به گزارش جام جم آنلاین، شبکه ABC (شرکت پخش رسانهای آمریکا) که متعلق به کمپانی دیزنی و پخشکننده رسمی جوایز سالانه آکادمی اسکار است، در فاصله کمتر از ۴۸ ساعت به برگزاری مراسم نود و پنجمین دوره جوایز اسکار اعلام کرد که تمام تبلیغات تلویزیونی این مراسم پربیننده را فروخته است.
پخش تلویزیونی مراسم اسکار شامل ۶۰ تا ۷۰ آگهی تبلیغاتی است که بنا بر اعلام منابع آگاه کمپانی دیزنی برای هر ۳۰ ثانیه بین ۱.۶ میلیون دلار تا ۲.۱ میلیون دلار دریافت میکند (حدود ۳ میلیارد تومان برای هر ثانیه).
سال گذشته کمپانی دیزنی، ۱.۷ تا ۲.۲ میلیون دلار برای هر آگهی ۳۰ ثانیهای در حین پخش تلویزیونی اسکار دریافت میکرد اما با توجه به کاهش مخاطبان تلویزیونی مراسم اسکار در چند سال اخیر، امسال کمی هزینههای تبلیغاتی را کاهش داده است.
در مراسم اسکار ۲۰۲۲ در مجموع ۱۳۹ میلیون دلار از محل ۷۰ آگهی در پخش تلویزیونی برای کمپانی دیزنی درآمدزایی داشت؛ در حالی که ۱۵.۸ میلیون دلار نیز از محل ۴۸ آگهی در پخش مراسم فرش قرمز کسب شد.
پخش مراسم اسکار در سال ۲۰۲۲ از شبکه ABC در مجموع ۱۶.۶ میلیون بیننده جذب کرد که ۵۸ درصد بیش از ۱۰.۵ میلیون بینندهای بود که در سال ۲۰۲۱ این رویداد سینمایی را تماشا کردند. سایر مراسمها از جمله جوایز امی و گرمی نیز در سالهای اخیر شاهد کاهش شدید بینندگان تلویزیونی بودهاند.
مراسم نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۱۲ مارس ۲۰۲۳ (بامداد دوشنبه ۲۲ اسفند) در تئاتر دالبی در هالیوود برگزار میشود و امسال فیلم «همهچیز همه جا به یکباره» با کسب ۱۱ نامزدی اسکار شانس بالایی برای درخشش در جوایز اسکار دارد و فیلم آلمانی «در جبهه غرب خبری نیست» و «بنشیهای اینیشرین» نیز هرکدام ۹ نامزدی دریافت کردهاند.
منبع: ایسنا
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد