جام جم آنلاین اصفهان؛ در اولین همایش داخلی ثبت تجارب مدیریت بار تابستان ۱۴۰۲ که با حضور مهندس پیرپیران معاون هماهنگی توزیع توانیر و مهندس ملاعلیان معاون تحقیقات و منابع انسانی شرکت توانیر و مدیران عامل برق منطقه ای خراسان و اصفهان و مدیر عامل توزیع برق اصفهان برگزار شد مهندس مهرداد دادخواه مدیر عامل شرکت توزیع برق اصفهان گفت : در تابستان ۱۴۰۲ شرکت توزیع برق اصفهان باید ۲۸۹ مگاوات بار را در حوزههای مختلف صنعتی، کشاورزی، عمومی، اداری و خانگی مدیریت مینمود که ۱۰ هزار مشترک صنعتی، ۱۰ هزار مشترک کشاورزی باید مورد مدیریت قرار می گرفت.
وی خاطر نشان کرد : در ۱۵ خرداد ماه کلید مدیریت بار زده شد و شرکت توزیع برق اصفهان در شرایطی بود که در گروه بندی و رنکینگ کشور جایگاه مناسبی را نداشت و در همین جا با همکاران صحبت کردیم و با توجه به سابقه ۲۵ ساله اینجانب در شرکت توزیع برق با علم به اینکه شهر اصفهان و همچنین همکاران دارای پتانسیل بالایی هستند به دنبال ایجاد جایگاه مناسب در سطح کشور شدیم .
وی افزود : در بخش های مختلف مدیریت مشارکتی ، بخش ایده های مختلف ، استفاده از روش های خلاقانه و استفاده از کسانی که قابلیت های رهبری دارند را در دستور کار قرار دادیم .
مهندس دادخواه خاطر نشان کرد : کار تیمی ( تیم ورک ) نتیجهی کمیته راهبری بود و با ایجاد مرکز مدیریت بار در ۴ شاخص و رکن پایش ، مرکز دیسپاچینگ و فوریت های برق و امور های اجرایی و شهرستانها این هدف بزرگ دنبال شد.
وی ابراز داشت : در کمیته راهبردی داده کاوی ها شروع شد و اطلاعاتی که در نرم افزار سمت و پایا در شرکت توانیر از نرم افزار بلینگ و تعرفه های مشترکین استخراج می شد داده کاوی ها انجام گرفت و در این رصدها نشان داد که بسیاری از اطلاعات که در سمت وجود دارد در نرم افزار پایا نیست و یا بالعکس و در نهایت سنکرون نیست و حتی بسیاری از اطلاعات موجود نبود .
رییس هیات مدیره عنوان کرد : در این مقطع زمانی یک کارگروه سریع ایجاد شد تا اصلاحات را سریع انجام دهد . مهندس دادخواه عنوان کرد :این مقالات برگرفته از تجربیات و پیشنهاداتی است که شرایط و مسیر مدیریت تابستان را به گونه ای دیگر رقم زد و بار علمی آن در سطح ملی و حتی سیرد نیز مورد توجه قرار داد و حتی این پیشنهاد و تجربه به شرکت توانیر ارائه شد تا برای دیگر شرکت های توزیع به کار گرفته شود و منجر به کاهش هزینه شود.
وی اعلام نمود : گروههای مشارکتی از تمام ظرفیت ها استفاده نمود و در ۸ کارگروه تشکیل شد که اتاق پایش مدیریت بار، صنعتی ،کشاورزی ، مولد ، خانگی ، اداری ، تجاری و مصارف تجاوز از دیماند بود که در قالب ۱۸۶ نفر ساماندهی شدند و هر کدام در حوزه خود اطلاعات را به صورت برخط با یکدیگر تبادل می گذاشتند و اتاق پایش توسط حوزه فروش و خدمات فروش سیاست های ابلاغی توانیر را اعلام می نمود.
وی خاطر نشان کرد : در کارگروه کشاورزی، معاونت خدمات مشترکین و دفتر مدیریت مصرف اطلاعات را به صورت روزانه استخراج می نمودند و در حوزه صنعتی هم معاونت بهره برداری ودیسپاچینگ اطلاعات را به صورت آن لاین رصد می نمود . وی در ادامه گفت :در کارگروه عمومی و ادارات تحت نظر مدیر دفتر بازار برق و با حضور روسای مالی و اداری به انجام رسید که یکی از خلاقیت هادر این تجربه جدید حضور همکاران مالی و اداری در مدیریت مصرف ادارات و مدیریت بار بود و در کار گروه تجاری مدیریت دفتر حراست با بازرسی و کارهای میدانی مسائل فرهنگ سازی و رصد این زمینه را بر عهده داشت .
وی تصریح کرد :در بخش خانگی نیز دفتر روابط عمومی جلسات مختلف در خصوص مصرف مساجد را با تاکید ائمه جماعت برگزار نمود و در بخش رسانه نیز اقدامات موثری انجام گرفت و در حوزه نرم افزارها نیز نرم افزار سهیم پیاده سازی شد که نتایج خوبی از آن به دست آمد ، در حوزه مولدها نیز اقدام های مجدانه ای انجام شد و در این مسیر بعضی از سازمانها در کنار ما قرار گرفتند از جمله شهرداری که در حوزه دیزل ها , مدیریت مصرف و سلول های خورشیدی همراه شدند.
وی ابراز داشت : کارگروههای تجاوز از دیماند با اجرایی نمودن نرم افزار نظارت و کنترل انرژی نیز اطلاعات بر خط را جمع آوری نمودند.
/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد