سفر خاطره‌ساز روستا دوستا با رادیو صبا به روستاها

روستا دوستا عنوان یک برنامه شاد، متنوع، سرگرم‌کننده، آموزشی و نشاط‌آور است که از رادیوی شادی‌آفرین صبا پخش می‌شود.
کد خبر: ۱۴۷۳۴۲۳
نویسنده جبار آذین - منتقد و مدرس

رادیو صبا با رویکرد طنز و ایجاد شور و نشاط در جامعه فعالیت خود را در سپهر رسانه آغاز کرد و با تولید برنامه‌های شادی ساز، سرگرم کننده و آموزشی و مسابقات طنز و جدی به کار خود ادامه داد.

برنامه‌های جذاب و پرشنونده این شبکه رادیویی براساس چهار محور طنز و مسابقه و مشاعره و موسیقی تولید می‌شوند. در حال حاضر رادیو صبا، روزانه چندین ساعت برنامه طنز، مسابقه و ... پخش می‌کند.

برنامه روستا دوستا از تولیدات مفرح این رادیو است که می‌کوشد با تشویق و ترغیب روستا دوستان، آنها را بر بال رادیو صبا نشانده و به سفری تماشایی، دلنشین و سراسر خاطره در روستاهای مختلف کشور ببرد.

در واقع روستا دوستا، برنامه ای برای علاقه مندان به  روستاها در راستای مسیر شورانگیز ایرانگردی است  که با شرکت روستاییان و مردم روستادوست در قالب یک مسابقه هیجان انگیز رادیویی به معرفی ویژگی ها، قابلیت ها و ظرفیت های گوناگون اجتماعی و فرهنگی گردشگری و اقتصادی روستاهای کشور می پردازد.

در این برنامه شنیدنی و سرگرم کننده با فضاسازی های بکر و شوق انگیز، شرکت کنندگان در مسابقه به جغرافیای روستا ها برده شده و با بازیهای مختلف به معرفی روستاهای کشور پرداخته می‌شود.طراحان و مجری برنامه دلنواز روستادوستا با قرار دادن شرکت کنندگان در موقعیت های نمایشی متنوع و طرح پرسش های مختلف و مرتبط باروستا، تصویری از آن روستا در ذهن مخاطبان ساخته و آنها را تشویق می کنند که به دیدار آن روستا بروند.

آشنایی با مختصات روستا، سبک زندگی و آیین و رسوم روستاییان و دیدنی های روستاهای کشور از جمله اطلاعاتی است که در خلال برنامه و مسابقات آن ارائه می شود. سوال مسابقه، جنبه آگاهی بخشی و روشنگری دارد که نوعی تبلیِغ برای روستا است.برای آمادگی  بیشتر شرکت کنندگان درمسابقات، از   قبل نام روستای هر برنامه اعلام می شود و آنها با داشتن اطلاعات اولیه در مسابقات حضور می‌یابند و با طرح سوال‌ها با موضوع‌ها و محتوای برنامه همراه و درگیر شده و بدین شکل سفری به روستا آغاز می‌شود که افرون بر شرکت‌کنندکان در مسابقه، روستادوستان و روستا گردها را درسرتاسر کشور همسفر‌ خود می سازد.

بازخورد اجتماعی این برنامه خلاق و شادمانه را می توان در استقبال از آن و سفرهای خانوادگی و فامیلی به روستاهای ایران نظاره کرد که سبب پیدایش و پذیرایی خانه ها، هتل‌ها، مهمانسراها، رستوران ها و تهیه عکس ها و فیلمهای مستند و خانوادگی و اجتماعی شده و برخی این فیلم ها و عکس ها که حرفه‌ای تولید شده‌اند، در جشن‌ها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های داخلی و جهانی شرکت داده شده و جوایزی هم کسب کرده‌اند و این از دستاوردهای سفر با برنامه به یادماندنی و خاطره‌ساز روستا دوستا و همسفری با رادیوی امید آفرین و شادی‌بخش و آگاهی و فرهنگ‌ساز ملی رادیو صبا است.آزاده شاهرخ مهرنژاد تهیه‌کننده و آرمان غفاریان مجری برنامه روستادوستا هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها