سریال بازپرس به واسطه دست گذاشتن روی نقاط حساس از همان ابتدای انتشار خبرش بحث برانگیز شد. این مجموعه قصد دارد به مسأله فساد اقتصادی و برخی آقازادههایی بپردازد که پروندهشان در مجامع قضایی باز است. آنطور که عوامل این سریال میگویند، پژوهشهای زیادی برای آن صورت گرفته و تلاش شده حرف تازهای در حوزه نمایش داشتهباشد. این مجموعه که با هنرمندی محسن قصابیان، سوگل طهماسبی، مهدی فخیمزاده، فریبا متخصص و...تولید شده، نمایشی از چالشهای یک بازپرس است که وارد رسیدگی به مفاسد اقتصادی میشود. صدرا همان بازپرس سریال است که به مرور درگیر این پروندهها میشود و میکوشد دست متخلفان را رو کند. جامجم به بهانه آغاز پخش این مجموعه از شبکه یک، مروری بر قصه و نقشها داشته و با عوامل آن گفتوگو کردهاست.
به گزارش «جامجم»، یکی از ویژگیهایی که سریال بازپرس را از دیگر مجموعهها متفاوت میکند، تعدد لوکیشنهاست که برای مخاطب هم چشمنواز خواهد بود. از خانههای مختلف در تهران گرفته تا فضای دادگاه و لوکیشنهایی که در جنوب کشور و با توجه به روال قصه، انتخاب شدهاست.
انتظار برای یک سریال پرمخاطب
نگاهی کلی به کارهایی که محمدرضا شفیعی تاکنون در حوزه تلویزیون انجام داده، ویژگی پرمخاطب بودن بیشتر کارهایش را روشن میکند. او هر بار که دست به ساخت یک سریال زده، صرف نظر از ژانری که برای تولید انتخاب کرده، توانسته مخاطب را پای تلویزیون نگه دارد. مصداق آن سریال کیمیا، گیلدخت و نوار زرد است که توانست قصه متفاوتی را در بستری درست به نمایش بگذارد. شفیعی پیش از این در بازدیدی که رئیس سازمان صداوسیما از پشت صحنه این مجموعه داشت، نکاتی درباره جزئیات آن بیان کردهبود. او گفتهبود: این سریال درباره پروندههای مرتبط با مفاسد اقتصادی است. مطرح شدن پروندههای اینچنینی در قالب نمایش باعث هشدار به مردم میشود. ما برای رسیدن به قصه این مجموعه پنج، شش پرونده بزرگ از متخلفان اقتصادی را بررسی کردهایم. در این مجموعه، کوشیدیم فرآیند کلاهبرداری بزرگ و خلأهای قانونی را مطرح کنیم. قصه خوبی شده و از استادان برجستهای برای مشورت کمک گرفتیم. لوکیشنها و به طور کلی سریال متفاوتی شدهاست.
شفیعی ادامه داد: از نکاتی که از روز اول به آن توجه داشتیم این بود که سریال پرمخاطب شود و در تراز کارهای پرمخاطب تلویزیون قرار گیرد.
کار شبانهروزی سریال بازپرس
احمد معظمی، کارگردان این سریال هم در بازدید رئیس رسانه ملی به کار شبانهروزی این گروه اشاره و تصریح کرد: متن این سریال کار بسیار جذابی است که حسین تراب نژاد برای آن زحمت بسیاری کشیده و با اینکه فیلمنامه کامل داشتیم، بارها آن را بازنویسی کرد تا بهتر شود.
صدرا یک نقش متفاوت است
محسن قصابیان، بازیگری است که ثابت کرده میتواند در نقشهای مشابه، متفاوت عمل کند. از سریال همهگیری و موج اول گرفته تا فیلمهایی همچون منصور؛ آثاری که شاید به ظاهر بتواند گفت شبیه هم هستند اما بازی متفاوت قصابیان آن را به سمت و سوی دیگری کشاندهاست. قصابیان حالا در مجموعه بازپرس نقش اصلی را بازی میکند تا این بار روایتگر فردی به نام صدرا باشد که رخ به رخ مفاسد اقتصادی ایستاده و تلاش کرده قصه متفاوتی را بازی کند.
محسن قصابیان، بازیگر نقش صدرا درباره نقش خود در این سریال به «جامجم» میگوید: در ابتدای کار طرح اولیه ارائه شد، متوجه شدم کل ماجرا، روند زندگی یک بازپرس است که در تلاش برای پیگیری مفاسد اقتصادی است. به نظرم چیزی است که مردم دنبال جواب آن هستند و همین آن را جذاب میکند. این مسأله برای من هم جذاب بود. خود شخصیت صدرا و مسیری که طی میکرد، باز هم به جذابیت کار من اضافه کرد. سبک خانوادگی، همسر، فرزندان و محیط کارش، چیزهایی بود که برایم جذابیت ایجاد کرد. این مدل کار را دو سه باری تجربه کردهبودم. مثل تیمسار ستاری و ابراهیم در موج اول و ابراهیم در سریال همهگیری. البته بازپرس به کلی متفاوت است. با این وجود به چند دلیل باز هم پذیرفتم. اول اینکه احمد معظمی کارگردان کار است و تجربه رفاقت و کار را با او در مسافران شهر داشتم و نتیجه خوبی با هم گرفتیم. بعد هم که فیلمنامه کامل شد، احساس کردم میتوانم حضور متفاوتی داشتهباشم و به عنوان بازیگر، نقشم وجوه دیگری داشتهباشد که حضورم را متفاوت کند. در عین حال مجموعه عواملی که در این سریال چیده شده، شرایطی را به وجود آورد که من در این پروژه مشغول شدم. واقعا امیدوارم سریال همانطور که تصور ماست، در حدی از کیفیت باشد که مخاطب از آن راضی و برایش جذاب باشد. همه ما اولین و آخرین خواستهای که داریم همین است که مخاطب کار را دوست داشتهباشد. در این صورت خستگی از تن عوامل درمیآید.
وی درباره تفاوتهای شخصیت صدرا با دیگر نقشهایش هم عنوان میکند: صدرا تفاوتهایی با تیمسار ستاری دارد. مثلاً به لحاظ تمهای حرکتی تندتر است و نگاه تیزتر و متفاوتتری دارد. اینجا ما با یک بازپرس طرف هستیم. البته مابهازا نداریم و باید خودمان او را خلق کنیم. اما به نوع تمپوی حرکتی صدرا، متفاوت از نقشهای دیگر است. باز مخاطب باید قضاوت کند. چیز دیگری که آن را متفاوت میکند، گریم و برخی اکتهاست. اینجا حتی روی فیزیک صدرا کار کردیم. من در این نقش گاهی عمداً مدل خاصی راه میروم. تفاوتها اینهاست. یک جاهایی شخصیت به ما اجازه این کار را میدهد. اینجا کلام من خیلی رسمی نیست. مثلاً در نقش تیمسار ستاری لهجه داشتم و اینجا نه. ابتدا صحبت کردیم که آیا میشود گویش بوشهری را برای صدرا داشتهباشیم. بعد دیدیم اگر تهرانی باشد بهتر است.
قصابیان درباره خارجشدن از کلیشه نقشهای دیگرش هم میگوید: من به عنوان بازیگر همیشه تلاش میکنم نقش را باورپذیر کنم تا مخاطب همراه شود. مثلاً مخاطب ممکن است بگوید همین شخصیت شبیه فلان فرد است یا فلان جا او را دیدهام. اگر به این مرزها نزدیک شویم موفق شدهایم. من به عنوان بازیگر ابزارم را به کار میبرم که به این باورپذیرشدن نزدیک شوم. طبیعی است که دیگر عوامل و کارگردان هم به بازیگر کمک میکنند تا در این مسیر حرکت کند. خاطرم هست با تصویربردار بازپرس صحبت میکردم که در مجموعه همهگیری هم کنار ما بود. ابتدا به من میگفت که به نقشم در همهگیری نزدیک شدهام. به او گفتم کمی صبر کن چون من در نقشم میخزم و به مرور خودش را نشان میدهد. بعد از مدتی نظرش عوض شد و گفت متفاوت شدهاست. الان من قدری جسارتم در بازی بیشتر شده و بعد از بازی درمانیتور کار را میبینم چون قبل از این، اصلاً این کار را نمیکردم. این همان فاصله زیباییشناسی کار است. باید از اثر دور شوی تا بتوانی نگاه نقادانه به آن داشتهباشی. مثل بازیکن فوتبال که به اندازه مربی نمیتواند کار را درک کند. باید زمان بگذرد تا از کار فاصله بگیری و بهتر ببینی. مگر اینکه آنقدر تجربه غنی داشتهباشی که در عین حال که کار میکنی، بیرون را هم ببینی. البته خیلی سخت است.
«مهدیه» به خودم نزدیک است
پازل سریال بازپرس، با حضور مهدیه همسر صدراست که قدری تکمیل میشود. سوگل طهماسبی در نقش مهدیه همسر بازپرس، مقابل دوربین احمد معظمی رفتهاست. او در این سالها در مجموعههایی مثل گاندو، نجلا، بیگانهای با من است، خانه امن و گشت ویژه نقشآفرینی کردهاست. خودش معتقد است که نقش مهدیه ۳۰ درصد در پیشبرد کار مؤثر است. گرهخوردن شخصیت بازپرس با مسائل خانوادگی و حضور همسر و فرزندانش باعث میشود تا مخاطب ارتباط بهتری با آن برقرار کند. سوگل طهماسبی بازیگر نقش مهدیه درباره ویژگیهای این شخصیت به جام جم میگوید: شخصیت مهدیه را بازی میکنم که معلم و دلسوز است. مادر دو فرزند است و یک فرزند هم در راه دارد. مهدیه همسر یک بازپرس است که مشغلههای خودش را دارد. مهدیه هم یک زن دغدغهمند است. به خصوص در مدارسی که کار میکند، دستش در کار خیر است و دغدغه بچهها را دارد.
این بازیگر درباره تفاوت نقش مهدیه با دیگر نقشهایی که تاکنون بازی کرده، عنوان میکند: مهدیه از این جهت برای من متفاوت است که نقش یک مادر هم هست و من تا الان نقش مادر سه فرزند را نداشتهام. البته نقشی بوده که مادر یک فرزند باشم یا در سریال گاندو، اصلاً بچه نداشتم. اما این نقش متفاوت است از جهت اینکه به لحاظ مادرانگی متفاوت است و از نقشهایی که تاکنون بازی کردهام، فاصله داشتهاست. این نقش از برخی جهات به خودم نزدیک است، از این جهت که نقش یک فرد مهربان را بازی میکند که دغدغهمند است. شاید بتوان گفت در زنهای ایرانی ۸۰ تا ۹۰ درصد این ویژگیها وجود داشتهباشد و مهربانی جزئی از بافت و ذات وجود آنهاست. درعینحال، دغدغهداشتن نسبت به دیگران و حس مسئولیت اجتماعی که نسبت به دیگران دارند، بخشی از زندگی آنهاست. مهدیه هم از این قاعده مستثنا نیست اما آن چیزی که این نقش را حساس میکند، حضورش در مقابل یک بازپرس است. طهماسبی درباره بررسی نقش و تحقیق درباره آن، اینطور میگوید: من با نویسنده صحبتهایی داشتم و درعینحال، سومین تجربه همکاری من با آقای معظمی است. به نظرم خود فیلمنامه آنقدر به ریزهکاریها توجه داشته و ظریف چیده شده که ناخودآگاه ظریفکاریها در میآید. خود کارگردان هم هرجا احساس کند خارج از خط میرود، با راهنماییهای خودش در مسیر اصلی برمیگردیم. فیلمنامه آنقدر کامل است که نیازی به تحقیق خارج از آن نداشت. روی آن کار کردیم و بر خود فیلمنامه متمرکز شدیم. سختیهای زندگی مهدیه از جهت زندگی با یک بازپرس و تهدیدهایی که میشود، بهطور کامل و موشکافانه در فیلمنامه قید شدهاست.
وی ادامه میدهد: خارج از پروندههایی که در داستان وجود دارد، در زندگی شخصی خود بازپرس ــ که یک جایی هم خود مهدیه با یک پرونده درگیر میشود ــ شاید ۳۰ درصد پیشبرد قصه بر دوش مهدیه باشد. البته بخشی از آن مربوط به ورود ناخواسته مهدیه به یکی از پروندههاست.
چالشهای تعدد لوکیشن در سریال
سعید کنگاورنظری، مدیر تولید سریال بازپرس است که پیش از این در پروژههایی مثل «گیلدخت» و «نوار زرد ۲» هم حضور داشتهاست. کار این مجموعه تلویزیونی بهدلیل تعدد لوکیشن، حساسیتهای خاص خود را هم دارد. این مجموعه قرار است در ۲۷ تا ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقهای روی آنتن برود. نظری درباره کلیت سریال و چالشهای آن به جامجم میگوید: نقش صدرا درواقع یک بازپرس است که موظف میشود پروندههایی که از طرف ضابطین قضایی به او سپرده میشود را به شکل ویژهتری دنبال کند. بهدلیل همین شیوه پیگیری و حس مسئولیتپذیری پروندههای مهمتری به او ارجاع میشود که هرکدام براساس ویژگیهایی که دارد میتواند آن را گرهگشایی کند که بخشی از این پروندهها به افراد دانهدرشت وصل میشوند. شخصیتهای اصلی، صدرا و مهدیه هستند و شخصیتهای دیگر به فراخور قصه وارد میشوند. وی درباره لوکیشنهای این سریال عنوان میکند: شروع قصه ما در جنوب است که صدرا بازپرس مفاسد اقتصادی است و با ماموریتی که به او داده شده، به تهران منتقل میشود. پروژههای اینچنینی، تنوع لوکیشن دارند. حدود ۱۲۰ ـ ۱۰۰ لوکیشن داشتیم که به تناسب قسمتهای مختلف در آن ضبط انجام میدادیم. وقتی که در جنوب تصویربرداری داشتیم، بخشی در کشتی، ساحل یا دریا انجام شد. در تهران هم نقاط مختلفی از شمال و جنوب شهر تصویربرداری داشتیم. بخشی هم در اماکن دولتی و چند دادسرا ضبط شد. بخشهای مختلفی را داشتیم که بخش زیادی از آن در تهران تصویربرداری شد.
نظری با اشاره به شروع کار تصویربرداری از آذر۱۴۰۱ میگوید: چند وقتی قبل از ضبط، درگیر پیشتولید بودیم که به شکل جامعی انجام شد. آن زمان هم تورم را شاهد بودیم و هم مسأله اغتشاشات بود. شرایط از این جهت قدری سختتر بود. ما با محدودیت زمانی کار کردیم.
یک صراف رانتخوار
قصه بازپرس درباره مفاسد اقتصادی است و صحبت از صراف و صرافی هم ناگزیر است. آنطور که در خبرها عنوان شده بود، قرار است کاظم هژیرآزاد هم در سریال بازپرس نقشآفرینی کند. هژیرآزاد در سالهای گذشته در مجموعههایی مثل تمامرخ، بیهمگان، بینشان، ایلدا و پناهآخر بازی کردهاست. او در بیشتر این مجموعهها، نقش پدر مهربان خانواده را بازی کرده اما آنطور که پیداست، قرار است در این مجموعه تلویزیونی یک نقش متفاوت را داشته باشد. این بازیگر در گفتوگویی با جامجم عنوان میکند که نقش منفی یک صراف را بازی کردهاست. هژیرآزاد درباره نقش خود در بازپرس اینطور میگوید: بازپرس یک سریال اجتماعی و پلیسی است که من نقش یک صراف را در آن بازی میکنم. یک صراف که به رانتخوارها در جابهجایی پول کمک میکند. نقش من منفی است. وی ادامه میدهد: این سریال در نوع خود بینظیر است و کمتر به این مسأله پرداختهایم. بههرحال برای بیان آن قدری تابو وجود دارد. مسأله افشاگری و برخی مسئولان دخیل در این فسادها در سریال بازپرس مطرح میشود. از این نظر باید گفت این سریال با احتیاط به به این موضوع نزدیک شدهاست. این سریال قدری تابوها را شکسته و وارد حیطه حرفهای مگو شدهاست. در مجموع به نظرم سریالی جذاب است؛ چراکه تماشاگر دوست دارد قهرمانهایی را ببیند که با بزههای اجتماعی روبهرو میشوند.من در این مجموعه، نقش یک صراف را بازی میکنم که اقلیت مذهبی است. هژیرآزاد درباره تجربه کار با احمد معظمی، کارگردان سریال بازپرس هم میگوید: ایشان انسانی خوشاخلاق و متواضع است. شانس این را داشتم با او و برادرش - آقای محمود معظمی - کار کنم. من از مهربانی، تواضع و تحملشان یاد گرفتم.
ویژگی نقشها
۱- چند وجهی بودن نقش بازپرس
۲- درگیر شدن همسر بازپرس در قصه
۳- بازی نقش متفاوت صراف
۴- حضور متعدد بازیگران چهره و توانمند
۵- نقشهای ساختارشکندر قصه
ویژگیهای سریال بازپرس
۱۲۰ لوکیشن مختلف برای ضبط سریال بازپرس
درهم آمیختن سوژههای قضایی با روایتی خانوادگی
بررسی پروندههای بزرگ برای رسیدن به قصه اصلی
استفاده از ۳ لوکیشن کشتی، ساحل و دریا در جنوب
تابوشکنی از موضوعات برای تولید قصه
تصویربرداری در تهران و شهرستان
پردازش تلویزیونی مفاسد اقتصادی
حسین سلطانمحمدی - منتقد
حوزه اقتصاد به دلیل گردش حجم بالایی از نقدینگی، فضایی گسترده برای بروز خطا و آسیب و ناهنجاری دارد. در همه جوامع، مفاسد اقتصادی یکی از موضوعات مورد بحث برای اقشار مختلف از پایینترین رده تا مقامات بالادستی است. مقابله با فساد نیز یکی از حوزههای مهم در ساختارهای انتظامی و قضایی است. چگونگی نفوذ در روابط اقتصادی همراه با ماجراهای پلیسی، تلفیقی از یک داستان را ایجاد میکند که برای ساخت اثر تصویری، بسیار جذاب است. در همه تلویزیونهای جهان، پردازش این داستانها به صورت مجموعههای متعدد و متنوع، یکی از روشهای توجه به این مقوله است. ما در تلویزیون خودمان، آثار بسیاری داشتیم و خواهیمداشت که برگرفته از فسادهای فردی یا چند نفره تا فسادهای شبکهای است؛ از رانتهای به خطا رفته تا اقدامات قضایی و انتظامی. از کارآگاهان اولیه چون کارآگاه علوی که در آنها چنین مواردی بود تا سرنخ. و البته برسیم به مجموعههای جدیدتر. یکی از جدیدترین مجموعههایی که داستانهایش با حجم نقدینگی اندک همراه بود ولی برای مردم عادی ملموستر، مجموعه «آقای قاضی» بود. مجموعهای برگرفته از پروندههای شکلگرفته در مراجع و محاکم قضایی. از این مجموعه بسیار ملموس و سبک از نظر اقتصادی که عبور کنیم، مجموعههای دیگری هم داشتیم که ارقام در گردش فسادخیز آن، میلیاردی بودهاست. اما از ریزنگری که عبور کنیم، عمده داستانهای مجموعههای ما عمدتا از بعد اقتصادی به آنها پرداخته شدهاست. برای همین توجه به آن، یعنی یک توجه معمول و مفهوم برای بیننده تلویزیونی. ما حتی در مجموعههای آشنایی چون «پایتخت» یا «نون خ» نیز این پردازش فساد در اقتصاد را در محدود شخصیتهای داستان دیدهایم و مردم به صورت طبیعی، آنها را درک کردهاند. اما جدای از گنجاندن ماهیت یک رفتار فسادمآب در یک داستان تصویری، استفاده یا برگرفتن از یک داستان یا پرونده واقعی نیز، معمولا دیدن این مجموعهها را کنجکاوانه مینماید و اگر به پروندهها و نامهای بزرگی که در جامعه فعلی ما وجود دارد گره بخورد، رسانهها را نیز بیش از اندازه به سمت این مجموعهها میکشاند. به صورت طبیعی، محتوا یا پرونده اصلی مورد توجه است سپس نوع نگاه و پردازش این پرونده؛ از این جهت که آیا به افراد یا نگرشهای سیاسی جامعه گره میخورد یا نه بر مبنای آن، موضعگیریهای له یا علیه شکل بگیرد. یکی از پرسروصداترین این نوع مجموعهها «گاندو» بود. ما این روزها منتظریم تا مجموعه بازپرس به مرحله پخش برسد تا با توجه به پیش اعلام آن، که مبتنی بر ماجراهای واقعی است، نوعی داستان جذاب و پرحادثه را شاهد باشیم. پرهیجان از این جهت که بازپرسی مرحله بعد از اقدامات پلیسی است. بازپرس در روایتهای ایرانی کمتر مورد توجه بوده و معمولا با عوامل انتظامی و پلیسی، در داستانها مواجهایم. یا اینکه در این مجموعه به رانت در چه حوزههایی اشاره دارد، که معمولا یکی از سادهترین راهها برای فساد در روابط و اقدامات اقتصادی است، و اینکه این رانت در چه سلسله روابطی ایجاد شده و شاخههای مرتبط آن به کدام چهرهها و سیاستمداران جامعهمان ارجاع خواهدشد، از موضوعاتی است که همه را برای دیدن این مجموعه کنجکاو میکند. آیا گاندووار به موضوعات پرداختهاند یا مبهم و با کنایه و طعنه. باید منتظر فرارسیدن دوره نمایش این مجموعه بود.
پروندههای قضایی روی میز
مهدیه رضایی - گروه رسانه
از امشب پخش مجموعه تلویزیونی «بازپرس» آغاز میشود، سریالی که قرار نیست فقط مخاطبان را سرگرم کند، بلکه هدف سازندگان این است که مخاطبان را با یک قصه متفاوت غافلگیر نماید. البته طی سالهای اخیر سریالسازان تلاش کردهاند شمایلی متفاوت از پروندههای قضایی و رسیدگی به آنها را به تصویر بکشند. این مسیری است که کشورهای صاحب سینما طی کرده و موفق شدهاند. استقبال گسترده از سریالهایی از این دست نشان میدهد موضوعات قضایی تا چه میزان ظرفیت پرداخت نمایشی دارند و مورد توجه مخاطبان قرار میگیرند. در کشور ما نیز سریالهای اینچنینی زیادی ساخته شده است که برخی موفق بودهاند و برخی دیگر به میزان متوسط به موفقیت دست پیدا کردند. همچنین رسانهملی در طول یکسال و اندی گذشته سعی کرده مجموعههای نمایشیای تولید کند که به لحاظ محتوا قوتهای بسیاری دارد و موضوعات برای مخاطبان باورپذیر است. سریال بازپرس از تولیدات اخیر رسانهملی با همین هدف ساخته شده و قرار است روانه آنتن شود. این سریال به تهیهکنندگی محمدرضا شفیعی و کارگردانی احمد معظمی روانه آنتن خواهد شد.
از سوی دیگر باید به این موضوع اشاره کرد که سریال بازپرس با حضور هنرمندان توانمند، حرفهای و کار درست جلوی دوربین رفته و انتظار میرود این سریال بتواند مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.
از سوی دیگر هر یک از مجموعههای تلویزیونی بر مبنای اهدافی ساخته میشوند و سریال بازپرس هم از این موضوع مستثنا نیست.
این سریال تلویزیونی موضوع بسیار مهمی را دستمایه قرار داده که پیگیری پروندههای فساد و تحقق عدالت است. در واقع این سریال برای آن دسته از مخاطبان تلویزیون است که علاقهمندند چنین سریالهایی را دنبال کنند. محور قصه بازپرسی به نام صدراست که محسن قصابیان نقش آن را بازی میکند. بازپرس صدرا در جریان یک سوءاستفاده اقتصادی بزرگ قرار گرفته و با دنبال کردن سرنخهای این پرونده به یک آقازاده و یک تهیهکننده رانتخوار میرسد و... این خلاصهای از مجموعه تلویزیونی بازپرس است که تیزر آن از چند شب پیش روانه آنتن شده و توانسته نگاه بسیاری از مخاطبان را جلب کند. اتفاقا دو تیزر جذابی که از این سریال روی آنتن رفته، نویدبخش یک سریال با هیجان بالاست. بازپرس را حسین ترابنژاد بعد از تحقیق و پژوهش دوساله و بررسی چند پرونده واقعی نوشته و احمد معظمی آن را کارگردانی کرده است. معظمی کارگردانی سریالهای مسافران شهر، برخی اپیزودهای شاید برای شما هم اتفاق بیفتد، جاده چالوس، سایبر، دیوار شیشهای، سارق روح، ترور خاموش و ملکاوان است و در دیگر قالبها مثل تلهفیلم و سایر رسانهها از جمله سینما هم تجاربی همچون فیلم حریم خصوصی را دارد. این کارگردان این بار دست روی پروندههایی با محوریت مفاسد اقتصادی گذاشته و موضوع ملتهب دیگری را دستمایه قرار داده است. تهیهکنندگی این سریال را هم محمدرضا شفیعی بهعهده دارد که بهتازگی مجموعه تلویزیونی گیلدخت به تهیهکنندگی او روی آنتن رفت که این سریال تاریخی رضایت مخاطبان را به دنبال داشت. این تهیهکننده تا به امروز مجموعههایی در ژانرهای متنوع برای تلویزیون ساخته است و باید گفت که او رگخواب مخاطبان را بهخوبی میشناسد و میداند مخاطب امروز به دنبال چه چیزی در سریالهاست و اینکه باید چطور به موضوعات و مسائل مبتلا به اجتماع پرداخت تا مخاطبان پای سریال بنشینند. در مجموع با توجه به خلاصه مجموعه تلویزیونی بازپرس که رسانهای شده و تیزرهایی از آن روی آنتن رفته باید به انتظار نشست که مخاطبان تلویزیون چطور با این سریال غافلگیر میشوند. همچنین مطرح شدن پروندههای اینچنینی در قالب نمایش باعث هشدار به مردم میشود. سازندگان این سریال میخواهند با ساخت این اثر مردم را در جریان پروندههای کلاهبرداری به این شکل بگذارند که به چه مسائلی منجر میشود. از امشب مخاطبان میتوانند بیننده این سریال تلویزیونی باشند.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد