به گزارش جام جم آنلاین قزوین،سرهنگ فرهاد ذاکریمنش فرمانده پلیس راه استان قزوین با اشاره به تأثیر اندک اجرای طرح ممنوعیتها و محدودیتهای تردد بین استانی مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا در میزان ترددهای جاده استان قزوین اظهار داشت: بر مبنای آمار دوربینهای ترددشمار پلیس راه مجموع تردد ما نسبت به سال گذشته فقط یک درصد کاهش که عدد چندان چشمگیری محسوب نمیشود.
وی اضافه کرد: با این حال در 5 ماهه نخست امسال میزان متوفیان در سوانح و تصادفهای جادهای استان 5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است که با توجه به افزایش قابل توجه این آمار در 3 ماهه نخست سال یک موفقیت بزرگ برای مجموعه پلیس راه و راهداری و حملونقل جادهای استان قزوین است.
ذاکریمنش با اشاره به افزایش فوتیهای تصادفات جادهای در 3 ماهه نخست سال گفت: در شرایطی که در 3 ماهه اول سال گذشته 46 فقره تصادف فوتی داشتیم، اما 53 نفر فوت کردند، در حالی که در 3 ماهه نخست سال جاری 28 فقره تصادف فوتی داشتیم که منجر به کشته شدن 60 نفر شد. یعنی 18 فقره تصادف فوتی ما کاهش یافت، ولی میزان متوفیان 13 درصد (7 نفر) افزایش داشت.
وی ادامه داد: همچنین در بهار امسال 331 فقره تصادف جرحی داشتیم که منجر به مصدومیت و جرح 494نفر شد که میزان مجروحان و مصدومان ما نسبت به بهار سال قبل 15.5 درصد (67 نفر) بیشتر شد.
تاریکی جادههای بینشهری در نقاط تلاقی حادثهساز است
رئیس پلیس راه استان قزوین در بخش دیگری از سخنانش تاریکی جادههای بینشهری به ویژه در نقاط تلاقی 2 مسیر را یکی از دلایل ایجاد تصادفات جادهای دانست و گفت: به همین خاطر مجموعه اداره کل راهداری و حملونقل جادهای و همچنین شرکت توزیع نیروی برق متعهد شدند که وضعیت روشنایی این نقاط را اصلاح کنند که البته هنوز در این حوزه کارهای زیادی روی زمین مانده است.
ذاکریمنش افزود: با توجه به اینکه بیشتر تصادفهای جادهای ما در شب اتفاق میافتد، باید استاندارد روشنایی در جادههای استان قزوین به سطح آزادراهها برسد؛ چرا که در چند سال اخیر شاهد تصادفهای سنگین و واژگونی خودروها در جادههای منتهی به مناطق روستایی بودیم که شورای ترافیک استان قزوین باید تمهیدات جدی برای رفع این مشکل بیندیشد.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد