مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد :

ششمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمربرگزار می شود

یزد- محمد عشقی گفت: بیش از 18 هزار نفر واجد الشرایط در ششمین انتخابات مجامع هلال احمر استان هستند.
کد خبر: ۱۴۶۷۴۰۷
نویسنده کاظم صادقپور

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۲۰ داوطلب این جمعیت برای خدمت به زائران اربعین حسینی شامل پزشکان متخصص و عمومی، پرستار، فوریت‌های پزشکی، تکنسین دارویی و نجاتگر اعزام می شوند.

عشقی با اشاره به خدمات رایگان به زائران حسینی در بیمارستان الحیدریه مستقر در عمود ۵۷۸ افزود: سال گذشته در مدت ۱۰ روز سه هزار و ۲۰۰ نفر ویزیت شدند.

وی گفت: امسال هم برنامه داریم خدمات دندانپزشکی به صورت سرپایی به زائران ارائه شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در ادامه از برگزاری پویش «مرهم زائر سه » خبر داد و گفت: در این پویش، هموطنان می‌توانند کمک‌های نقدی و دارویی خود را برای استفاده در مراسم پیاده روی اربعین به این جمعیت اهدا کنند.

وی ادامه داد: این پویش با هدف تأمین بخشی از نیازمندی‌های دارویی و تجهیزات مصرفی پزشکی مراسم اربعین حسینی آغاز شده که در آن عموم مردم، خیرین و حامیان در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائرین مراسم اربعین حسینی از طریق تامین بخشی از نیازمندی‌های دارویی و تجهیزات مصرفی پزشکی این تجمع انبوه می توانند این جمعیت را یاری کنند.

محمد عشقی گفت:  18 هزار و 525 نفر از اعضای هلال احمر استان در 11 شعبه که در سامانه ثبت مشخصات کرده اند واجد شرایط حضور در ششمین دوره انتخابات مجامع شهرستانی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت: هلال احمر جمعیتی مستقل، عمومی وغیرانتفاعی است که از قوانین جمهوری اسلامی و صلیب سرخ جهانی تبعیت می کند.

وی، جمعیت هلال احمر را نهادی مردمی دانست و اظهارداشت: اساسنامه جمعیت هلال احمر مصوبه مجلس شورای اسلامی و ارکان این مجموعه محسوب می شود که همه قواعد و قوانین از این اساسنامه تبعیت می کند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر بر اساس این اساسنامه برگزار می شود و شورای عالی تصمیم گیر اصلی این مجموعه محسوب می شود.

عشقی تاکید کرد: خیرین، اعضای داوطلبان، امدادگران، نجاتگران و جوانانی که حداقل 2 سال سابقه عضویت در هلال احمر داشته و مشخصات آنها در سامانه ثبت شده باشد، می توانند در انتخابات بیان شده مشارکت داشته و به کاندیداهای انتخابی خود رای دهند.

وی با بیان اینکه ششمین  دوره انتخابات مجامع شهرستانی جمعیت هلال احمر، 19 مرداد  همزمان با سراسر کشور با مشارکت اعضای این جمعیت در 11 شعبه هلال احمر استان برگزار خواهد شد، گفت: در استان یزد  18 هزار و 525  نفر  که از این تعداد 6هزار و 672 نفر ( داوطلبان و امدادگران) و 11هزارو 853نفر ( جوانان ) واجد شرایط رای دادن در ششمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر استان خواهند بود.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر، افزود: مراحل مختلف اجرای ششمین دوره انتخابات مجامع طبق جدول زمانبندی اعلام شده در استان یزد در حال انجام است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها