درام جدید ورزشی و رزمی «هرگز نگو هرگز» با افتتاحیه بسیار خوب ۱۲۱ میلیون دلاری خود، توانست صدرنشین جدول هفتگی گیشه نمایش چین شود. البته برخلاف عرف معمول که سه روز آخر هفته زمان اکران عمومی محصولات جدید است، این درام ورزشی یک روز زودتر روی پرده سینماهای کشور رفت. به این ترتیب، هرگز نگو هرگز توانست به چند هفته صدرنشینی درام تعلیقی و پررمزوراز «گمشده در ستارهها» خاتمه دهد. وونگ بائوکوانگ، بازیگر سرشناس چینی که تماشاگران جوان بهخصوص طرفدارانش هستند، کارگردانی هرگز نگو هرگز را نیز بهعهده دارد و یکی از دو نویسنده فیلمنامهاش نیز هست. او در این فیلم در نقش اصلی هم ظاهر شده و این بار، یک استاد هنرهای رزمی است که قصد دارد گروهی از بچههای یتیم را زیر بال و پر خود گرفته و به آنان فنون رزمیکاری را بیاموزد. با بینتیجه ماندن تلاشهای این استاد، مردم و رسانهها او را تحقیر میکنند و با این حال، این مرد سمج دست از فعالیت نمیکشد و تلاش میکند حقانیت کار خود را ثابت کند. اهل فن پیشبینی فروش کلی بالای ۵۰۰ میلیون دلار را برای این درام ورزشی میکنند. گمشده در ستارهها با وجود رقبای جدید خود توانست طی تعطیلات آخر هفته به فروش بسیار خوب ۴۴ میلیون دلاری دست پیدا کند و نشان دهد که هنوز محبوب تماشاگران بومی است.
این درام خانوادگی که با نگاهی به یک فیلم پرفروش روسی ساخته شده، توانسته به فروش کلی ۴۲۸ میلیون دلاری در ۱۸روز اکران عمومیاش دست پیدا کند. سومین فیلم جدول گیشه چین یک انیمیشن به نام «چانگ آن» است که با فروشی ۲۵ میلیون دلاری این کرسی را از آن خود کرد. قسمت جدید مجموعه اکشن «طوفان سفید» هم ۱۸ میلیون دلار فروش کرد تا ردیف چهارم جدول را از آن خود کند.نکته جالب جدول این هفته سینماهای چین، اکران عمومی «بالهای سوپر»بود که با فروشی پنج میلیون دلاری، ردیف پنجم جدول را گرفت. این فیلم نسخه دوبارهسازی شده چینی فیلمی کرهای به همین نام است که نمایش عمومی آن در سال ۲۰۲۱ ممنوع اعلام شد. نسخه کرهای یک مجموعه فیلم سینمایی و تلویزیونی محبوب در کرهجنوبی است که در یکی از قسمتهای آن ادعاهایی درباره تبت مطرح کرد که به مذاق مسئولان چینی خوش نیامد. در این محصول کرهای همچنین تایوان بهعنوان کشوری مجزا و مستقل از چین معرفی شد و این در حالی است که چین میگوید تایوان بخشی از خاک آن است. بههر حال، دوبارهسازی چینی این اثر پرسروصدا و جنجالی کرهای، واکنشهای زیادی در داخل چین و شبکههای اجتماعی داشته است. اهل فن عقیده دارند استقبال کم تماشاگران چینی از نسخه چینی زبان بالهای سوپر، حکایت از نارضایتی عمومی اهالی کشور از تولید این نسخه میکند. به نوشته رسانههای چینی، حاکمیت مطلق محصولات چینی بر جدول گیشه از یکسو خشم کمپانیهای بزرگ هالیوودی را برانگیخته و از سوی دیگر نشان میدهد مخاطبان داخلی بیشتر طرفدار اکران عمومی فیلمهای بومی هستند. طی یک ماه اخیر هیچ فیلم هالیوودی نتوانسته در فهرست پنج فیلم اول جدول گیشه سینماهای چین قرار گیرد.
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد