به گزارش جام جم آنلاین البرز:
علی حجرگشت» گفت: منتخبان مردم در شورای اسلامی شهر فردیس با توجه به کمبود فضای آموزشی در این شهر تصمیم به تامین و واگذاری ۱۰ قطعه زمین با کاربری آموزشی به آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج و فردیس را عملیاتی کرد.
او تصریح کرد: با توجه به فقر سرانه آموزشی، مهاجر پذیری و تراکم بالای جمعیت دانش آموزی در کلاس های درس شهر فردیس این تصمیم که یکی ازمطالبات چندین ساله و به حق مردم این شهر بوده از سوی اعضای شورای اسلامی این شهر اتخاذ شد.
او افزود: موضوع واگذاری این زمینها در قالب طرح پیشنهادی مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج و فردیس به کمیسیون املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر فردیس ارائه شد که با نظر مساعد همه اعضا و به اتفاق آرا با دوفوریت و اصل طرح موافقت و تصویب شد.
حجرگشت این مصوبه را یکی از اقدامات ماندگار در کارنامه عملکردی شورای اسلامی شهر فردیس دانست و یادآورشد: لازم است در حوزه آموزش و پرورش هر چه سریعتر نسبت به احداث این مدارس اقدام شود تا شهروندان فردیس طعم شیرین این اقدام شورا را به عینه حس کنند.
او گفت: در سی و ششمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان فردیس که در بهمن ماه ۱۴۰۰ برگزار شد،مصوب گردید که شورا های اسلامی وشهرداری نسبت به تامین زمین آموزشی برابر تکلیف قانونی اقدام نمایند که شورای اسلامی و شهرداری فردیس در تامین ۱۰ قطعه زمین، این مصوبه شورای آموزش و پرورش را اجرا کردند.
او میانگین تراکم دانش آموزی در کلاس های درس البرز را ۳۲.۵ نفر ذکر کرد که برای کاهش این تراکم و ساخت فضاهای آموزشی در استان البرز نیاز به واگذاری زمین از سوی فرمانداری، شورای اسلامی شهر و روستا و شهرداری های فعال در البرز داریم.
حجرگشت ادامه داد: این استان فقیرترین استان از نظر فضای آموزشی است به گونه ای که فضای آموزشی آن از استان های ایلام و سیستان و بلوچستان پایین تراست.
استان البرز حدود ۵۱۷ هزار دانش آموز دارد که ۸۶ هزار نفرآن در مدارس شهر فردیس تحصیل می کند.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد
محمد نصرتی در گفتوگو با جامجم مطرح کرد؛