به گزارش جام جم انلاین لرستان: وحید کرم الهی با اشاره به اینکه در این راستا اقداماتی در سطح شهرهای استان شده است اظهار کرد: براساس قانون باید خانه های فرسوده دارای سند و تملک شوند در حالیکه بسیاری از اماکن موجود در محلات بازآفرینی دارای سند نیستند و امکان باز آفرینی برای آنها وجود ندارد.
کرم الهی با بیان اینکه با تعامل و کارجمعی باید در راستای بازآفرینی شهر محلات فرسوده استان اقدام شود، ادامه داد: در گام نخست باید برای این محلات توانمندسازی در اولویت قرار گیرد.
وی عنوان کرد: در گذشته و در حاشیه شهرها منازل مسکونی در زمین های ملی احداث شده است که اکنون تلاش می شود برای آنها هویت ایجاد شود .
وی افزود: با رایزنی با مسولان استان در این راستا اقداماتی انجام شده است و تلاش می شود با قانون گذاری مشکلات موجود مرتفع شود، همچنین با راه اندازی سامانه، شناسایی و راستی آزمایی افراد نیازمند به مسکن و مشروط به نوسازی و بازآفرینی، سند منازل واگذار می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان همچنین گفت: چهار خطه کردن محورهای منتهی به شهر خرم آباد از سال ۸۰ آغاز شده است و در سال ۸۷ طرح های ملی تعریف شدند.
کرم الهی افزود: مسیر خرم آباد – نورآباد حدود ۷۴ کیلومتر ،خرم آباد- کوهدشت و خرم آباد- پلدختر تا حدود زیادی چهار خطه شده اند و روند طولانی این طرح ها ناشی از محدودیت های اعتباری بوده است.
کرم الهی در خصوص محور ۳۵ کیلومتری ازنا – شازند ادامه داد: ۱۸ کیلومتر از این مسیر چهار خطه شده و چهار کیلومتر در حال آسفالت است و در صورت تامین اعتبار در هفته دولت تکمیل می شود.
وی افزود: طرح توسعه فرودگاه خرم آباد نیز از سال ۹۲ آغاز ، حدود ۵۲ میلیارد تومان با قرارگاه خاتم الانبیا منعقد و از مهر ۹۹ با شرکت فرودگاه های استان تفاهم شده است که تامین اعتبار شده و و پایان آبان ماه تکمیل می شود.
مدیرکل راه وشهرسازی لرستان با اشاره به ناهنجاریهای ساختمانسازی در استان گفت: ناهنجاریهایی مانند پله و درب واحد مسکونی که باعث اشغال قسمت عمومی می شود در ساختمان سازی ها وجود دارد.
کرمالهی افزود: یکی از معضلات در استان ساختمانهای ۲نقشهای است که در این راستا کمیسیون ماده ۱۰۰ باید برخورد و نسبت به تخریب اقدام کند اما متاسفانه این کمیسیون به یک منبع درآمد برای شهرداریها تبدیل شده است که همه این موارد ریشه در مسائل فرهنگی و اقتصادی دارد.