مدرسه خانوادگی
در گزارش امروز با راهکارهایی آشنا می‌شوید که به کمک آنها می‌توانید آموزش آنلاین را برای دانش‌ آموزان راحت‌تر کنید

مدرسه خانوادگی

عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش:

منظور از بازگشایی مدارس حضور عمومی دانش آموزان نیست

عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: در بازگشایی مدارس، قرار بر این نیست که دانش‌ آموزان به صورت عمومی و مانند زمان قبل از کرونا در کلاس‌های درس حضور داشته باشند، منظور از بازگشایی، فعال شدن مدارس است.
کد خبر: ۱۳۳۵۹۱۴

به گزارش جام جم آنلاین از وزارت آموزش و پرورش، حیدر تورانی در خصوص «اهمیت بازگشایی مدارس» و نیاز آماده سازی روحی و روانی والدین، معلمان و دانش آموزان در این زمینه بر بازگشایی و فعالیت مدارس تاکید کرد و افزود: مدارس پایگاه‌های آموزش و یادگیری هستند و نباید به آنها فقط به عنوان مکانی برای آموزش نگاه کنیم.

وی با اشاره به اینکه «آموزش زندگی» را در تمامی مکان‌ها داشته باشیم و از واژه مدارس تعطیل است، استفاده نکنیم، گفت: برای پیشرفت آموزش فرزندانمان لازم است از بازگشایی مدیریت شده و ایمن مدارس بگوییم. کرونا اگرچه یک تهدید است، اما فرصتی برای تغییر سبک آموزشی به شمار می آید.

تورانی گفت: مدارس را از دو وجه می‌بینیم وجه «مکان» و وجه « لامکان »، در دنیای پیشرفته و کشورهای موفق، آموزش «لامکان» را از سالها قبل، آغاز کرده اند، یعنی بچه ها در هر فضایی شامل: «مدرسه»، «خانه» و «محیط اطراف» در حال آموزش هستند.

وی ادامه داد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا، پیش از این، در کنار آموزش حضوری، زیرساخت‌های آموزش مجازی شروع شده بود و این کشورها توانستند در دوره کرونا مسلط تر از ما، آموزش را مدیریت کنند ولی کرونا برای ما هم فرصتی را ایجاد کرد تا به فضای مجازی و استفاده الکترونیکی آموزشی وارد شویم و سعی کنیم زیرساخت های آموزش مجازی را آماده نماییم.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین باید انتظار داشت کتابهای درسی به شکل قبل ارائه نشود، بلکه بخشی از آنها مجازی و بخشی دیگر به صورت حضوری در مدارس آموزش داده شود.

تورانی در ادامه گفت: باید پلتفرم‌های آموزشی قوی مانند «شاد» را به‌کار بگیریم و تنوع استفاده از آن ها را تقویت کنیم، اینترنت پرسرعت را راه اندازی کنیم، از معلمان آموزش دیده و از مدیران مدارسی که با این فضا آشنا هستند و سبک مدیریتی جدیدی دارند، دعوت به همکاری نماییم؛ چرا که مدارس را همانند گذشته نمی توان مدیریت کرد و باید از شیوه های نوین بهره گرفت.

عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، تاکید کرد: با تجهیز مدارس به زیرساخت‌های مورد نیاز، اولیا را تشویق کنیم تا از بازگشایی حضوری مدارس نیز استقبال کنند.

وی ادامه داد: با توجه به تغییر سبک آموزشی در مدارس، همانگونه که در سالهای قبل از کرونا، همکاران معلم جهت ورود به کلاس برنامه ریزی لازم داشتند، حال نیز با ساخت محتوای الکترونیکی به آموزش صحیح تر دانش آموزان بپردازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها