به گزارش جام جم آنلاین،عسکر نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: برای جلوگیری از فرسایش اراضی در پس کرانههای دریای مکران و ایمن سازی تاسیسات و زیربناهای بندری در بندر چابهار، دیوار حفاظت ساحلی با اعتبار اولیه دو هزارو ۷۰۰ میلیارد ریال از ضلع شرقی بندر شهید بهشتی تا ضلع غربی بندرشهیدبهشتی درکنار دریای اقیانوسی ساخته شد.
عسکری نسب تصریح کرد:عملیات ساخت طرح دیوار حفاظت ساحلی بندر شهید بهشتی از سال ۱۳۹۸ آغاز شده است، که اعتبارات ساخت آن از محل اعتبارات داخلی سازمان بنادر و دریانوردی پیش بینی شده بود.
وی افزود: با ساخت این دیوار حفاظتی، علاوه بر اینکه بندر شهید بهشتی از امواج وطوفانهای حارهای در امان خواهد بود، شهر چابهار نیز از خطرات و آسیبهای احتمالی طوفانهای حارهای ایمن خواهد شد.
مدیر کل بنادر ودریانوردی سیستان وبلوچستان عنوان کرد: از آنجایی که بخش بسیار زیادی از کریدور شرقی بندر شهید بهشتی و خط راه آهن زاهدان چابهار از نزدیک دریای اقیانوسی (دریابزرگ) میگذرد ، با بودن این دایک حفاظتی رفت و آمد کامیونهای حمل کالاهای ترانزیتی و قطار، در آیندهای نزدیک پس از اتمام خط راه آهن و کریدور، آسان می شود.
عسکر نسب گفت: در پی ساخت وتکمیل دیوار حفاطت ساحلی، دوازده و نیم هکتار اراضی نیز از دریا استحصال شده است که با الحاق این اراضی به بندر شهید بهشتی، مساحت بندر گسترش مییابد و توسعه زیربناهای اقتصادی و سرمایه گذاری هم چند برابر خواهدشد.
وی خاطر نشان کرد:در ساخت این ابر طرح، بیش از یک میلیون و دویست هزار متر مکعب مصالح سنگ مغزی و سنگ فیلتر، بیش از شش هزارتن بتن پیش ساخته سیمانی استفاده شده است که این مصالح طبق آخرین استاندارهای روز دنیا و پس ازآزمایشهای فنی و کارشناسی از آنها در ساخت استفاده شده است.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد