به گزارش جام جم آنلاین همدان، رضا زارعی اظهار کرد: ثبت سفارش کتب درسی در سامانه www.irtextbook.ir آغاز شده و مدیران قبل از ثبت سفارش کتب درسی باید اطلاعات تحصیلی دانشآموزان را در سامانه سیدا با فرض قبولی یک پایه بالاتر بارگذاری کنند تا بتوانند نسبت به ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتب درسی به صورت فردی در سامانه فوق یا به صورت گروهی در سامانه سیدا -سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی- اقدام کنند.
وی تصریح کرد: هنگام ثبت سفارش قیمت هر پایه و دوره در سامانه قابل مشاهده است. ثبت سفارش برای دانش آموزان میان پایه (دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم متوسطه) عادی و استثنایی از ۹ اردیبهشت ماه تا ۲۶ خردادماه امکان پذیر است و برای دانش آموزان ورودی (اول ابتدایی، هفتم و دهم متوسطه) از ۵ تیرماه تا ۱۰ شهریور امکان ثبت سفارش میسر میشود.
زارعی خاطرنشان کرد: دانش آموزان تمامی پایه ها بعد از ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتب درسی در صورت نیاز به اصلاح سفارش(تکرار پایه، تغییر رشته، تغییر محل دریافت کتاب و...) به استناد اطلاعات ثبت شده در سیدا می توانند از ۱۸ تیرماه تا ۳۱ شهریورماه به سامانه www.irtextbook.ir مراجعه و اصلاح سفارش کنند.
وی ادامه داد: بعد از تکمیل فرآیند ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتب درسی، از اواخر خردادماه توزیع کتب درسی به استناد آمار ثبت شده در سامانه کتب درسی به آن منطقه ارسال می شود و مناطق هم از ۱۱ شهریورماه براساس حواله صادر شده برای هر مدرسه توزیع کتب درسی را انجام خواهند داد و مدیران هم به استناد حواله صادره از منطقه برای هر مدرسه که اسامی دانش آموزان در آن حواله قید شده، کتاب درسی را به دانش آموز مورد نظر تحویل خواهند داد.
زارعی بیان کرد: تا امروز حدود ۶۲ درصد از دانش آموزان استان اقدام به ثبت سفارش و خرید کتب درسی کرده اند که استان همدان در این زمینه رتبه سوم کشوری را دارد.
وی در پایان بیان کرد: قیمت کتب درسی نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش یافته و از مجموع ۴۱ عنوان کتاب ابتدایی ۲۳ عنوان، از مجموع ۴۱ عنوان کتاب متوسطه اول ۲۳ عنوان و از مجموع ۱۰۱ عنوان کتب متوسطه نظری ۵۳ عنوان به استان ارسال شده است.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد