اختصاص ۱۶۵ میلیارد اعتبار عمرانی به رزن در سال‌جاری

فرماندار رزن از اختصاص ۱۶۵ میلیارد تومان اعتبار عمرانی به این شهرستان در سال جاری خبر داد و گفت: امسال اعتبارات شهرستان حدود ۱۶۵ میلیارد تومان بوده که در ۲۴ فصل، ۴۶ برنامه و ۱۸۰ پروژه توزیع خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۶۸۶۳۱

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علی‌اصغر غفاری‌آثار در کمیته برنامه ریزی شهرستان اظهار داشت: شهرستان رزن بر اساس ساختار جمعیتی و شاخص خود در بین ۱۰ شهرستان استان همدان ،پس از همدان و کبودراهنگ سومین شهرستانی است که بیشترین اعتبارت عمرانی در سال جاری به آن اختصاص پیدا کرده است.

فرماندار رزن افزود: از ۱۸۰ پروژه پیش بینی شده امسال برای شهرستان رزن از محل اعتبارات عمرانی اختصاص داده شده سال جاری به این شهرستان، تعداد ۳۹ پروژه به بهسازی روستایی اختصاص دارد.

وی از اختصاص ۸۳ میلیارد تومان اعتبار برای طرح بهسازی روستاهای این شهرستان در سال‌جاری خبر داد و گفت: این میزان اعتبار شامل ۴۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و ۴۰ میلیارد تومان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان به منظور بهسازی و آسفالت ۳۹ روستا شامل روستاهای اجاق، آبـباریک، پلهـجین، غازیاتان، یارمچهـباغ، وفس، ینگیـقلعه، گونلو، امیرآباد، تکیه، یوشانلو، سیراب، لالهـدان، خمیگان، گرمک، بادکوه، تازهـکند، ویر، گستر، حسنـآباد، قوزلیجه، قرایلر، آغچهـخرابه بخش سردرود، مزرعهـدیمور، جعفرآباد، چورمق، قینرجه، منصورآباد، آرپادره، ملابداغ، قادرخلج، چالبقا، قایش، قلعهـزندلیج، وروزین، قره‌بلاغ، امتلر، چهاربلاغ و کلکبود پیش بینی و اختصاص داده شده‌ است.

غفاری‌آثار با اشاره به اینکه با بهسازی این روستاها، طی سه سال گذشته حداقل یکبار تمامی روستاهای رزن بهسازی و آسفالت شده است، خاطرنشان کرد: مدیران باید تلاش کنند به موقع اعتبارات را جذب و در پروژه‌های خود هزینه کنند تا از برگشت اعتبارات جلوگیری شود.

فرماندار رزن همچنین از اختصاص ۲۷ میلیارد تومان اعتبار برای رفع چالش آب در روستاهای این شهرستان خبر داد و افزود: با این میزان اعتبار اختصاص داده شده مشکل آب شرب روستاهای جربانلو، گندوز، قراکند، چورمق، هریزبغازی، تخت، چهاربلاغ، اورته‌قمیش، قلعه‌جوق، گستر حسن‌آباد لالهـدان، نوار، قایش، غینرجه بخش بغراطی، قلعهـزندلیج و گاوسوار مرتفع می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکل آب شرب و مشکل اعتبار برای حوزه آب شرب در شهرستان رزن نداریم، عنوان کرد: در صورت فراهم کردن شرایط زیر ساخت ها توسط دهیاران هر میزان اعتبار در روستاها برای حوزه آب شرب نیاز باشد اعتبار آن را تامین خواهیم کرد.

غفاری‌آثار همچنین در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان رزن از اختصاص ۱۸ میلیارد تومان در حوزه ورزش و جوانان و ۱۷ میلیارد تومان نیز در حوزه آموزش و پرورش این شهرستان خبر داد و گفت: توجه ما به آموزش و پرورش شهرستان رزن ویژه است و بیشتر نیروهای فرهنگی و معلمان شهرستان نیروی بومی هستند همین امر موجب شده تا رزن شرایط ایده‌آلی نسبت به سایر شهرستانهای استان داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها