ناترازی انرژی در ایام تابستان و قطع برق واحد‌های تولیدی؛

۸۰۰۰ میلیارد تومان خسارت به صنایع خراسان رضوی وارد کرده است

مدیر عامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی کاویان گفت: برنامه کاهش مصرف بار صنایع در شهرک کاویان در هفته ۴ روز برای فاز های ۱ و ۲ و ۳ از اول تیر تا پایان شهریور ماه ابلاغ شده بود. علاوه برآن هر روز از ۱۸:۳۰ الی ۲۱:۳۰ برق شهرک به طور کامل قطع می شود.
کد خبر: ۱۴۶۸۵۹۲

وحید تعقیبی در نشست خبری که به مناسبت هفته حمایت از صنایع کوچک برگزار شد، اظهارکرد: شهرک صنعتی کاویان ۸۰۰۰ نفر نیرو دارد، اما متاسفانه اولین قطعی برق در واحد‌های صنعتی ایجاد می‌شود که قطعی برق امسال حدود سه برابر سال گذشته شده است و خانه نشین کردن کارگران، فقط به کاهش تولید می‌انجامد.
وی با بیان اینکه به منظور کاهش معضلات اجتماعی باید چرخه صنعت جان تازه بگیرد و میزان اشتغالزایی افزایش یابد، گفت: در آینده کاویان به یکی از ۳ شهرک صنعتی کشور تبدیل خواهدشد و ۵۶ واحد صنعتی در حال ساخت است که در جذب نیروی کار و ارزش افزوده، بسیار موثر است.

یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده، برای نوسازی زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی بازگردد
مدیر عامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی کاویان از دولت و مجلس خواست برای اداره امور اجرایی شهرک‌های و بهبود شرایط زیرساخت‌ها با قطب‌های تولید همراهی کنند و افزود: درخواست داریم تا یک درصد از ارزش افزوده‌ای که از صنایع در اختیار شهرداری قرار میگیرد به شهرک‌ها برای به سازی و رفع ایرادات زیر ساختی به صنایع باز گردد.
وی افزود: زیرساخت‌های شهرک‌های قدیمی دچار مشکل شده و نیازمند هزینه‌های بالایی است. اگر این یک درصد از شهرداری به شهرک‌ها بر نمی‌گردد، خدمات لازم از سمت شهرداری به شهرک‌ها ارائه شود.
تعقیبی از افتتاح فروشگاه ۴ هزار متری مبلمان و ... در ورودی فاز یک شهرک صنعتی کاویان در مهر ماه سال جاری خبرداد و گفت: در این نمایشگاه دائمی که بازدید برای عموم آزاد است محصولات به قیمت درب کارخانه عرضه می‌شود و فرصت خوبی برای خرید مردم فراهم می‌شود.

با قطع برق ۹۰ درصدی مجبور به تعطیلی کارخانه می‌شویم
در ادامه مجید رکنی در بازدیدی که اصحاب رسانه به مناسبت هفته حمایت از صنایع کوچک از این واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی داشتند، اظهار کرد: در این واحد، مبلمان چوبی در فضایی ۴۰ هزار متری تولید می‌شود. این واحد تولیدی، جزو سبزترین کارخانه‌های کشور به معنای نبود تولید آلایندگی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی است.
 مدیرعامل این واحد تولیدی مبلمان گفت: دو روز در هفته برق شهرک قطع می‌شود. در زمستان نیز با کمبود گاز روبه‌رو هستیم، گویی در میدان جنگ در حال نبرد با تمام مشکلات پیش‌رو برای اشتغال‌زایی و اقتصاد کشور هستیم.

ناترازی برق، بزرگترین مشکل صنعت است
در ادامه امیر براتی، مدیر داخلی یکی از واحد‌های تولیدی در شهرک صنعتی کاویان اظهار کرد: این واحد صنعتی در شهرک دارای بیشترین نیروی انسانی به تعداد ۲ هزار نفر است که به دلیل قطعی برق دو سوم خط‌ها خاموش و از فعالیت بازمانده‌اند. البته سعی کردیم کمترین مشکل به بخش کارگری وارد شود و با وجود تعطیلی حقوق و مزایای آن‌ها پرداخت شود.
وی با تاکید بر اینکه بزرگترین مشکل صنعت، کمبود برق است، گفت: این کمبود، خسارات زیادی را به کارفرما وارد کرده و برای جبران این قطعی از ژنراتور و دیزل استفاده می‌کنیم، اما با این حال همچنان نمی‌توانیم از ظرفیت صد در صدی خود استفاده کنیم.
براتی ادامه داد: قطع برق بدون اطلاع که در دو روز گدشته اتفاق افتاد، خسارت جبران ناپذیری را به دنبال داشت و باعث سوختن یک کیت با ارزش بسیار بالا شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها