به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ، مهران فاطمی در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهارداشت: نتایج مطالعات انجام شده در این حوزه گویای این موضوع است که از ابتدای همه گیری کرونا تاکنون در بهترین حالت بیش از ۵۰ درصد اهداف آموزشی محقق نشده و در خوشبینانه ترین حالت کمتر از ۲۰ درصد از اهداف تربیتی محقق شده که این موضوع یک چالش جدی بوده و نیازمند یک کار جدی، عمیق، کارشناسی و عالمانه برای مدیریت این آسیب و تعدیل عوارض آن است.
وی با انتقاد ازاستفاده از معلمان مازاد در بحث های تربیتی و پرورشی مدارس، اظهارداشت: مسئله تربیت باید در کنار آموزش و تعلیم دانش آموزان به عنوان اولویت های ما قرار بگیرد و از افراد متخصص و دارای مهارت برای این بخش مهم استفاده شود.
فاطمی یکی از اقدامات خوب انجام شده در این راستا را افزایش سهمیه دانشجو معلم های حوزه امورتربیتی از 5 نفر به 15 نفر دانست و خواستار تعریف سازوکارهایی جهت تامین کسری معلمان حوزه آموزش و تربیت در سال های آینده، از طریق افزایش سهمیه دانشجو معلم ها با نگاه به افزایش سهم امور تربیتی شد .
وی در ادامه به مصوبه ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا درخصوص از سرگیری آموزش های حضوری از نیمه آبان ماه اشاره و تصریح کرد: براساس مطالعات انجام شده قریب به 170 کشور پیشرفته جهان حاضر شدند کسب و کارها را تعطیل کنند اما با تعریف پروتکل های لازم در این حوزه و واکسیناسیون، نظام تعلیم و تربیت را تعطیل نکردند که این موضوع نشان دهنده اهمیت این حوزه است لذا ضروری است مبتنی بر مصوبات ستاد ملی، فضاهای آموزشی و فرهنگی استان را فراهم کنیم.
خانواده ها دغدغه تربیتی و پرورشی فرزندان خود را دارند
استانداربا بیان اینکه خانواده ها واقعا دغدغه تربیتی و پرورشی فرزندان خود را دارند، بر جمع آوری و تجمیع تجربیات موفق فرهنگی مدارس کشور، باز کردن حلقه مشاوره ای با بهره گیری از نظرات و دیدگاه های مدیران گذشته آموزش و پرورش و افراد صاحب نظر در حوزه روانشناسی، فعالسازی انجمن اولیا و مربیان و تقویت ارتباط با خانواده ها تاکید کرد.
وی تربیت نیروی انسانی و منابع انسانی را یکی از شاخص های زبانزد استان دانست و اظهارداشت: یزدی ها همیشه در طول تاریخ خوش درخشیده اند و ما باید این میراث که از گذشته به ما به رسیده را حفظ و با همین سلامت به نسل بعدی تحویل دهیم لذا با توجه به اینکه این مهم توسط آموزش و پرورش صورت می گیرد، آموزش و پرورش برای ما مسئله یک است
این مسئول افزود: سند تحول آموزش و پرورش استان باید مبتنی بر سند تحول بنیادین، تجربیات گذشته، واقعیات و آرمان های موجود در حوزه های مختلف آموزش و تربیت و به تفکیک شهرستان ها تدوین شود و براساس این نقشه راه مدون، برنامه ریزی ها را انجام دهیم.
فاطمی تصریح کرد: ارتقاء کیفیت آموزش در مدارس دولتی در جهت تحقق عدالت آموزشی است ودر این مدارس که فرزندان عامه مردم و اقشار متوسط در آن ها به تحصیل می پردازند باید به عنوان یک سیاست و راهبرد قرار گیرد.
استاندار به موارد مطرح شده در خصوص آموزش های فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه فرصت های شغلی و کاری محدود و تقاضا زیاد است افرادی پیش آیند، که در چیزی از دیگران بیش اند و لازمه این بیش بودن، ارتقاء سطح مهارت های مرتبط با بازار اشتغال و توسعه آموزش های فنی و حرفه ای است .
وی در بخش پایانی سخنانش بر استفاده از نظرات و دیدگاه های آیت الله ناصری؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و آیت الله اعرافی؛ عضو شورای نگهبان، نماینده مجلس خبرگان رهبری و مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور، استفاده از ظرفیت های خوب نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای حل مسائل این حوزه و پیگیری مطالبات معلمان خرید خدمات آموزشی تاکید کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
گفتوگوی«جامجم» با احمد ابوالقاسمی یکی از موفقترین قاریان قرآن و میزبان برنامه «محفل»
در گفتوگو با دکتر علیرضا کیخا معاون امور استانهای رسانه ملی مطرح شد
علاءالدین بروجردی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با جام جم آنلاین:
ابوالفضل ظهره وند نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با جام جم آنلاین: