ائمه جماعات محور شبکه های اجتماعی محلات باشند

یزد- رئیس کل دادگستری استان یزد با تأکید بر نقش محوری و اثر گذار روحانیون و مبلغین در محلات گفت: ارتباط ائمه جماعات نباید منحصر به داخل مساجد شود، بلکه این روحانیون و مبلغین باید محور شبکه اجتماعی در محلات باشند.
کد خبر: ۱۴۷۳۸۱۶

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، حجت الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی در نشست روحانیون و ائمه جماعات یزد با مقام های ارشد قضایی استان، اظهار داشت: روحانیون می توانند با ارتباط و استفاده از ظرفیت افراد متدین، متعهد و منطقی در مساجد و تشکیل یک شبکه اجتماعی در جهت حل مشکلات، موانع و آسیب های محلات حرکت نمایند.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، نقش روحانیون در جنگ تحمیلی را بی بدیل دانست و گفت: تعداد زیاد شهدای روحانی در دوران دفاع مقدس به تناسب تعداد آنان نسبت به سایر اقشار مؤید این موضوع است.

رئیس کل دادگستری استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود امر به معروف را از واجبات مهم و اساسی ذکر کرد و بیان داشت: شرط وجوب امر به معروف، اثر گذاری است که این اثر گذاری نیازمند تبیین و تشریح موضوع و اقناع جامعه نسبت به منکرات است.

وی تصریح کرد: مقابله با منکرات در جامعه تنها با قوه قهریه و برخورد سخت امکان پذیر نیست و ضرورت دارد تا هر کس بنا به وظیفه خود در مقابله با آسیب ها و منکرات با جدیت وارد شود که در این میان، نقش روحانیون و مبلغین با تبیین و تشریح فلسفه دین و مبنای عقاید از همه مهم تر و پر رنگ تر است.

رئیس کل دادگستری استان یزد در پاسخ به سئوال یکی از روحانیون در خصوص نقش دادگستری در موضوع طلاق و دعاوی خانواده، گفت: موضوع طلاق و آسیب های حوزه خانواده، یک موضوع چند وجهی است، مسلماً دستگاه قضایی بر اساس قوانین بر گرفته از شرع مقدس، وظیفه رسیدگی به دعاوی خانواده را دارند اما تعالی خانواده و پیشگیری از آسیب های این حوزه، نیازمند ورود و مداخله فرهیختگان حوزه و دانشگاه و آسیب شناسی مسئله است.

وی در خصوص موضوع اتباع و دغدغه های طرح شده در این خصوص نیز، افزود:‌ موضوع مهاجرت و بحث اتباع یک مسئله جهانی است و در جهان امروز و حتی کشورهای توسعه یافته نیز وجود دارد، آنچه در ایران موضوع اتباع و مهاجرت را پیچیده و بعضاً همراه با معضلات و یا ناهنجاری هایی کرده است، بحث ورود اتباع غیر مجاز و عدم احراز هویت آنان در کشور است.

رئیس کل دادگستری استان یزد اضافه کرد: موضوع احراز هویت در کشورهای پیشرفته حتی برای اتباع بومی نیز پذیرفته و دائم در حال انجام است اما در کشور ما موضوع احراز هویت چندان جدی گرفته نمی شود.

حسین طهماسبی موضوع حضور اتباع در کشور و موضوع مهاجرت را یک موضوع پیچیده دارای ابعاد گسترده دانست و ابراز داشت: باید از مهاجر پذیر بودن کشور در جنبه های مثبت آن استفاده کرد و با مدیرین صحیح از جنبه های منفی آن کاست و دغدغه شهروندان را کم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها