مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام خبر داد:

افزایش میانگین 86 درصدی تولید و فروش محصولات پنجگانه پالایش گاز ایلام

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از تحقق جهش تولید در این واحد صنعتی خبر داد و گفت: در مجموع تولید و فروش محصولات پنجگانه این شرکت شامل متان، اتان، گاز مایع خام، گوگرد، میعانات گازی در طول سال گذشته به نسبت سنوات قبل افزایش چشمگیری داشته بطوریکه در طول سال گذشته شاهد افزایش بطور میانگین 86 درصدی مجموع تولیدات پنجگانه این شرکت بوده‌ایم.
کد خبر: ۱۳۷۲۶۶۸

به گزارش جام جم آنلاین ایلام؛ روح اله نوریان در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان از افزایش قابل توجه تولید محصولات جانبی این شرکت در طول سال گذشته خبر داد و افزود: این شرکت ضمن توجه به پایداری تولید، توانسته است برای دومین سال پیاپی در زمینه افزایش تولید و فروش محصولات جانبی خود، گام‌های مؤثری بردارد و نسبت به سال 1399 میانگین تولید و فروش محصولات پنجگانه این شرکت در سال گذشته نزدیک به 86 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تولید و فروش گاز مایع خام در سال 1400 نسبت به سال ماقبل 216 درصد رشد داشته و این مهم در راستای تلاش های مجموعه عملیاتی این پالایشگاه محقق شده است، اظهار داشت: شرکت پالایش گاز ایلام همسو با تأمین پایدار خوراک صنایع پایین‌دستی، تلاش خود را در زمینه پایداری تولید این محصول دوچندان کرده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام به افزایش 5 درصدی تولید و فروش گوگرد و 284 درصدی گاز اتان در سال گذشته به نسبت پارسال در این واحد صنعتی اشاره و تصریح کرد: گوگرد تولیدی این پالایشگاه با خلوص 99.98 درصد از خالص‌ترین و با کیفیت‌ترین گوگردهای‌های تولیدی در سطح کشور است که عمده مصرف آن در صنایع داخلی است‌ و گاز اتان نیز به‌عنوان خوراک مصرفی در اختیار پتروشیمی ایلام قرار می‌گیرد.
 
تزریق بیش از یک و نیم میلیارد متر مکعب گاز طبیعی به شبکه سراسری

نوریان از تزریق بیش از یک و نیم میلیارد متر مکعب گاز طبیعی به شبکه سراسری در طول سال 1400 خبر داد و خاطرنشان کرد: در طول سال گذشته یک میلیون و 320 هزار بشکه میعانات گازی تولید و برای مصرف در واحد الفین پتروشیمی ایلام ارسال شده است.

وی همچنین به دستاوردهای این شرکت در طول چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: افتخاراتی نظیر عنوان برتر در حوزه سلامت اداری، کسب سطح عالی در نظام ارزیابی عملکرد شرکت ملی گاز، انتخاب پالایشگاه گاز ایلام بعنوان دستگاه اجرایی برتر پدافند غیرعامل ، پیاده سازی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات در حوزه سرویس های فاوا و شبکه کنترل صنعتی، انتخاب پالایشگاه ایلام بعنوان کارفرمای سلامت محور استان، کسب رتبه برتر پژوهش برتر در بین شرکتهای پالایشی کشور و کسب تندیس 3 ستاره ششمین جایزه ملی مدیریت انرژی ، کسب رتبه اول آتش نشانان در سطح شرکت ملی گاز ایران و غیره  بخشی از دستاوردهای این شرکت در طول دو سال گذشته بوده است.


وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 5 میلیون و 200 هزار نفر ساعت کارکرد بدون حادثه در این پالایشگاه انجام شده است، گفت: این مهم در سایه تلاش های واحد HSE  و اقدامات پیشگیرانه و رعایت قوانین و مقررات شرکت ملی گاز ایران و مجموعه وزارت نفت بوده است

نوریان افزود: بازرسی های منظم و مستمر کارشناسان ایمنی از واحدهای فرآیندی و غیر فرآیندی ، اجرای دقیق ثبت و صدور مجوز کار و نظارت دقیق و مستمر بر انجام آنها، شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک تمامی فعالیت های پالایشگاه و انجام اقدامات اصلاحی برای کاهش آنها ، انجام آموزش های مستمر ایمنی و پیگیری اثر بخش بودن آن  و پیاده سازی کلیه دستورالعمل های حوزه ایمنی ابلاغ شده از سوی شرکت ملی گاز ایران و مجموعه وزارت نفت از اقدامات شاخص برای جلوگیری از حوادث بوده است.

وی از کاهش 18 درصدی میزان انتشار گازهای گلخانه ای در این شرکت خبر داد و تصریح کرد: با ارسال خوراک پتروشیمی و جلوگیری از سوزاندان LPG و اتان، میزان انتشار گازهای گلخانه ای نسبت به سال های گذشته به صورت چشمگیری کاهش پیدا کرده و این مقدار در سال 1400 نسبت به 1399 بیش از 18 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در هشتمین دوره ارزیابی سلامت اداری شرکت ملی گاز ایران این واحد صنعتی رتبه نخست سلامت اداری در بین شرکت های پالایش کشور کسب کرده است، اظهار داشت: این ارزیابی توسط امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی گاز ایران در 9 شاخص و 21 محور و 50 سنجه انجام شده است.

نوریان گفت: در راستای تحقق نامگذاري سال جاری؛ شركت پالايش گاز ايلام به دنبال اخذ مجوز پارك گوگردي بمنظور جذب سرمايه گذار و توليد فناورانه محصولات جديد و خلق ارزش افزوده، ايجاد اشتغالزايي در منطقه و كاهش خام فروشي مي باشد.

وی به اقدامات انجام شده برای مدیریت مصرف آب در این پالایشگاه اشاره کرد واظهار داشت: پایش مستمر آب، رفع مشکل پمپ کاندنس برگشتی، بررسی مه پاش های فن های خنک کننده،کاهش تعداد دیگ های بخار در مدار بهره برداری و کنترل مستمر خطوط لوله از لحاظ شکستگی و خوردگی از مهمترین اقدامات بوده است.

۱۴ پروژه پژوهشی در پالایشگاه گاز ایلام اجرا شده است

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه در راستای تولید پایدار، پاک، ایمن و بهره ور، این واحد در سال 1400 بیش از ۱۴پروژه پژوهشی اجرا شده است، گفت: از این تعداد ۶ پروژه پژوهشی خاتمه یافته و ۸ پروژه پژوهشی در حال اجرا می باشد. 

وی از تامین ۷۰ درصدی کالاهای مورد نیاز این پالایشگاه از تولید کنندگان داخلی خبر داد و گفت:  خوشبختانه ۷۰ درصد  از کالاهای خریداری شده سال جاری از تولید کنندگان داخلی تامین شده است.

نوریان به كیفیت كالاهای داخلی اشاره و خاطرنشان کرد: توانایی ساخت تجهیزات توسط شركت های دانش بنیان و تولیدكنندگان داخلی بوسیله مهندسان و متخصصان پالایشگاه گاز ایلام بررسی و پس از تائید  نسبت به اعلام سفارش و خرید اقدام می شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام در پایان  از شناسایی 125 شرکت  تولید کننده توانمند داخلی خبر داد و افزود: تاکنون مبالغ چشمگیری کالا از شرکت های دانش بنیان خریداری  شده است
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها