" احمد محبی" در خصوص وضعیت سرویس مدارس در سال تحصیلی جاری افزود: بر اساس دستورالعمل وزارت کشور در حوزه سرویسدهی مدارس کارگروه ماده 18 درنظرگرفته شده که رئیس این کارگروه آموزشوپرورش، دبیر کارگروه سازمان تاکسیرانی و عضو دیگر آن نماینده اولیا است.
وی با بیان اینکه وظیفه این کارگروه مدیریت کردن سرویسهای مدارس است، اظهار کرد: دراین راستا برای اعضا وظایفی را درنظرگرفته شده است که وظیفه شهرداری دراین کارگروه تنها تعیین و ارزیابی شرکتهای متقاضی سرویسدهی مدرسه، صدور مجوز و معرفی آنان به آموزشوپرورش است.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شهرداری مشهد اضافه کرد: همچنین ارائه مجوز به رانندگان سرویس مدرسه که از سوی شرکتها طبق ضوابط و پس از ثبت در سامانه "سپند" به سازمان معرفی میشوند نیز از دیگر وظایف ما در کارگروه ماده 18 است.
محبی تصریح کرد: آموزشوپرورش این شرکتها را به نواحی مختلف خود اعلام و نواحی نیز به مدارس معرفی میکنند و شرکتهای مذکور برای ارائه سرویس مدرسه با مدارس قرا داد امضا میکنند.
وی به تعیین نرخ سرویس مدرسه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در تعیین نرخ سرویس مدارس هم تاکسیرانی شهرداری مشهد نقشی ندارد، بلکه نرخ بر اساس کیلومتر در کارگروه ماده 18 تعیین و برای بررسی و تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه میشود.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه طبق گزارش کارگروه ماده 18 در حال حاضر با معضل کمبود خودرو متقاضی سرویس مدرسه روبهرو هستیم اظهار کرد: به علت شیوع ویروس کرونا دو سال سرویس مدرسه نیاز نبود لذا رانندگان یا سراغ شغل دیگری رفته بند یا در تاکسیهای اینترنتی فعالیت دارند.
محبی گفت: اکنون با توجه به نرخها و اینکه درآمد آنان در تاکسیهای اینترنتی و شغلهای جدید بهتر است تمایلی برای فعالیت بهعنوان سرویس مدرسه ندارند، لذا خارج از وظیفه و برای کمک به حل مشکل تاکسیرانی شهرداری مشهد پیشنهادهایی را به کارگروه ماده 18 پیشنهاد داده است.
وی اضافه کرد: پیشنهاد اول ما این بود که از والدینی که خودشان فرزندان دانشآموزشان را به مدرسه میآورند کمک بگیرم تا در صورت تمایل همراه خود سه دانشآموز دیگر را نیز به مدرسه بیاورند و در مقابل ما مجوز رایگان بدهیم که مصوبه آن را شورای شهر دریافت کردهایم.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شهرداری مشهد،افزود: همچنین سهمیه بنزینی که وزارت کشور برای سرویس مدرسه درنظرگرفته است به والدینی که سرویس مدرسه شوند نیز تعلق گیرد که این موضوع از سوی اتحادیه تاکسیرانیها پیگیری و با آن موافقت شده است.
محبی تصریح کرد: پیشنهاد دومی که با موافقت کارگروه ماده 18 روبهرو شد این بود که برای تاکسیرانان گردشی و فعال در خطوط پیامک ارسال و از آنها دعوت شود تا با مراجعه به مدارس سرویس دانشآموزان را بپذیرند که این پیامکها ارسال و به دنبال آن هستیم تا مشوقهایی از سوی دولت برای متقاضیان درنظرگرفته شود.
وی ادامه داد: همچنین با اتوبوسرانی گفتوگوهایی انجامشده تا با هماهنگی بخش خصوصی مینیبوس برای سرویسدهی مدرسه اختصاص داده شود و از آموزشوپرورش هم خواستهایم تا مدارسی را که میشود از مینیبوس برای سرویسدهی دانشآموزانش استفاده کرد به ما معرفی کند.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: درمجموع خارج از چهارچوب وظایف به دنبال این هستیم تا به رفع مشکل سرویس مدارس کمک کنیم و تاکنون نیز هرکاری که از دست ما برآمده انجام دادهایم.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگوی «جامجم» با نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان شد