به گزارش جام جم آنلاین از گرگان وحید فراهی اظهار کرد: گلستان با جمعیت دانشآموزی حدود ۴۱۸ هزار نفر جزو استانهای با تراکم دانشآموزی بهنسبت بالا محسوب میشود که پس از استقرار دولت سیزدهم با انجام برنامهریزی و تنظیم نقشه توسعه استان با کمک سازمان مرکزی، زمینه توسعه بیشتر فضاهای آموزشی و ایجاد عدالت موردنظر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و دولت فراهم شد.
وی سرانه فعلی دانشآموزی گلستان را حدود ۴.۸ متر مربع اعلام کرد و افزود: تلاش این اداره کل بهبود و ارتقای این مقدار است.
به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان؛ این ادارهکل در سال گذشته با توجه ویژه دولت و مشارکت خیرین موفق به ساخت ۵۰ فضای آموزشی و پرورشی با ۱۹۷ کلاس درس و اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال شد که رشد ۲ برابری نسبت به ابتدای دولت داشت.
فراهی از شادابسازی و بهسازی بیش از ۸۰۰ مدرسه در قالب طرح شهید عجمیان خبر داد و افزود: در طرح شهید عجمیان با توجه به مشارکت گسترده گروههای جهادی دانشجویی و دانشآموزی در کنار گروههای مردمی بیش از ۸۰۰ مدرسه با ۳ هزار کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال در تابستان ۱۴۰۲ شادابسازی و بهسازی شد.
وی از تحقق بیش از ۹۰ درصد تعهدات خیرین مدرسهساز گلستان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: ۴۹ فضای آموزشی و پرورشی از ۵۰ فضای آموزشی و پرورشی تحویلی سال ۱۴۰۲ یعنی ۹۸ درصد آن با مشارکت خیرین مدرسهساز ساخته و به بهرهبرداری رسید.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان تکمیل سند توسعه استان و شناسایی نقاط هدف برای رفع محرومیتهای آموزشی را برنامه مهم این ادارهکل در سال جدید برشمرد و ابراز کرد: در سال ۱۴۰۳ در قالب برنامهریزی دقیق تلاش میشود عدالت آموزشی بر اساس سندی مدون به صورت شاخصتر محقق شود.
فراهی اضافه کرد: جمعآوری کلاسهای کانکسی در مدارس، اتمام و تکمیل مدارس نیمهتمام خیرین و برنامهریزی برای احداث مدارس کانون محله سال ۱۴۰۳ در اولویت قرار دارد.
وی حضور نیروهای مردمی و جهادی و البته خیرین در کنار مجموعه نوسازی مدارس را زمینهساز ارائه خدمات بسیار ارزشمند و تعالی فرهنگی برشمرد و تاکید کرد: این مهم باید با اهتمام بیشتر پیگیری شده و ادامه یابد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان نوسازی مدارس را نمونهای موفق از تجربه کار مشترک بین دولت و مردم و جمعسپاری امور برای بازدهی زودتر فضای آموزشی و پرورشی و گسترش هرچه بیشتر خدمات در سراسر کشور دانست و خاطرنشان کرد: پیشرو بودن نوسازی مدارس در ارتباط و مشارکت با بخشهای مختلف مردمی و خیرین در کنار رسالت اصلی و ارزشمند توسعه فضاهای آموزشی در سطح کشور و رفع محرومیت از نقاط کمتر توسعهیافته، گواه این مساله است.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد