به گزارش روابطعمومی رسانهملی، پیمان جبلی که میزبان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونان وی بود، گفت: اگرچه رسانهملی بزرگترین دستگاه فرهنگی کشور است و نقش قابلتوجهی در حکمرانی فرهنگی دارد اما با وزارت ارتباطات همانند دو عضو یک خانواده است و بدون استفاده از زیرساختهای ارتباطی، مأموریت رسانهملی در سیگنالرسانی به نتیجه نمیرسد.
وی تحقق مأموریتهای دو دستگاه را مرهون همکاری مؤثر و متقابل دانست و از راهبردها و تلاشهای وزارت ارتباطات در مسیر کسب رضایت مردم نیز یاد کرد و گفت: یک اقدام خوب وزارت ارتباطات سامانهمندشدن خدمات است. در این مدت کوتاه، گامهای بلندی در زمینه تسهیل دسترسیها از پنجره واحد خدمات الکترونیک دولت هوشمند برداشته شده که رضایت مردم را در پی داشته است.
رئیس سازمان صداوسیما مسیر پیش رو را امیدبخش خواند و گفت: صداوسیما چه با مطالبهگری و پیگیری خبری و چه با فرهنگسازی توانسته و میتواند به وزارت ارتباطات کمکهای شایان توجهی داشته باشد؛ ازاینرو، در تداوم این دوره، در دو نقش مطالبهگرانه و فرهنگساز، در کنار وزارت ارتباطات و در مسیر تحقق مأموریتهای آن ایستادهایم.
اقدام دیگری که جبلی به آن اشاره کرد، شکستن تابوی استفاده از پیامرسانهای خارجی بود که در بیان او اینگونه تبیین شد: ما میتوانیم با فرهنگسازی در رشد، توسعهوحمایت از شرکتهایدانشبنیان و جوانانمتخصص، با هدایتگری وزارت ارتباطات دخیل باشیم. اکنون بسیاری از خدماتی که از پیامرسانهای خارجی میگرفتیم، توسط پیامرسانهای داخلی ارائه میشود.
کمک رسانهملی در تثبیت اهمیت مرزبانی فضای مجازی
عیسی زارعپور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با بیان اینکه یک سال اخیر طلاییترین دوران همکاری دو مجموعه بوده است که دستاوردهایش در کارنامه نظام ثبت و مردم از ثمراتش بهرهمند شدهاند، گفت: یکی از این دستاوردها پنجره ملی واحد خدمات دولت هوشمند است که گرچه پیگیریها از سوی ما بوده، اما اگر صداوسیما مطالبهگری نمیکرد، دستگاهها پای این کار نمیآمدند.
وی با بیان اینکه در سه حوزه میتوانیم همکاریها با سازمان صداوسیما را تقویت کنیم، عنوان کرد: حوزه نخست، زیرساختهای ارتباطی بوده و یک نمونه آن توسعه ارتباطات زمینی از طریق نهضت فیبرکشی در اقصینقاط کشور است که بهصورت شبانهروزی در حال احداث و تکمیل است.
زارعپور با اشاره به نقش برجسته رسانهملی در پیشبرد سیاستها و قوانین از طریق مطالبهگری از دستگاهها، حوزه دوم را مطالبهگری، ترویج و تبیین دانست و گفت: به عنوان مثال صداوسیما جلسه دادگاه تیکتاک را پخش کرد و بااینکه تا قبل از آن مسئولان هم مواضعی در این باره داشتند، اکنون خیلیها توجیه شدند که مرزبانی فضای مجازی امری بسیار مهم است. مورد دیگر آنکه تعاملات در بستر پیامرسانهای داخلی در حال انجام است و صداوسیما در اثبات کارآمدی شبکههای اجتماعی داخلی نقش داشت.
وی با اشاره به اینکه از میان کاربران بیش از ۴۰میلیونی پیامرسانهای داخلی، ویراستی ۳۰۰هزار کاربر فعال ماهانه و ۱۰۰هزار کاربر فعال روزانه دارد و رفتهرفته جای خود را باز میکند، گفت: باید فرهنگسازی بیشتری کنیم تا حضور در آن افزایش یابد.
عدالتگستری، مأموریت مشترک رسانهملی و دیوان عدالت اداری
رئیس سازمان صداوسیما یکی از وجوه اشتراک صداوسیما و دیوان عدالت اداری را پیگیری مطالبات مردم دانست و گفت: عدالتگستری، مأموریت مشترک دو دستگاه است و اینجاست که اهمیت همافزایی نهادها و سازمانهای مختلف کشور برای ارائه خدمت بهتر به مردم دوچندان میشود.
به گزارش روابط عمومی رسانهملی، پیمان جبلی در دیدار رئیس و معاونان دیوان عدالت اداری با اشاره به جایگاه و ماموریت تعریفشده صداوسیما در قانون اساسی و اسناد بالادستی، ظرفیت رسانهملی را برای تحقق عدالت در جامعه کمنظیر توصیف کرد و افزود: از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی، توجه به عدالت در بخشهای مختلف از جمله در حوزههای اداری است. وی در ادامه برخی وظایف دیوان عدالت اداری در جلوگیری از فساد و احقاق حقوق عامه را برشمرد و گفت: معرفی این جایگاه مهم و عملکرد آن در راستای آگاهسازی آحاد جامعه از این ظرفیت قانونی که در اختیار مردم است، رضایتمندی آنها را در پی دارد. در ادامه، حجتالاسلام والمسلمین مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری نیز با اشاره به جایگاه فراقوهای رسانهملی، استقلال صداوسیما در قانون را نشان از اهمیت فعالیتهای رسانهای در امتداد صیانت از حقوق عامه در قالب برنامههای آگاهیبخش توصیف کرد.
وی با تشریح اقدامات آن دیوان و برنامهریزیهای انجامشده، همافزایی این نهاد قضایی با رسانهملی برای اطلاع مردم از حقوق قانونی خود را ضروری دانست و آمادگی خود و مدیران دیوان را برای همکاری با صداوسیما در قالب کمیته مشترک اعلام کرد.در این نشست، معاونان دو دستگاه پیشنهادهای خود را پیرامون چگونگی تعامل بیش از پیش رسانهملی و دیوان عدالت اداری بیان کردند.