مدیر عامل شرکت‌های شهرک صنعتی خراسان رضوی خبرداد:

افزایش ۲ برابری قطعی برق برای صنایع در تابستان سال جاری

مدیر عامل شرکت‌های شهرک صنعتی خراسان رضوی گفت: متاسفانه با وجود افزایش نیروگاه‌های برق و توسعه تولید، قطعی برق صنایع در استان در مقایسه با سال گذشته ۲ برابر شده به طوری که از ۱۲ ساعت قطعی برق در هفته در سال گذشته به ۲۴ ساعت قطعی برق در سال جاری رسیده است.
کد خبر: ۱۴۶۸۵۹۰

جعفر فرشچی طوسی در نشست خبری که به مناسبت هفته حمایت از صنایع کوچک برگزار شد، اظهارکرد: در حال حاضر ۵۳ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان داریم که از این میزان ۴۳ شهرک و ناحیه صنعتی در حال واگذاری و بهره برداری است.
وی افزود: به صورت رسمی شرکت شهرک‌های صنعتی در سال ۱۳۶۴ تاسیس و سپس فعالیت‌های اجرایی آن آغاز شد. بیش از پنج هزار و ۴۰۰ قرارداد با واحد‌های صنعتی منعقد کردیم که دو هزار و ۸۱۴ قرار داد به بهره برداری رسیده که با اشتغال زایی بیش از ۸۱ هزار نفر با سرمایه گذاری ۱۵۴ هزار میلیارد ریال بوده است.

آب مصرفی صنایع در استان تنها ۰.۲ درصد است
فرشچی با اشاره به اینکه فقط ۲ دهم درصد آب استان و ۳ درصد گاز مصرفی استان در شهرک‌های استان و نواحی صنعتی است، گفت: بر این اساس واحد‌های صنعتی مستحق مشکل تامین آب و گاز نیستند.
مدیر عامل شرکت‌های شهرک صنعتی خراسان رضوی با بیان اینکه از سال گذشته تا به امروز بیش از ۱۵۰ قرارداد در این شهرک منعقد شده است، ادامه داد: با وجود مشکلاتی که در مقابل سرمایه گذاران وجود دارد، مشکل کمبود زمین برای استقرارواحد‌های صنعتی در مشهد در قالب راه‌اندازی شهرک صنعتی "خادم الرضا" در شرق این شهر برطرف شد.
وی بیان کرد: ۴۹ درصد واحد‌های بهره برداری، ۱۸ درصد سرمایه گذاری واحد‌های بهره برداری استان و ۳۷ درصد اشتغال واحد‌های صنعتی نیز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قرار گرفته است.

تامین برق صنایع از طریق ژنراتور و دیزل سوخت مُسکن موقتی است
فرشچی با بیان اینکه به میزان هر یک مگاوات برق تامین شده در شهرک‌های صنعتی ۹۸ نفر و به میزان هر یک لیتر آب ۸۳ نفر اشتغال ایجاد شده است، گفت: متاسفانه با وجود افزایش نیروگاه‌های برق و توسعه تولید، قطعی برق صنایع در استان در مقایسه با سال گذشته بیش از ۲ برابر شده به طوری که از ۱۲ ساعت قطعی برق در هفته در سال گذشته به ۲۴ ساعت قطعی برق در سال جاری رسیده است.
مدیر عامل شرکت‌های شهرک صنعتی خراسان رضوی اظهار کرد: قطعی‌های برق به شدت صاحبان صنایع را متضرر کرده است چرا که بودن برق برای برخی از واحد‌های تولیدی حیاتی است و استفاده از ژنراتور و دیزل به عنوان یک مُسکن موقتی عمل می‌کند.
وی گفت: شهرک صنعتی خادم‌الرضا از موقعیت استراتژیکی بالایی برخوردار است. شهرک در مجاورت شهر ۵۰۰۰ هکتاری فرودگاهی، گمرک شهید مطهری، دهکده لوجستیک (زنجیره تأمین) و آزادراه حرم تا حرم قرار گرفته است، همچنین نزدیک‌ترین شهرک در استان به مشهد است. از دیگر مزایای این شهرک صنعتی می‌توان به حضور در محور شرقی اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها