تامین و کنترل کیفیت همزمان آب شرب زائران اربعین توسط شرکت آبفای استان همدان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از کنترل بهداشت آب شرب شبکه‌های توزیع و مخازن هیئات مذهبی و موکب‌های اربعین حسینی توسط آبفای استان همدان خبر داد و گفت: از روز ۱۵ مردادماه تا ۶ شهریورماه، ۳۶۰ مورد آزمون کلرسنجی از آب شرب هیئات مذهبی و موکب‌ها در سطح شهرستان همدان انجام شده است.
کد خبر: ۱۴۷۰۸۲۳

به گزارش جام جم آنلاین همدان، فرهاد بختیاری‌فر، اظهار داشت: همکاران ما در مراکز پایش و کنترل کیفیت شرکت آب و فاضلاب، با اجرای طرح شبانه روزی کنترل کیفیت بهداشتی آب در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و مواکب، سلامت آب مورد استفاده برای زائران و عزاداران اربعین حسینی را مورد بررسی قرار دادند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان افزود: کنترل کیفیت آب همواره در دستور کار ما قرار دارد و در روزهای عزاداری ماه محرم نیز آب توزیعی در موکب‌های پذیرایی، مساجد و حسینیه‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه حفظ سلامت مردم برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است، عنوان کرد: توضیحات لازم در خصوص بهداشت آب و احتمال انتقال بیماری از طریق آلودگی آب به موکب داران و هیات‌های مذهبی، ارائه شده بود اما همچنان پیگیر آزمایش‌ها و کنترل کیفیت آب بودیم.

تامین روزانه ۳۰ هزار لیتر آب برای زائران حسینی در همدان


بختیاری‌فر از تأمین روزانه ۳۰ هزار لیتر آب برای آبرسانی به موکب‌های مستقر در مسیر زائران اربعین در شهرستان همدان خبر داد و گفت: ۳۶ موکب در سطح شهرستان همدان به زائران اربعین حسینی، خدمت‌رسانی می‌کنند که تا ۶ شهریور ماه ۷۶۵ هزار لیتر آب توسط شرکت آب و فاضلاب، در اختیار این موکب ها قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ادامه داد: پس از درخواست موکب‌ها برای تأمین آب، بلافاصله آب مورد نیاز به وسیله تانکرهای آبرسانی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به فعالیت سه دستگاه تانکر برای آبرسانی به موکب‌های زائران اربعین حسینی، مطرح کرد: یک دستگاه تانکر با ظرفیت ۱۰ هزار لیتر و دو دستگاه تانکر با ظرفیت پنج هزار لیتر برای این امر، در نظر گرفته و در حال خدمت‌رسانی هستند.

بختیاری‌فر اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی و اقدامات انجام شده، وظیفه سقایی به موکب‌ها و عزاداران جامانده از پیاده‌روی اربعین در شهر همدان، برعهده شرکت آب و فاضلاب استان همدان بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: تبلیغات محیطی و توزیع بروشور با حضور کارشناسان شرکت آبفا در جهت آموزش مدیریت مصرف نیز در مسیر پیاده‌روی اربعین شهر همدان، انجام شد تا از این فرصت برای آموزش همگانی شهروندان، استفاده کنیم.

newsQrCode
برچسب ها: همدان آبفا اربعین
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها