دبیرکل حزب الله لبنان با وزیر امور خارجه کشورمان:

ایران ثابت کرد هم پیمانی صادق و دوستی وفادار است

سید مقاومت و طراحی معادله ابهام

قاطعیت و درایت، دو جزء اصلی و تفکیک نشدنی سخنان سید‌حسن نصرا...دبیر کل حزب‌ا... لبنان در قبال حوادث اخیر بیروت محسوب می‌شود. سید مقاومت از یک سو اقدام اخیر صهیونیست‌ها رامصداق عینی اعلان جنگ با لبنان(موجودیت کل لبنان) دانست و متعاقبا، تاکید کرد که تل‌آویو باید حساب و تاوان ویژه‌ای بابت این اقدام پس دهد.
کد خبر: ۱۴۷۳۶۶۰
نویسنده محمد علیزاده - گروه بین‌الملل
 
سید‌حسن نصرا... ابعاد اقدام تروریستی اخیر رابی‌سابقه دانسته و درعین حال تاکیدکرده است که چنین اقدامی منجربه عدول مقاومت از خطوط قرمز خود نخواهد شد. سخنان سید‌حسن نصرا... منجر به ایجاد شوک و وحشت زیادی در اردوگاه دشمن شده است زیرا مانند همیشه، دو مولفه «قاطعیت» و «درایت» در آن موج می‌زد. 

سید مقاومت اصل حادثه و ابعاد گسترده و بی‌سابقه آن را انکار نکرد، هر چند تصریح کرد این ماجرا می‌توانست قربانیان بیشتری داشته باشد و اساسا هدف صهیونیست‌ها نیز همین بود. از سوی دیگر، سید مقاومت کما بر همان خطوط قرمزی پافشاری کرد که هدف صهیونیست‌ها از حملات اخیر، جا‌به‌جایی و عدول مقاومت از آنها بود. ادامه حمایت فعال از ملت فلسطین در جنگ غزه گزاره‌ای بود که در سخنرانی اخیر سید مقاومت مورد تاکید قرار گرفت. از سوی دیگر، سید‌حسن نصرا... با ذکر مصادیقی از عملیات اربعین، تصویرسازی کاذب صهیونیست‌ها پس از حوادث اخیر لبنان را در هم شکست. مثلث ارتش-موساد -کابینه جنگ در اراضی اشغالی با طراحی حوادث تروریستی اخیر، تلاش می‌کنند خود را در ذهن مخاطبان عام و خاص جنگ غزه، به عنوان بازیگر مبتکر و مسلط میدان نشان دهند حال آن‌که اساسا اصل تغییر تاکتیک صهیونیست‌ها در جنگ با مقاومت، برگرفته از ضعف و استیصالی است که در یکسال اخیر (پس از آغاز جنگ غزه) گریبانگیر آنها شده است. هدف قرار دادن پایگاه اطلاعاتی یگان اطلاعاتی ۸۲۰۰ رژیم صهیونیستی در عملیات اربعین نشان‌دهنده همین حقیقت است. تل‌آویو از این تغییر تاکتیک به عنوان جنگ جدید یا جنگ دوم یاد کرده، هرچند همه این رخدادها در بستری تحت عنوان جنگ غزه رخ می‌دهد. در مقابل، سید‌حسن نصرا... نشان داد روش خنثی‌سازی تاکتیک‌های رقیب را حتی در پیچیده‌ترین شرایط ممکن به خوبی بلد است.
   
شکل‌دهی معادله ابهام
یکی دیگر از مهارت‌های سید‌حسن نصرا... که در سخنرانی اخیرش تبلور پیدا کرد، شکل‌دهی معادله ابهام بود: جایی که نحوه پاسخ به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی و زمان و مکان آن تعیین نشده است. به عبارت بهتر، صهیونیست‌ها علاوه بر آن‌که در آینده‌ای نه چندان دور با انتقام مقاومت مواجه خواهندبود،بلکه باید هزینه هنگفتی راصرف بازدارندگی درحوزه‌های گوناگون (کانون‌های احتمالی عملیات حزب‌ا...)کنند.در جریان عملیات اربعین نیز صهیونیست‌ها روزهای متمادی، ناچار به تمرکز چند برابری روی اهداف بالقوه حزب‌ا... درعملیات انتقامی شهید فواد الشکر شدند اما درنهایت، ازجایی ضربه خوردندکه تصور آن را نمی‌کردند:یگان اطلاعاتی۸۲۰۰! سیدحسن نصرا...تاکید دارد این بار نیزصهیونیستها ازجایی ضربه خواهند خورد که قدرت پیش بینی آن را ندارند.

خنثی سازی تاکتیک روانی نتانیاهو 
یکی از اصلی‌ترین دلایل اقدامات تروریستی اخیر رژیم اشغالگر قدس در لبنان، تمرکززدایی از شکست صهیونیست‌ها در غزه است.آنچه مسلم است این‌که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و همراهانش به هیچ یک از اهداف تعیین شده میدانی در غزه نرسیده‌اند. در چنین شرایطی دو راه بیشتر پیش روی آنها نیست: یکی پذیرش آتش‌بس و اعتراف به شکست در مقابل جبهه مقاومت و دیگری، راه‌اندازی منازعات تازه با هدف حفظ فرامتن جنگ. به نظر می‌رسد نتانیاهو راه دوم را انتخاب کرده است. با اجرای چنین اقدام‌هایی در منطقه و لبنان به دنبال آن است تا به همه القا کند در به کارگیری تاکتیک‌های متفاوت در عرصه نبرد دست بالا را دارد اما در نهایت دنبال آن هستند تا توجهات بین‌المللی و رسانه‌ای را از غزه منحرف کنند و حالا در لبنان دست به چنین اقدامی زده‌اند. با این حال سید مقاومت در سخنرانی خود بارها به اصل پیوستگی نبرد با دشمن صهیونستی اشاره کرد و میان آنچه امروز در غزه می‌گذرد و جنایات اخیر صهیونیست‌ها در لبنان تفکیک و تمایزی قائل نشد. این همان قدرت دبیر کل مقاومت است که با سخنرانی به هنگام، واقع‌بینانه و آینده محور خود، خطوط قرمز حزب‌ا... در مواجهه با رژیم اشغالگر قدس را پررنگ‌تر کرد. یکی از مهم‌ترین این خطوط قرمز، جنگ غزه است. حزب‌ا... پیوستگی اجزا و اضلاع میدان نبرد و تاثیرگذاری و تاثیرپذیری آنها از یکدیگر را به خوبی در سخنان خود تشریح کرد تا به این ترتیب، بازی روانی صهیونیست‌ها در خصوص تمرکززدایی از جنگ غزه و توجه به جنگ جدید از بین برود. اکنون صهیونیست‌ها بیش از پیش نگران تصاعد بحران در اراضی اشغالی و تبعات آن هستند. به نظر می‌رسد تا تعبیر این نگرانی زمان زیادی باقی نمانده است.....
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها