جام جم آنلاین اصفهان؛ رسول موسی رضایی دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست ضمن تأکید بر نقش موثر نمایشگاهها در اقتصاد استان و معرفی اصفهان در سطح بینالمللی، اظهار داشت: شهر هانوفر آلمان نمونهای از شهرهایی است که به واسطه برگزاری نمایشگاه هانوفر در سطح بینالمللی مطرح شده است.
وی با بیان اینکه باید به نمایشگاه بهعنوان یک صنعت نگاه شود، افزود: لازم است سازمانها و نهادهای استان با تأثیر و نقش نمایشگاه در رونق اقتصادی آشنا شوند.
موسی رضایی ضمن تأکید بر لزوم عضویت نمایندگان شرکت نمایشگاههای استان در کمیسیونهای تخصصی اتاق اصفهان، بر اطلاعرسانی برگزاری نمایشگاهها برای اعضای اتاق بازرگانی تأکید کرد و ادامه داد: اتاق بازرگانی و شرکت نمایشگاههای بینالمللی اصفهان دو مجموعه اقتصادی جداییناپذیر هستند. محل فعلی نمایشگاه کاملاً شایسته اصفهان است و این نمایشگاه، آبروی شهر و استان محسوب میشود.
دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان ابراز امیدواری کرد با همکاری صداوسیمای مرکز استان، اطلاعرسانی نمایشگاهها به نحو مطلوبتری انجام پذیر. همچنین مشکل کمبود پرواز از فرودگاه اصفهان باید از طریق شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی پیگیری گردد.
وی همچنین پیشنهاد داد کارگروه اجرایی میان واحد ارتباطات و واحد بازاریابی و روابط بینالملل اتاق بازرگانی و شرکت نمایشگاههای بینالمللی استان جهت پیگیری سریعتر امور و برگزاری جلسات کارشناسی تشکیل شود.
احمدرضا طحانیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بینالمللی اصفهان نیز ضمن معرفی ظرفیتهای نمایشگاه بینالمللی و تشریح پروژههای طرح توسعه، خواستار همکاری اتاق بازرگانی اصفهان در اطلاعرسانی به اعضای اتاق جهت مشارکت بیشتر در نمایشگاهها و اختصاص فضای تبلیغاتی شد.
وی با بیان اینکه مشارکت شرکتهای اصفهان در نمایشگاههای استان کمتر از 15 درصد است، تصریح کرد: این آمار باید افزایش پیدا کند و در این راستا، باید از ظرفیتهای اتاق اصفهان بهعنوان سهامدار عمده نمایشگاه استفاده شود. همچنین شرکت نمایشگاهها در برنامهای که در راستای توسعه اقتصاد استان برای چهار سال آینده خود تعریف کرده، نقش شتابدهی در حوزه تولید، تجارت و صادرات خواهد داشت و نقش اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی نیز در این برنامه تعریف شده است.
طحانیان با بیان اینکه اصفهان به دلیل موقعیت جغرافیایی میتواند هاب نمایشگاهی کشور باشد، افزود: در سالهای گذشته از ظرفیت 15 شهر خواهرخوانده اصفهان بهره کافی برده نشده و لازم است این موضوع با همکاری شهرداری پیگیری شود. همچنین برخی بخشنامههای داخلی مانع حضور شرکتهای خارجی در نمایشگاهها است و از طرف دیگر، کمبود پروازهای داخلی و خارجی از فرودگاه اصفهان یکی از موانع بزرگ حضور بازدیدکنندگان در نمایشگاه اصفهان محسوب میشود.
وی موفقیت شرکت نمایشگاهها را موفقیت اتاق بازرگانی دانست و حضور نمایندگان این شرکت در جلسات کمیسیونهای تخصصی اتاق بازرگانی را گامی رو به جلو در راستای استراتژی شبکهسازی توسط نمایشگاه عنوان کرد.
مهدی سهلآبادی، معاون اجرائی دبیرکل اتاق بازرگانی نیز در این جلسه با بیان اینکه شرکتهای بزرگ اصفهانی به دلیل کمبود بازدیدکننده در نمایشگاههای اصفهان حضور ندارند، ارائه تسهیلاتی جهت بازدید از سایر شهرستانها و استانها را ضروری دانست.
وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی اصفهان زمینه بازدید هیئتهای تجاری خارجی از نمایشگاههای استان را فراهم کرده، گفت: لازم است تقویم نمایشگاهی استان به اطلاع سازمانهای مرتبط بینالمللی از جمله اتاقهای بازرگانی و سفارتخانهها برسد. قطعاً در صورت حضور بازدیدکنندگان خارجی، شرکتهای اصفهانی برای حضور در نمایشگاهها مشتاقتر خواهند شد.
هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد