۲ ورزشکار اردبیل روانه پارالمپیک پاریس می‌شوند

۲ نفر از ورزشکاران نابینا و کم‌بینای اردبیل در رشته ورزشی گلبال، به مسابقات پارالمپیک پاریس اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۱۴۶۸۴۳۱

۲ ورزشکار اردبیل روانه پارالمپیک پاریس می‌شوند

به گزارش جام جم آنلاین،رئیس هیئت نابینایان و کم‌بینایان استان اردبیل، از اعزام ورزشکاران اردبیلی به مسابقات پارالمپیک پاریس خبر داده و اظهار کرد: حسن جعفری و محمد پرنیا، دو عضو تیم گلبال ایران هستند که هفته اول شهریور‌ماه، به همراه تیم ملی گلبال، راهی پاریس خواهند شد.
وی افزود: حسن جعفری، کاپیتان تیم گلبال ایران است که سابقه حضور در المپیک سال ۲۰۱۲ را نیز در کارنامه خود دارد و ۱۸ سال است که در این رشته فعالیت می‌کند.
سالمی عنوان کرد: رشته ورزشی گلبال، رشته تخصصی نابینایان است که به صورت دو تیم ۳ نفره برگزار می‌شود و هر تیم نیز ۳ بازیکن به عنوان یار ذخیره خود دارند که در مجموع ۶ نفر از هر تیم راهی مسابقات می‌شوند و سهم اردبیل ۲ نماینده از این شش نفر است؛ همچنین در این مسابقه افراد درون زمین با استفاده از چشم‌بند، به طور کامل چشمان خود را بسته و سعی می‌کنند با شنیدن صدای توپ، از وارد شدن آن به درون دروازه جلوگیری کنند.
۸ تیم در دو گروه رشته گلبال  رقابت می‌کنند
حسن جعفری، کاپیتان اردبیلی تیم ملی‌گلبال ایران نیز، از آمادگی تیم برای کسب مدال در رقابت‌های پارالمپیک خبر داده و گفت: در آبان‌ماه گذشته و رقابت‌های آسیایی گلبال در کشور چین موفق به کسب جواز حضور در پارالمپیک شدیم؛ همچنین از دی‌ماه سال گذشته، اولین مرحله اردوی تیم گلبال ایران برگزار شد و دو اردوی بین‌المللی به کشور‌های آلمان و ترکیه نیز، از جمله اردو‌های آمادگی برای مسابقات پارالمپیک بود.
وی افزود: علاوه بر اردو‌های برگزارشده توسط فدراسیون، با هماهنگی‌هایی که با سایر افراد تیم داشتیم، در طول ماه‌های اخیر بار‌ها جمع شده و به دور از چهارچوب رسمی تیم، به تمرین پرداختیم و این موضوع باعث افزایش تعامل اعضای تیم و آمادگی بیشتر برای مسابقات شده است.
برزیل، اصلی‌ترین حریف ما در این دوره از مسابقات است
جعفری در مورد مسابقات و برنامه بازی‌ها توضیح داده و گفت: ۸ تیم از ۸ کشور، در دو گروه ۴ تیمی در این دوره از مسابقات گلبال پارالمپیک حضور دارند و رقیبان ما در بازی‌های گروهی، کشور‌های برزیل، فرانسه و آمریکا هستند که در این بین، برزیل به عنوان اصلی‌ترین و سرسخت‌ترین تیم جهان به حساب می‌آید.
وی افزود: اولین بازی ما در این رقابت‌ها روز ۹ شهریورماه با تیم فرانسه میزبان، بازی دوم در روز ۱۰ شهریور با تیم برزیل و بازی آخر در دور گروهی روز ۱۱ شهریور با تیم آمریکا است که مصمم هستیم با کمک خداوند به دور حذفی مسابقات راه یافته و به مدال پارالمپیک دست یابیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها