وقتی قیچی فلزی آرام آرام ابعاد و اشکالی را در میانه دو تیغه خود برش میزد از میان آن دنیایی از مخلوقات قرینه پیش چشم بچهها خلق میشد. آفریدههایی خالی از هررنگ و نقش که میتوانستند به دور از هر پیش داوری نسبت به ویژگی هایشان، آزادانه در افکار مخاطب خردسال حرکت کنند و زندگی تازهای را پیش چشم آنها به نمایش بگذارند.
نه تنها دختر و پسرهای کاغذی که حتی اشکال هندسی که سروشکلشان با نوک قیچی مرتب میشد بازیگران این دنیای فانتزی بودند. دختر بچههای پاپیون به سر با دامنهای چین چینی و پسرکهای شیطون به محض اینکه از دل کاغذهای سفید متولد میشدند، زندگی شان در کنار کاغذهای رنگی آغاز میشد. در این دنیای کاغذی، کاغذهای رنگی در ابعاد هندسی متنوع برش میخوردند تا با کارآییهای متنوع در خدمت بچههای سفیدتر-به معنای پاکی- از برف باشند.
قیچی و پسر بچه (با نام اصلی: The Scissors And The Little Boy) محصول سال ۱۹۶۵ بلغارستان، با ساختار استاپ موشن، به کارگردانی “هریستو توپوزانوف «تولید شده بود.
انیمیشن کوتاه «قیچی و پسر بچه» در دهه ۱۳۶۰ برنده جایزه نخست جشنواره فیلم کوتاه تهران شد.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
«جامجم» در گفتوگو با سخنگوی فراکسیون زنان مجلس بررسی کرد
تهیهکننده و کارگردان مستند رئالیتی «کارخنده» درباره چالشهای تولید این برنامه و تغییرات در فصل چهارم آن توضیح میدهد
فیلمساز بوشهری معتقد است سینمای ماندگار، بازتابی از ملاقات انسان با خویشتنِ خویش و سیر درونی اوست.