با حضور اسکندر مومنی:

زنگ مهر، مقاومت و نماز در مدارس کردستان طنین انداز شد

وزیر کشور گفت: اول مهر نقطه عطفی در تقویم ملت ایران و روز شور و شوق برای فراگیری علم و دانش است؛ امروز سراسر کشور دست به دست هم داده اند تا آغازین روز سال تحصیلی به بهترین نحو برگزار شود.
کد خبر: ۱۴۷۳۷۲۳

جام جم آنلاین، اسکندر مومنی روز یکشنبه در آینن نمادین بازگشایی مدارس در دبیرستان دخترانه ابرار سنندج اظهار کرد: امروز جهت‌گیری‌ همه ایرانیان به سمت علم و دانش است و بیش از ۱۵میلیون دانش‌آموز، والدین آنان و معلمان و فرهنگیان آغاز سال تحصیلی جدید را جشن می گیرند.

وی افزود: بسیار خرسندم که امروز در آغاز سال تحصلیی جدید در میان دانش‌آموزان این مرز و بوم هستم و به سهم خودم از همه مسئولان و وزارت آموزش و پرورش برای آغاز مهری باشکوه تقدیر می‌کنم.

وزیر کشور با بیان اینکه دانش آموزان آینده سازان این مرز و بوم هستند، اضافه کرد: دانش‌آموزان در تاریخ این سرزمین نقش برجسته‌ای داشته و وظیفه آنان تنها تمرکز بر علم و دانش نیست چراکه شهدای زیادی از میان همین دانش‌آموزان برای حفظ این سرزمین به جبهه‌ها رفتند و در مقابل دشمنان ایستادند و امنیت کنونی را برای به ارمغان آوردند.

وی با بیان اینکه خوشحالم امروز در دبیرستان دخترانه و در بین دانش آموزان دختر این سرزمین هستم، گفت: در نظام جمهوری اسلامی احترام ویژه‌ای برای بانوان و شان انان قائل است و هیچ مسیری برای این قشر بسته نیست.

مومنی ادامه داد امروز در هیات وزیران و کابینه دولت چهادهم، چهار بانوی فرهیخته وجود دارند و هیچ عرصه‌ای ازعلم و دانش و مسئولیت‌های اجتماعی برای بانوان بسته نیست و بانوان در همه عرصه ها پا به پای با پا بای مردان حضور گسترده دارند.

وی با بیان اینکه امروز بانوان نقش مهمی در ادره جامعه دارند و مشارکت گسترده انان در عرصه های مختلف سرآمد منطقه و دنیا است و ما به آن می بالیم، خطاب به دانش اموزان گفت: بی‌تردید آینده سازان این مرز و بوم شما هستید و مقدمه حضور شما در عرصه های مختلف، تحصیل و تربیت مناسب است کا با همکاری و همراهی معلمان و فرهنگیان تحقق پیدا می کند.

در ادامه پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید توسط نماینده وزارتی قرائت شد و زنگ بازگشایی مدارس توسط وزیر کشور در این دبیرستان به صدا در آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها