رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان خبر داد؛

جذب ۱۰ نیروی توانبخشی در مدارس استثنایی استان

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

برگزاری زنگ نماز جماعت در بیش از ۲هزار آموزشگاه استان همزمان با شروع سال تحصیلی

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از برگزاری زنگ نماز جماعت در بیش از ۲۰۰۰ آموزشگاه استان همدان همزمان با شروع سال تحصیلی خبر داد.
کد خبر: ۱۴۷۲۱۹۹

به گزارش جام جم آنلاین همدان، رسول شیدایی، اظهار داشت: برگزاری نماز در مدارس و مراکز علمی آموزشی علاوه بر ایجاد احساس معنویت و خلوص در میان دانش آموزان، اتحاد و یک دلی را نیز گسترش داده و سبب پیشگیری دانش آموزان از ابتلا به رذایل اخلاقی خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان افزود: با هماهنگی های انجام شده و ساماندهی ائمه جماعات روحانی و فرهنگی مدارس که برای اولین بار از اواسط شهریورماه آغاز گردیده است، در تمامی مدارسی که امکان برگزاری نماز جماعت را دارا می باشند از ابتدای مهرماه (هفته غبارروبی نمازخانه ها-اول تا چهارم مهرماه) توسط دانش آموزان غبارروبی انجام و زنگ نماز نیز از ظهر روز یکشنبه اول مهرماه همزمان با اذان شرعی در تمامی مدارس استان نواخته خواهد شد.

وی گفت: امسال در کنار ساماندهی دقیق ائمه جماعات روحانی و فرهنگی که هم اینک در تمامی ادارات تابع در حال انجام می باشد، آماده سازی بیش از ۱۸۰۰ نمازخانه در سراسر استان و همچنین ابلاغ ده تا بیست دقیقه اجرای زنگ نماز به تمامی مراکز آموزشی استان صورت می پذیرد که در هر آموزشگاه چند دانش آموز به عنوان خادم و یاور نماز و مسئول هیئات دانش آموزی انتخاب و معرفی شده اند و امر برگزاری نماز توسط این دانش آموزان پیگیری و در کنار کادر مدارس و ائمه جماعات به برگزاری باشکوه نماز مبادرت خواهند کرد.

شیدایی عنوان کرد: تمامی ائمه جماعات روحانی و فرهنگی از نیمه دوم مهرماه سال جاری در دوره های آموزشی کیفیت بخشی به وضعیت نماز و جذب حداکثری شرکت کرده و تمامی دانش آموزان خادم نماز و مسئول هیئات نیز در دوره آموزشی خود که در سال جاری تحت عنوان طرح معرفت۸ در شهر مقدس قم و در آبان ماه برگزار می گردد، شرکت خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های منسجم اعلام شده که از اواسط تابستان ۱۴۰۳ آغاز گردیده است، امیدواریم بتوانیم در اکثریت مدارس دولتی و غیردولتی نماز جماعت برگزار نماییم و با نظارت و حضور در نماز دانش آموزان و همچنین با شرکت ائمه جمعه استان و سایر مسئولین، مطمئنیم شرایط بهتری در برگزاری این فریضه بزرگ در سطح استان در سال تحصیلی جدید داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها