نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

وحدت شیعه و سنی یک اصل قرآنی و راهبردی است

امام جمعه سمنان و نماینده ولی فقیه در استان گفت: وحدت شیعه و سنی یک اصل قرآنی و راهبردی بوده و موضوعی تاکتیکی نیست.
کد خبر: ۱۴۷۳۳۰۱
نویسنده بهروز بهشتی

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در آستانه فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند موضوع وحدت یک امر تاکتیکی نیست، بلکه یک اصل قرآنی و راهبردی است.

وی سستی و ضعف در برابر دشمنان را پیامد اصلی تفرقه و اختلاف دانست و افزود: اختلاف‌افکنی میان شیعه و سنی یکی از مهمترین راهبردهای استکبار و استعمار برای تضعیف اسلام است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه مقام معظم رهبری حمایت از غزه و فلسطین را واجب قطعی دانسته‌اند، خاطرنشان کرد: بدون تردید، تبعیت از فرمان امام جامعه مسلمین راهگشا است.

مطیعی با اشاره به وقایع رخ داده پس از جنگ احد و آیه ۱۷۲ سوره آل‌عمران تصریح کرد: خداوند متعال در این آیه می‌فرماید «آنان که دستور خدا و رسول را پس از مجروح شدن اجابت کردند، هرکس از آنان که نیکوکار بودند و تقوا پیشه کردند از اجر و پاداش عظیم بهره‌مند خواهند شد.

وی ادامه داد: به فرموده امام خمینی (ره) خانواده معظم شهدا و ایثارگران چشم و چراغ ملت هستند و معتقدیم این عزیزان، مشعل هدایت یک ملت بزرگ محسوب می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، استقامت در راه دین و تبعیت از امام جامعه مسلمین را دو ویژگی مهم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران دانست و گفت: امیدواریم خداوند متعال، توفیق قدرشناسی از وجود مقام معظم رهبری و تبعیت از امام جامعه مسلمین و نیز حرکت در مسیر شهدا را به ما عطا کند.

در این برنامه از فرزند شهید والامقام سردار نورعلی شوشتری و نیز پدر شهید والامقام علی عربی از شهدای شاخص «وحدت» که مهر سال ۱۳۸۸ و در جریان برگزاری همایش وحدت اقوام و مذاهب استان سیستان و بلوچستان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، تجلیل شد.

رونمایی از عوامل تولید شش اثر فاخر هنری و ادبی حوزه ایثار و شهادت از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها