رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز:

بیمارستان ۳۲ تختخوابی طالقان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

تلاش دانشگاه علوم پزشکی استان البرز بر تکمیل و راه اندازی بیمارستان کمالشهر و طالقان معطوف شده است.
تلاش دانشگاه علوم پزشکی استان البرز بر تکمیل و راه اندازی بیمارستان کمالشهر و طالقان معطوف شده است.
کد خبر: ۱۴۷۲۰۷۳

به گزارش جام جم آنلاین البرز،شهرام صیادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در جمع خبرنگاران حوزه سلامت گفت: دانشگاه به عنوان متولی امر سلامت در استان همواره تلاش کرده است تا شاخص‌های بهداشتی، درمانی، آموزشی و دیگر حوزه‌های مهم تحقیقات و فناوری، غذا و دارو، ارتباط با صنعت، دانشجویی و فرهنگی و ... را در استان ارتقا ببخشد و با فراهم نمودن زیرساخت و مناسب سازی بستر‌های لازم، ارائه خدمت شایسته و درخور مردم قدرشناس استان البرز داشته باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر این دانشگاه با ۳۳۵ عضو هیات علمی، ۷ معاونت، ۶ دانشکده، ۶ شبکه بهداشت و درمان، ۳۶۱ مرکز و پایگاه بهداشتی، ۱۹ بیمارستان دولتی و خصوصی به فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و بهداشتی درمانی خود ادامه می‌دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه ضریب اشغال تخت بیمارستانی در این استان ۲.۷۶ درصد است، گفت: میزان اشغال تخت بیمارستانی در استان پرجمعیت البرز به نسبت سایر مناطق کشور بالا است.

وی افزود: راه اندازی بیمارستان ۲۶۵ تختخوابی سردار سیلمانی فردیس در سال گذشته یکی از مهمترین اقدامات در توسعه تخت‌های بیمارستانی استان بود و راه اندازی بیمارستان کمالشهر با پیشرفت ۷۰ درصدی وبیمارستان ۳۲ تختخوابی طالقان با پیشرفت ۵۰ درصد کمک زیادی به رشد شاخص تخت‌های بیمارستانی در استان خواهد کرد.

صیادی ادامه داد: تعداد تخت‌های فعال دولتی استان با افزایش تعداد تخت بستری از ۲۰۶۴ تخت در سال ۱۴۰۰ به ۲۳۵۶ با رشد ۱۴ درصدی همراه بوده است.

وی گفت: در راستای قانون جوانی جمعیت دو مرکز درمان ناباروی، مرکز سطح ۳ در بیمارستان کمالی و مرکز سطح دو در بیمارستان امام جعفرصادق (ع) راه اندازی شده است که کلیه خدمات فوق تخصصی درمان ناباروری با تعرفه دولتی ارایه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اقدامات خوبی که در بخش بهداشت صوت گرفته است، گفت: از شهریور ۱۴۰۰ تا کنون ۱۹ واحد و مرکز بهداشتی ایجاد و احداث شده است و ۶ واحد دندانپزشکی در مناطق کم برخوردار استان راه اندازی شده است.

صیادی با اشاره به اینکه حدود ۵۷۰ داروخانه در استان فعال است گفت: توزیع انسولین در اروخانه‌های منتخب که اسامی آن در سایت معاونت غذا و دارو دانشگاه بارگذاری شده است که با قیمت مصوب توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: در این مدت افزایش ۵۹ درصدی جواز تاسیس داروخانه در مناطق کم برخوردار استان جهت تسهیل و تسریع دسترسی شهروندان به دارو را داشته ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در بخش اموزش علوم پزشکی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این مدت موفق به اخذ مجوز و شروع رشته دستیاری قلب و عروق، کارشناسی ارشد اتاق عمل و مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، کارشناسی مددکاری اجتماعی، کسب مجوز قطعی دوره تخصصی زنان و زایمان، جراحی عمومی و دوره آموزشی مهارتی و حرفه‌ای در دانشگاه علوم پزشکی البرز شدیم.

صیادی ادامه داد: در بخش تخقیقات و فناوری، دانشگاه موفق به کسب رتبه ۱۳ در سامانه علم سنجی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سال ۱۴۰۳ و همچنین افزایش تعداد دانشمندان پراستناد یک درصد به ۴ نفر در دانشگاه و با ۱۵ مورد اختراعات ملی و بین المللی اعضا هیأت علمی و کارکنان و دانشجویان و رشد بیش از ۶ برابری واحد/شرکت‌های مستقر در مرکز رشد دانشگاه از ۵ مورد به ۳۱ مورد همراه بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها