به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان، برای رسیدن به این مقصد نهایی نیازمند تعیین هدف، برنامه ریزی و استراتژی هستیم و تدوین سندهای جامع توسعه استان ها نیز یکی از سرمایه گذاری های بلند مدتی است که گام اصلی تصور می شود.
شکاف های مدیریتی موجود؛ نیاز به برقراری تناسب بین اختیار و مسوولیت را در سطوح ملی و استانی با تدوین این سندها میسر شده است.
تدوین 30 سند بخشی در لایه های عملیاتی، این سندها را به برنامه های بلند مدت فصلی و نرم افزاری با پشتیبانی هایی از منابع موجود و خلاقیت های سازمانی منجر کرده است.
سند جامع توسعه حمل و نقل نیز برای بررسی مسایل حمل و نقل با همراهی سازمان ها و نهادهای خصوصی، دولتی و مشاورین؛ تنظیم و تدوین شده و مسیر راه مهمی را برای پیاده سازی چشم انداز این بخش فراهم کرده است.
زنجیره ترانزیت، ساخت و ساختمان، گردشگری و سایر ذینفعان سازمانی بخش های خصوصی و دولتی بطور مجزا و تلفیقی در این سند دیده شده است.
مگا پروژه کریدور شمال به جنوب، جاده نفت و مسیر ترانزیتی اینچه برون از مهمترین محورهای دیده شده در این سند برای توسعه ترانزیت و حمل و نقل بین الملل است.
ترانزیت؛ این طلای نوین هزاره سوم در حوزه کسب و کار، بازاری بین المللی است که خرید و فروش کالا و خدمات را محقق می کند.
رشد 54 درصدی ترانزیت استان طی چند سال اخیر، استفاده از پهنه جغرافیایی کشور را در مسیر توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ، استان گلستان فراهم کرده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان درباره این سند چشم انداز استراتژیک توضیح می دهد: اولویت های سازمانی این سند، افزایش درآمدهای سرانه برای توسعه فعالیت های حمل و نقلی در بخش های خصوصی و دولتی است.
عادل مصدقی اظهار می دارد: برای رسیدن به استانداردهای شریان های حیاتی و مواصلاتی و تطابق آن با استانداردهای جهانی و بین المللی در بخش حمل و نقل؛ تلاش 6 ساله مقامات ارشد استانی بالاخص استاندار معزز، این نگاه جدید را در رویه حمل و نقل و ترانزیت بین المللی دیده و دو چندان کرده است.
وی می افزاید: سهم 12 درصدی ترانزیت موجود به توسط بخش خصوصی بخصوص ترانزیت های ورودی؛ زنجیره ای را در این سند فراهم ساخته که صرفا حلقه تولید و عملیات نیست بلکه تمام این حلقه ها برای خدمات دهی موثر است.
مصدقی ادامه می دهد: استان گلستان، اولین استان کشور است که توانسته با پایش استراتژی های دو بخش حمل و نقل و راهداری، سند جامع و توسعه حمل و نقل را تنظیم و تدوین کند.
وی می گوید: برای ارتقای جایگاه برنامه ریزی استان در بخش حمل و نقل حدود 40 جلسه تخصصی با همراهی بخش های خصوصی و سازمان های مرتبط در این زمینه برگزار شده تا واحدهای برنامه ریزی هر سازمان، علوم جدید و به روز را برای ارائه خدمات بهینه تر از قبل به مردم در این بخش فراهم کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان تصریح می کند: استراتژی کامل این سند برای 10 سال آینده ترانزیت و افزایش درآمدهای ارزی استان است.
به گفته مصدقی، از بین بردن فقر، اشتغالزایی بر مبنای شرکت های دانش بنیان با ساماندهی شبکه های به روز نرم افزاری از اولویت های مهم و هدفمند این سند توسعه استان است.
وی یادآور می شود که با ابلاغ چارت های تفصیلی این سند توسط استاندار معزز؛ این سند رسمیت می یابد و پیاده سازی آن با مشارکت اتحادیه ها و شرکت های حمل و نقلی آغاز می شود.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد