از ماهها قبل و درحمایت از مردم مظلوم فلسطین، مقاومت یمن اعلام کرد به تمام کشتیهای رژیم صهیونیستی و همچنین کشتیهایی که حامل محمولههای اسرائیل باشند، حمله خواهد کرد و از آن زمان تاکنون عملیاتهای فراوانی از سوی ارتش ملی یمن در دریای سرخ و تنگه بابالمندب صورت گرفته که اقتصاد رژیم صهیونیستی را در معرض فروپاشی قرار داده است. خبرگزاری دولتی جمهوری آذربایجان، آذرتاج، درنسخه فرانسویزبان خود در شبکه اجتماعی ایکس در همین زمینه نوشت بحران دریای سرخ کاهش ۲۳.۵درصدی درآمدکانال سوئزرادرپی داشته است.مدیرکل بندر ایلات در سرزمینهای اشغالی هم اعلام کرد که خسارت ناشی از اختلال در عملکرد این بندر درپی حملات نیروهای مسلح یمن به حدود۵۰میلیون شِکِل رسیده است. به گزارش المیادین، این اظهارات پس از آن صورت گرفت که رسانههای اسرائیلی، بامداد دیروز از شنیده شدن آژیر خطر در بندر ایلات و اطراف آن خبر دادند و در ادامه مدعی رهگیری یک موشک زمین به زمین در منطقه گروویت در شمال ایلات شدند. بسیاری دیگر از صهیونیستها نیز به خسارات وارده از سوی یمنیها اذعان دارند و آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسبق رژیم اسرائیل میگوید حوثیها خسارات عظیمی به اقتصاد اسرائیل وارد کردهاند و اسرائیل باید بندر الحدیده در غرب یمن را نابود کند. پایگاه خبری تحلیلی یمانیون در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی درنتیجه عملیات نیروهای مسلح یمنی دردریای سرخ وخلیج عدن،ماهانه با حدود چهار میلیارد دلار خسارت مواجه میشود. کارشناسان مسائل اقتصادی معتقدند که محاصره رژیم صهیونیستی توسط انصارا... روزانه بالغ بر ۱۰ میلیون دلار به این رژیم خسارت وارد کرده و تغییر حرکت کشتیها و دور زدن آفریقا توسط آنها، تجارت با این رژیم را غیرسودآور کرده است. بنابر این گزارش، عملیات ارتش یمن در دریای سرخ مشکلات اقتصادی عدیدهای را برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده، ترانزیت کالای دریایی این رژیم با اروپا و آسیا را کاملا متوقف کرده و هزینههای لجستیک این تجارت را افزایش داده است. این موضوع موجب شده رژیم صهیونیستی به دنبال راهکارهای جایگزین باشد و همچنین هزینههای حمل و نقل نیز افزایش یابد. در همین راستا گزارشهای صهیونیستی تاکید دارد که شرکتهای حمل و نقل دریایی اسرائیل نیز ضربات سختی را در نتیجه این عملیات دیدهاند و این حملات زمان رسیدن آنها به بنادر اسرائیل را سه برابر افزایش داده است. براساس این گزارش، عملیات یمنیها در دریای سرخ مدیریت برنامهریزی استراتژیک بندرحیفا رابه هم ریخته وکشتیهازمان طولانیتری برای رسیدن به این بندر نیاز دارند. به عنوان مثال کشتی که یک هفته زمان برای رسیدن به بندر حیفا نیازداشت،الان باید سه هفته در راه باشد.رسانههای رژیم صهیونیستی همچنین اوضاع بیمه کشتیهایی را که به سمت سرزمینهای اشغالی حرکت میکنند، وخیم گزارش کرده و مینویسند که هزینه این بیمهها به حدود ۰.۶۵درصد از مجموع قیمت کشتیها میرسد که رقم بسیار بالایی است. به این ترتیب درآمد کشتیرانی بندر ایلات نیز ۸۵ درصد افت داشته است. این در حالی است که این بندر، تنها بندرگاه ارتباط رژیم صهیونیستی با شرق است.