سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
با توجه به تنوع قابل توجه پرچم های تبلیغاتی، این سوال پیش می آید که کدام مدل پرچم برای کسب و کارمان مناسب است؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش، پیشنهاد می کنیم، بخش های بعدی را با دقت مطالعه نمایید.
در هنگام انتخاب و خرید پرچم، به فاکتورهای مختلفی باید توجه نمود که مهم ترین آنها را در ادامه آورده ایم.
رنگ های به کار رفته در طراحی پرچم، باید متناسب با رنگ سازمانی انتخاب شوند. این مسئله در مورد طرح، لوگو، آرم و سایر مشخصات ظاهری پرچم نیز صدق می کند.
یکی از مسائلی که در هنگام انتخاب پرچم باید به آن توجه شود، نوع و اندازه لوگو است؛ طبیعتاً هر چه لوگو یا نشان، بزرگتر باشد، نیاز به پرچمی با ابعاد بزرگتر احساس می شود؛ البته موضوع نشان داده شدن لوگو در اغلب موارد تاثیر چندانی بر سایز پرچم ندارد؛ اما مواقعی پیش می آید که با یک متن تبلیغاتی مواجه هستیم و یا لوگوی شرکت، شکل خاصی دارد و لازم است که فضایی عمودی یا افقی برای آن در نظر گرفته شود.
سایز و میزان فضایی که پرچم اشغال می کند، مسئله دیگری است که باید به آن توجه شود. بدون شک یک پرچم ایستاده با ابعاد بزرگ برای روی میز مناسب نیست.
در ادامه آنچه در قسمت قبل گفته شد، باید اضافه کرد، پرچمی که در فضای بسته استفاده می شود، با پرچمی که در فضای باز قرار می گیرد، متفاوت است؛ هم از نظر جنس پارچه و نوع چاپ و هم از لحاظ ابعاد، مدل و ویژگیهای ظاهری.
این مسئله نیز به نوع پرچم و محل استفاده از آن بستگی دارد؛ اما به طور کلی پرچم باید خوش فورم باشد و به گونه ای قرار گیرد که آرم شرکت را به خوبی نمایش دهد. برخی پرچم ها از ساتن ضخیم تهیه شده و ایستایی بسیار خوبی دارند؛ لایه پشتی برخی دیگر از پرچم ها نیز دارای طلق یا لمینت است که باعث میشود، پرچم فرم ایستاده زیبایی به خود بگیرد.
کیفیت جنس پارچه، همچنین نوع و کیفیت دوخت از اساسی ترین مواردی هستند که در هنگام خرید پرچم باید مورد توجه قرار گیرند. پارچه های ساتن و مخمل به میزان بالایی برای دوخت پرچم به کار می روند؛ اما علاوه بر آن از سایر پارچه ها مانند جیر و سوپر نیز استفاده می شود. هر یک از پارچه های نام برده، اقسام گوناگونی دارند و با کیفیت های مختلف موجود هستند.
روش های مختلفی برای چاپ پرچم وجود دارد که از جمله آنها می توان به چاپ دیجیتال و چاپ لیزری اشاره کرد. دقت کنید که استفاده از مواد اولیه مرغوب و دستگاه های مدرن، باعث می شود، چاپ از کیفیت بالایی برخوردار باشد و پرچم در مواجهه با هوا، رطوبت و شستشو دوام بیاورد.
هزینه چاپ پرچم، مسئله ای است که هر خریداری به آن توجه می کند؛ زیرا هر کس بودجه خاصی برای این کار در نظر می گیرد. طبیعتاً خرید محصول باکیفیت، ارزش پرداخت اندکی هزینه بیشتر را دارد.
قیمت پرچم تبلیغاتی، تحت تاثیر عوامل زیادی از جمله نوع پارچه، ضخامت پرچم، تک لایه یا دو لایه بودن، شیوه چاپ، ابعاد و ارتفاع پرچم، همچنین جنس و مدل میله و پایه قرار دارد. توجه کنید که به طور کلی هزینه چاپ پرچم در مقایسه با سایر روشهای تبلیغات، بسیار مناسب است. به خصوص که محصولی ماندگار بوده و همواره بر ذهن بینندگان تاثیر می گذارد.
مهم ترین پرچم های مناسب کسب و کار
حال که با مهم ترین ملاک های انتخاب پرچم آشنا شدیم، قصد داریم، مهم ترین پرچم های مناسب کسب و کار را به ترتیب رواج آنها در میان شرکت ها و سازمان ها معرفی کنیم.
ویژه قرار گرفتن بر روی میز طراحی شده و معمولاً از جنس پارچه ساتن یا مخمل هستند. سایز رایج آنها 20 در 30 بوده، ممکن است، از نوع دو لایه ریشه دار، دو لایه لبه لیزر یا تک لایه پشت لمینت باشند.
ارقام خاصی از پرچم رومیزی وجود دارند که به شکل حروف انگلیسی L یا T هستند. این پرچم ها معمولاً بدون ریشه بوده و ابعاد تقریبی آنها 8 در 28 است؛ البته در پرچم های تی، دو عدد پرچم با این سایز در دو طرف پایه T شکل قرار می گیرند.
پرچم تشریفاتی، یکی از پرچم های مورد علاقه سازمان هاست. این قبیل پرچم ها را می توان در گوشه و کنار اتاق مدیریت، همچنین لابی هتل یا شرکت و در بسیاری از نمایشگاه ها و کنفرانس ها مشاهده کرد.
پرچم تشریفات نیز بیشتر از انواع پارچه ساتن یا مخمل تهیه می شود و سایز مرسوم آن 150*90 است. پرچمهای دو طرفه ریشه دار و یک روی پشت لمینت از مهم ترین ارقام پرچمهای تشریفاتی به شمار می روند. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت پرچم ایستاده تشریفات با به سایت مجموعه اریکه پرچم مراجعه کنید.
پرچم ساحلی، رایج ترین پرچم تبلیغاتی مخصوص فضای باز است. این پرچم، معمولاً از پارچه ساتن مرغوب، با ابعاد و اشکال مختلف تولید می شود. ارتفاع رایج انواع پرچم ساحلی، 3 متر است.
پرچم اهتزاز یکی دیگر از پرچم های مناسب فضای باز است که برای تبلیغ کسب و کار می توان از آن استفاده کرد. این پرچم ها بسته به فضای مورد استفاده در ابعاد گوناگون قابل سفارش هستند؛ به طور کلی سایز بزرگ و ارتفاع بلندی (عموماً بین 6 تا 15 متر) دارند.
این مورد به ندرت برای تبلیغ کسب و کار استفاده می شود؛ اما برخی فروشگاه های زنجیره ای آن را به کار می برند. همان طور که از نام پرچم ریسه ای مشخص است، تعدادی قابل توجهی پرچم کوچک به صورت ریسهای بر روی ریسمان کشیده شده و نصب می گردند.
این نوع پرچم، ابعادی مشابه یا کوچکتر از پرچم رومیزی دارد و به طور معمول در مواردی استفاده می شود که قصد اهدای پرچم به عنوان هدیه تبلیغاتی را داشته باشیم.
سوای از آنچه تا بدین جا گفته شد، یکی از مواردی که در هنگام تهیه پرچم برای کسب و کار باید مورد دقت قرار گیرد، انتخاب مرجع مناسب خرید است. در این صورت خیالمان از بابت انتخاب محصول مناسب و باکیفیت راحت است.
مجموعه چاپ مهام، کیفیت و قیمت مناسب را در دستور کار خود قرار داده، در حوزه طراحی، دوخت، چاپ و سایر خدمات مربوط به تولید و عرضه پرچم فعالیت می کند. از طریق این مجموعه می توانید، پس از سفارش پرچم با طرح دلخواه خود راهنمایی های لازم متناسب با کسب و کار خود را دریافت کنید.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد