آبرسانی سیار به ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی

از هزار و ۷۷۸ روستا در خراسان جنوبی به ۳۵۰ روستا آبرسانی سیار شد.
کد خبر: ۱۴۶۹۴۹۹

آبرسانی سیار به ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی

به گزارش جام جم آنلاین،مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار ۵۶۵ روستا دارای آبرسانی پایدار، ۲۳۸ روستا آبرسانی ناپایدار دارند و ۱۱۱ روستا غیر برخوردار از آبرسانیند که زیر پوشش ما نیستند و ممکن است دارای قنات و چشمه و یا عشایری باشند.
دوستی گفت: در استان هزار و ۷۷۸ آبادی یا روستا داریم که ۹۱۴ مورد از آنها جمعیت بالای ۲۰ خانوار دارند. 
وی افزود: همچنین از جمعیت روستا‌های زیر ۲۰ خانوار نیز ۱۹۴ روستا آبرسانی پایدار دارند، ۶۵ روستا نیاز به پایدارسازی و ۶۰۵ روستا غیر برخوردار از آبرسانی هستند. 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: شاخص بهره‌مندی استان از خدمات آبرسانی ۷۱.۶ درصد و شاخص بهره‌مندی کشور ۷۵.۹ درصد است.

دوستی افزود: برای آبرسانی سیار به روستا‌ها به ازای هر نفر باید ۱۵ لیتر در شبانه روز برای مصارف شرب و بهداشتی آبرسانی کنیم که به طور متوسط ۵۰ لیتر برای هر خانوار در نظر گرفته شده است و بسته به سرانه هر روستا هفته‌ای یک یا دو بار تانکر‌های آبرسانی به این روستا‌ها می‌روند و ۳۳ تانکر آبرسانی داریم که ۳۰ تانکر در مدار بهره‌برداری است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی به طرح آبرسانی به خوشاب اشاره کرد و گفت: طرح خوشاب یکی از طرح‌های سنگین و سختی است که بستر سنگی دارد و لوله‌های آن چدن است، این طرح زیر نظر قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) که از سوی قرارگاه شهید ناصری در حال اجراست.
دوستی افزود: از سه مرحله، مرحله اول آن قبلاً بهره‌برداری شده است، مرحله دوم آن در حال انجام و حدود ۶۰ درصد پیشرفت دارد و جزو برنامه‌های اولویت‌داریست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها