سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در این گزارش با اشاره به این که تقریبا اغلب آسانسورهای استفاده شده توسط سازندگان ساختمان مثل یک قوطی کبریت، تکراری هستند که اصلا به جزئیات در آنها توجهی نمیشود، تاکید میشود که آسانسور به عنوان یکی از اجزای مهم در طراحی ساختمان و به عنوان بخشی از دکوراسیون عمومی منزل و بنا، باید از بالاترین شکل و نوع طراحی و خلاقیت بهره مند باشد.
این همان نکته ای است که چندین سال است شرکت جنرال کابین با راهاندازی خطوط تولید کابین آسانسور در استانداردهای جهانی شروع کرده و در حال تغییر فرهنگ و فلسفه استفاده از آسانسور در کشور ماست.
آسانسور باید احساس خوب منتقل کند
یکی مشتریانی که برای سفارش آسانسور برای ساختمان در دست ساخت خود به این شرکت مراجعه کرده است با اشاره به اینکه جزئیات در کابین آسانسور بسیار اهمیت دارد میگوید: «خیلی مهم است که شخص در آستانه ورود به خانه، از آسانسوری استفاده کند که در فضای داخلی آن احساسات مثبت و خوبی را تجربه کرده و همان احساس را به خانه منتقل کند.»
در این گزارش ویدیویی طنز و جالب همچنان میبینیم که شرکت جنرال کابین با استفاده از عینکهای واقعیت مجازی به مشتریان خود این فرصت را میدهد که قبل از انتخاب نهایی آسانسور مورد نظر خود، بدون این که بخواهد از ذهن و تصویر خیالی خود برای انتخاب آسانسور مورد علاقه خود اقدام کند، با تماشای اجزا و دکوراسیون داخلی و مدلهای مختلف آسانسور به راحتی یکی از طرحهای خلاقانه جنرال کابین را انتخاب و سفارش دهد.»
تمام آسانسورهای ایران مثل هم هستند
گزارشگر در این گزارش ویدیویی با انتقاد از این که تمام آسانسورهای استفاده شده در تمام ساختمانهای ایران تقریبا همشکل و کسل کننده هستند میگوید: «تقریبا در هیچ بنایی شما نمیتوانید با وارد شدن به آسانسور متوجه تفاوتهای محیطی که در آن واقع شده اید، باشید؛ یعنی اصلا معلوم نیست که شما در یک بنای مدرن مسکونی هستید، یا در یک اداره و یا طبقات یک بیمارستان یا مرکز خرید را طی میکنید.»
لباسی که فقط برای قامت ساختمان شما دوخته میشود
شرکت جنرال کابین با درک این نقطه ضعف در طراحی کابینهای آسانسور در کشور، براساس مطالعات گسترده واحد تحقیق و توسعه خود با به کار گرفتن فناوریهای کشورهای توسعه یافته ای مانند آلمان تلاش میکند با سفارشیسازی آسانسورها این نقصان را برطرف نماید. اگر بخواهیم مثالی بزنیم در واقع روند سفارش، تولید و دریافت آسانسور در شرکت جنرال کابین شبیه همان روندی است که خیاطان لاکچری و فوق تخصصی به صورت شخصی دوزی یا made to measure برای مشتریان خود طی میکنند؛ یعنی مثلا کت و شلوار شما به جای این که یک روند سری دوزی شده را طی کرده باشد و شما مجبور به انتخاب از میان یک سری محصولات شبیه به هم باشید، بسته به هیکل، قامت، علایق شخصی، شغل، قد و قامت و سایر فاکتورهای کاملا شخصی، برای شما تهیه می شود.
با عینک واقعیت مجازی کابین مورد علاقه خود را انتخاب کنید
در گزارش تصویری فرورتیش رضوانیه که در اینستاگرام جنرال کابین به نشانی میتوانید آن را تماشا کنید، یک مشتری میگوید، من ضمن انتخاب محل قرار گرفتن جای دکمهها، رنگ بندی، فرم هندسی، دکوراسیون داخلی و سایر المانهایی که برایمان مهم است، آسانسور مورد نظرمان را انتخاب و سفارش دادم که البته در این میان همان طور که گفته شد استفاده از عینک واقعیت مجازی نیز به مشتریان بسیار کمک میکند.
با دیدن این حجم از خلاقیت و زیبایی که در خطوط تولید جنرال کابین در این ویدئو به چشم میآید، میتوان امیدوار بود که به زودی سازندگان بنا و هنرمندان معمار از همان ابتدای طراحی ساختمان خود با کارشناسان جنرال کابین مشورت کرده و کاملا مطابق با فاکتورهای بنای خود به سفارش شخصیسازی شده آسانسور خود اقدام کنند تا هرچه بیشتر روح، زندگی، شادابی و هنر را در این بخش از ساختمان خود به یادگار بگذارند.
در این زمینه یکی از کارکنان خط تولید مدرن جنرال کابین میگوید: «برخی از سازندگان خوشبختانه از همان لحظه گودبرداری و با آغاز روند طراحی ساختمان به ما مراجعه میکنند و ضمن دریافت مشاورههای تخصصی براساس نوع بنا، شخصیت ساختمان، شکل هندسی و داخلی و بیرونی بنای مورد نظر و هارمونی متناسب با رنگ آمیزی فضاهای عمومی بنا، سفارش شخصی شده کابین آسانسور را به ما میدهند تا کابینهای مورد استفاده کاملا اختصاصی و مطابق طراحی ساختمانشان باشد.»
تنوع در همه چیز از رنگ و نور گرفته تا هندسه و طراحی
در این ویدیو همچنین میبینیم که در خطوط تولید جنرال کابین، متخصصین، در وهله اول آسانسور انتخاب شده را به بخش طراحی دیجیتال سفارش میدهند و پس از طراحی نهایی و لحاظ کردن تمام جزئیات مورد نظر مشتری، محصولی که قرار است تولید شود به واحد فنی و مهندسی ارجاع میشود و در خط تولید قرار می گیرد.
یکی دیگر مهندسین فنی خط تولید جنرال کابین در این گزارش تصویری ذکر میکند که ممکن است شما طرحی از یک کابین را در یک ساختمان مدرن و زیبا ببینید و دیگر هرگز در جای دیگر مشابه آن را ملاحظه نکنید. دلیل این امر آن است که این کابین و این طراحی خاص فقط برای ساختمان فوق بوده و کاملا یونیک و انحصاری است.
طراحی آسانسورهایی با متریال شیشه در جاهایی که نمای بیرونی ساختمان شامل مناظر زیباست از دیگر نوآوریهای است که با خلاقیتهای دیگر تیم طراحی و مهندسی جنرال کابین ترکیب شده است. برای مثال یکی از مشتریان این شرکت میگوید ما یک آسانسور خاص با متریال شیشه را سفارش داده ایم که ساکنین بنا که در شهر لاهیجان هستند، بتوانند هنگام ورود و خروج به منزل خود از چشم انداز آسانسور، نمای زیبای شیطان کوه را ببینند»
تغییر در نگرش زیبایی شناسانه جامعه نسبت به آسانسور
با دیدن این ویدیوی طنز، جالب و پر از اطلاعات ارزشمند فرورتیش رضوانیه، روزنامه نگار قدیمی که از خطوط تولید جنرال کابین تهیه کرده می توان امیدوار بود به زودی شاهد تحولی گسترده در شکل و شمایل آسانسورهای مورد استفاده در ساختمانهای کشور باشیم. آسانسورهایی که نه تنها روح ساکنین را کسل نمیکنند، بلکه هر روز حداقل دو بار روحیه آنها را شاداب میکنند و لذت زندگی در یک ساختمان یا برج را دوچندان میکنند.
در نمایشگاه از غرفه جذاب جنرال کابین دیدن کنید
علاوه بر تماشای این گزارش تصویری طنز، در اینستاگرام جنرال کابین، همچنین برای مشاهده محصولات متفاوت جنرال کابین میتوانید به سایت این شرکت به نشانی https://generalcabin.com/ مراجعه کرده و یا روزهای 14 تا 17 تیر ماه در نمایشگاه بینالمللی آسانسور، پله برقی و تجهیزات جانبی، در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران، به دیدن غرفه جنرال کابین در سالن آلمان (38) بروید.
شرکتی در استانداردهای جهانی
گفتنی است که شرکت جنرال کابین در حال حاضر با ایجاد اشتغال برای 150 نفر در دو کارخانه، تولید کننده طیف گستردهای از محصولات تخصصی آسانسور از جمله کابین است و با تولید سالانه بیش از ۲۰۰۰ دستگاه کابین با گنجایشهای مختلف و متریالها و طرحهای متنوع، در کلاس جهانی تولید کنندگان این محصول قرار گرفته است.
لینک آپارات: https://www.aparat.com/v/NjnxY
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
بازگشت ترامپ به کاخ سفید چه تاثیری بر سیاستهای آمریکا در قبال ایران دارد؟
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
رضا جباری: درگفتوگو با «جام جم»:
بهتاش فریبا در گفتوگو با جامجم: