در روزهای تاسوعا و عاشورا انجام شد؛

نظارت دامپزشکی بر ذبح بیش از ۱۰۰۰ رأس دام در خوزستان

مدیرکل دامپزشکی خوزستان مطرح کرد؛

نظارت مستقیم بر بیش از 41 تن فرآورده خام دامی مواکب در اربعین

مدیر کل دامپزشکی خوزستان گفت - در اربعین سال جاری، بیش از ۴۱ تن فرآورده خام دامی توسط کارشناسان بهداشتی دامپزشکی در مواکب مستقر در شلمچه و چذابه مورد بازرسی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۴۷۱۰۹۲

جام جم آنلاین - خوزستان،ناصر عسکری فرد ظهر امروز (شنبه 10 شهریور) اظهار کرد: به منظور تضمین سلامت فرآورده‌های خام دامی مصرفی مواکب، نظارت‌های مستقیم بهداشتی دامپزشکی خوزستان با حضور ۱۰۰ کارشناس بهداشتی و ناظر شرعی به صورت ۲۴ ساعته در مرزهای چذابه و شلمچه به مدت ۱۸ شبانه روز انجام پذیرفت.

 

وی عنوان کرد: در اربعین سال جاری، بیش از ۴۱ تن فرآورده خام دامی توسط کارشناسان بهداشتی دامپزشکی در مواکب مستقر در شلمچه و چذابه مورد بازرسی قرار گرفت.

 

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان با اشاره به اینکه بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ نوبت بازدید و نظارت بهداشتی توسط کارشناسان دامپزشکی از ۷۴۰ موکب انجام شد، افزود: جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک میان انسان و دام از جمله بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و تأمین سلامت و امنیت غذایی زائران اربعین حسینی بوده است که در همین بازه زمانی انبارها و سردخانه‌های مواکب شناسایی و از سوی بازرسین بهداشتی دامپزشکی مورد رصد و پایش قرار گرفتند.

 

وی بیان کرد: در راستای آموزش، آگاهی بخشی و فرهنگ سازی رعایت ضوابط بهداشتی در مواکب و نیز رعایت اصول قرنطینه و امنیت زیستی در مرزهای خروجی استان توسط زائران، دامپزشکی استان نسبت به چاپ و نصب بیش از ۱۰ هزار پوستر، اطلاعیه بهداشتی و بنر اطلاع رسانی در ایام اربعین سال جاری اقدام کرد.

 

وی گفت: نظارت بر بهداشت و سلامت فرآورده‌های خام دامی مورد استفاده در مواکب و غذای زوار اربعین امام حسین (ع) از اولویت‌های مهم اداره کل دامپزشکی استان خوزستان بوده و با اعمال نظارت‌های بهداشتی توسط کارشناسان دامپزشکی، بیش از ۳ تن فرآورده‌های خام دامی مشکوک در مواکب ضبط و تعیین تکلیف شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها