صدور ۷ حکم جایگزین برای کمک به اقشار آسیب پذیر در خراسان جنوبی

۷ حکم جایگزین از ابتدی سال تاکنون برای کمک به نهادهای قشر آسیب پذیر جامعه خراسان جنوبی صادر شد.
کد خبر: ۱۴۷۱۰۴۸

صدور ۷ حکم جایگزین برای کمک به اقشار آسیب پذیر در خراسان جنوبی

به گزارش جام جم آنلاین،رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب بیرجند گفت:  این احکام را قضات استان در این مدت  به ارزش دو میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان صادر کردند.  
 
قاسمی با اشاره به اینکه این احکام  برای محکومان مواد مخدر که حبس آن‌ها کمتر از ۵ سال و مقدار مواد کشف شده از آنها  کمتر از ۵ کیلوگرم بوده است افزود: دادگاه شعب اول انقلاب بیرجند برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و همچنین اثرات سوء ناشی از حضور در زندان و نیز عدم تاثیر زندان بر روی مجرمان بدون سابقه ، مجازات این افراد را به مدت ۵ سال به خالت تعلیق در آورد.


وی افزود: اگر این محکومان در آینده مر تکب جرم  جدیدی شوند علاوه بر مجازات جرم اخیر مجازات معلق شده نیز برای آنها به اجرا در می آید. 

رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب بیرجند با اشاره به اینکه این افراد فاقد سابقه کیفری بودند و برای اولین بار مرتکب جرم شده اند گفت: ۶ نفر از این افراد آقا و یک نفر خانم هستند.

قاسمی افزود: کمک به تشخیص، شناسایی و درمان معتادان متجاهر، آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، خانواده های  زندانیان ، درمان بیماران نیازمندان،مددجویان بهزیستی و لوازم مورد نیاز دانش آموزان از جمله مواردی است که محکومان به جای حبس مکلف به پرداخت آن شدند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها