریان ارائه شده نیز استفاده کنند و خدمات یا محصولاتی را باتوجه به علاقه خود دریافت کنند؛ درواقع کاربر ایرانی کار، با خدمات کاربردی و متنوعی در این اپلیکیشن مواجه میشود و سپس با استفاده از این خدمات، امتیازاتی نیز دریافت خواهد کرد که این امتیازها قابلیت خرجشدن در بخش باشگاه مشتریان را دارد.»
شاکوهی میافزاید: «ویژگی بارز دیگری که ایرانی کار دارد، بخش مرکز تماس حرفهای، سریع و مطمئن آن است که بهصورت 24 ساعته و در تمام ایام هفته، پاسخگوی کاربران است و از خدمات ارائه شده در این اپلیکیشن پشتیبانی میکند. همچنین کاربران میتوانند نظرات، انتقادات و پیشنهادهای خود را در تماس با این بخش مطرح کنند و از پیگیری و اثربخشی آن در ادامه روند ایرانی کار، کاملا اطمینان داشته باشند.»
برنامههایی برای ادامه مسیر
شاکوهی درباره چشمانداز و نقشه راه اپلیکیشن ایرانی کار میگوید: «یکی از مهمترین برنامههای ما در مسیر گسترش ظرفیتهای ایرانی کار، ورود به بخش صادرات خواهد بود. در زمستان سال 99 شرکت مگا از طریق محصول دانشبنیان ایرانیکار، مذاکراتی را در جهت ارائه این محصول به شرکتهای خارجی مستقر در کشورهای اروپایی و آفریقایی آغاز کرده است. ما بسیار امیدواریم بتوانیم با ادامه روند مثبت در این مذاکرات، گامی موثر در جهت اعتلای ایران عزیز برداریم.»
خدمات «ایرانی کار» در یک نگاه
استعلام و پرداخت: استعلام و پرداخت خلافی خودرو، پرداخت عوارض آزادراهها، خرید مجوز تردد در محدوده طرحترافیک و ...
ارائه قیمت روز خودرو
خرید لوازم مصرفی خودرو و قطعات یدکی
تعمیر و نگهداری خودرو: کارواش، سرویس روغن، تعمیرات و ...
امدادرسانی: سوختگیری در محل، حمل با جرثقیل، تعمیر در محل و ...
کارشناسی خودرو
بیمه بدنه و شخصثالث
آخرین اخبار صنعت خودرو: جدیدترین اخبار و مقالات تخصصی در حوزه خودرو، راهنمای عیبیابی خودرو و...
البته در نسخه فعلی اپلیکیشن ایرانی کار، خدمات استعلام و پرداخت شامل خلافی خودرو، طرحترافیک و عوارض آزادراهها، خرید روغن موتور، یادآور خودکار تمدید بیمهها و تعویض روغن، آخرین اخبار صنعت خودرو، اطلاعیههای فروش خودرو و خدمات باشگاه مشتریان در دسترس کاربران قرار دارند و مابقی خدمات خودروداری معرفی شده نیز در نسخههای بعدی ارائه خواهند شد.
راههای ارتباطی با مشاورین گسترش الکترونیک ایما
وبسایت: www.megagroup.ir و www.iranecar.com
اینستاگرام:iranecar@
تلفن: ۰۲۱۸۶۰۳۴۵۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۳۴۵۸۶ و پشتیبانی ایرانی کار: ۲۱۵۴۹۴۵
آدرس: تهران، خیابان استاد نجاتالهی، خیابان سپند شرقی، ساختمان شماره ۳۷.
فراز سهیلی آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
ابراهیم قاسمپور در گفتوگو با جامجم مطرح کرد؛
ضرورت اصلاح سهمیههای کنکور در گفتوگوی «جامجم»با دبیر کمیسیون آموزش دیدبان شفافیت و عدالت