جام جم آنلاین اصفهان؛ برند، کیفیت بالا و داشتن خدمات پس از فروش معتبر از مهم ترین فاکتورهای خرید لوازم خانگی به شمار می آیند، که برای مشتری از اهمیت بالایی برخوردار است و دربازار لوازم خانگی به عنوان مزیت رقابتی به حساب می آید.
طی یک نظر سنجی صورت گرفته در رسانه، نتایج نظرسنجی در رابطه با جایگاه خدمات پس از فروش در صنعت لوازم خانگی و اینکه بین کالای ایرانی با خدمات پس از فروش و کالای خارجی بدون خدمات پس از فروش کدام را انتخاب میکنید را منتشر کرده است.
این نظرسنجی که با هدف شناخت نوع رفتار و گرایش خریداران لوازم خانگی انجام شده نشان می دهد که 78.4 درصد از مشتریان در پاسخ به این سوال که، «برای شما چقدر مهم است کالایی که میخرید، خدمات پس از فروش داشته باشد؟ گفتهاند این موضوع برایشان «اهمیت زیادی» دارد و فقط 10.3 درصد از پاسخگویان گفتهاند داشتن خدمات پس از فروش برای کالایی که میخرند اهمیت کمی دارد.
در این نظرسنجی برای ۷۸درصد مشتریان داشتن خدمات پس از فروش اهمیت زیاد دارد و بیش از 70 درصد مشتریان از لوازم خانگی ایرانی رضایت و رضایت نسبی دارند.
به نظر میرسد این روزها با توجه به قیمت بالای لوازم خانگی خارجی، انتخاب کالای خارجی بدون خدمات پس از فروش برای بسیاری از مشتریان صرفه اقتصادی ندارد و بسیاری از افراد کالای باکیفیت ایرانی با گارانتی معتبر را به کالای خارجی بدون گارانتی ترجیح می دهند.
/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد