راه اندازی رشته ی تخصصی در زمینه ی مرمت اسناد تاریخی

یزد- به منظور برنامه ریزی برای انجام اقدامات مشترک بین سازمان اسناد و کتابخانه ی ملی استان یزد و اداره کل فنی و حرفه ای استان مدیران دو مجموعه با هم دیدار نمودند.
کد خبر: ۱۴۴۰۶۵۶

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، به منظور برنامه ریزی به برای انجام اقدامات مشترک بین سازمان اسناد و کتابخانه ی ملی استان یزد و اداره کل فنی و حرفه ای استان سعید زارع و مجید حق جو به اتفاق جمعی از مسئولین و معاونین هر دو مجموعه در محل این اداره کل دیدار نموده و در این خصوص تصمیماتی اتخاذ کردند.

 در این جلسه سعید زارع مدیر این سازمان در استان با بیان این که اداره کل فنی و حرفه ای استان همواره یک مجموعه ی تخصصی از نظر مهارت پروری و آموزش بوده و لازم است در جهت اشاعه و فرهنگ سازی دوره های و سطوح آموزشی این سازمان در سطح جامعه اطلاع رسانی بیشتری صورت گیرد، گفت: با توجه به سابقه ی تاسیس سازمان فنی و حرفه ای استان لازم است تا در زمینه ی ثبت سیر تطور و تاریخچه  و مستند سازی اسناد و مدارک این سازمان در آرشیو ملی استان و تعیین تکلیف اوراق و بایگانی های راکد و اخذ مجوزهای جدید برای امحاء اسناد و همچنین مصاحبه ی تاریخ شفاهی با مفاخر و پیشکسوتان در اسرع وقت اقدامات لازم انجام شود.

زارع  آموزش محور بودن هر دو مجموعه را ظرفیت بزرگی برای طراحی و ارائه ی آموزش های مشترک در حوزه های  مدیریت اسناد و استاندارد سازی آرشیو و بایگانی عنوان کرد و ادامه داد: راه اندازی رشته ی تخصصی  در زمینه ی  مرمت اسناد تاریخی می تواند یکی از سرفصل های جذابی باشد که با توجه به وجود مجموعه داران شخصی و مراکز نگهداری اسناد تاریخی در سطح استان زمینه های شغلی را نیز در جامعه برای علاقمندان و دانش پژوهان دوره های اسنادی ایجاد می کند و به عنوان تحول بزرگی در حوزه ی فرهنگ و تاریخ استان محسوب می شود.

مجید حق جو، مدیر کل فنی و حرفه ای استان با ارائه ی گزارش جامعی از اقدامات و ماموریت های این اداره کل در راستای آموزش گروه های هدف در سطح بخش دولتی و خصوصی و همچنین کمیت و کیفیت مراکز آموزشی تحت نظارت خود قول مساعد داد تا در زمینه های معرفی و ثبت تاریخ شفاهی مدیران و کارکنان پیشکسوت و تعین تکلیف اسناد و مدارک موجود در بایگانی اقدام نموده و زمینه های همکاری مشترک بین دو مجموعه احصاء و مورد بررسی قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها