اگر جنایات غزه متوقف نشود، نمی‌توان جلوی مقاومت را گرفت
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نخبگان و استعداد‌های برتر علمی:

اگر جنایات غزه متوقف نشود، نمی‌توان جلوی مقاومت را گرفت

همزمان با زادروز شهید چمران و روز ملی نخبگان؛

نخبگان با مقام معظم رهبری دیدار می‌کنند

دبیر چهاردهمین همایش ملی نخبگان اعلام کرد: همزمان با سالگرد زادروز شهید چمران که به عنوان «روز نخبگان» نامگذاری شده، تعدادی از نخبگان با مقام معظم رهبری دیدار خواهند داشت.
کد خبر: ۱۴۷۳۸۸۴

به گزارش جام جم آنلاین، محمد قلی در نشست خبری امروز که در بنیاد ملی نخبگان برگزار شد، با بیان اینکه روز دهم مهرماه زادروز شهید چمران است و در تقویم به اسم روز نخبگان نامگذاری شده است، گفت: در این راستا همایش ملی نخبگان روزهای دهم و یازدهم مهرماه در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نخبگان حاضر در این رویداد از سراسر کشور در حوزه‌های ادبی و هنری علوم انسانی و غیره هستند، اظهار کرد: این همایش با حضور وزرای علوم و بهداشت و مسئولان کشوری برگزار می‌شود. دلیل اهمیت این همایش این است که مسوولان کشور   در این دیدار شنونده هستند تا اینکه گوینده باشند.

وی گفت: نخبگان دانش آموزی و دانشجویی و اساتید مختلف در این همایش حضور دارند و بعد از سخنان رییس بنیاد ملی به ۵ تا ۷ نفر از جوانان نخبه فرصت داده می‌شود تا مطالب و موارد خود را ارائه دهند.

وی گفت: در این همایش گزارش مفصلی از شرایط نخبگان و دغدغه‌های آنها منعکس می‌شود و مواردی از بیانات مقام معظم رهبری یا رییس جمهور خطاب به نخبگان مطرح می‌شود که چراغ راهی برای ما و دستگاه های مرتبط با جامعه نخبگانی خواهد بود.

محمد قلی تصریح کرد: امسال برای حضور در این همایش بیش از ۴ هزار نفر تقاضای حضور داشتند و با توجه به اینکه هرکسی نمی‌تواند تقاضای حضور کند، ۴ هزار درخواست روزمه و شاخص‌های نخبگی بررسی شده و در نهایت ۶۰۰ نفر از نخبگان برای حضور در این همایش انتخاب می شوند.

وی گفت: از ۶۰۰ نفر ۲۰۰ نفر بانوان و ۴۰۰ نفر آقا هستند. درکنار دعوت به همایش، نخبگانی که قرار است در حضور مقام معظم رهبری صحبت کنند متن و صحبت خود را ارسال می کنند. سخنرانی آنها در ۹ محور  سلامت و بهداشت، فناوری‌های نوظهور، فناوری‌های نرم، خدمات پولی و بانکی و ... است و به ازای هر محور یک کارگروه متشکل از یک دبیر که از اساتید بارز آن موضوع است مطالب ارسالی را بررسی می‌کند.

وی گفت: ۱۰ درصد مطالب ارسالی تایید شده و یک کارگروه متشکل از نمایندگان وزارت علوم و بنیاد ملی نخبگان افراد معرفی شده توسط کارگروه ها را بررسی می‌کنند و نخبگان در این کارگروه حاضر می‌شوند و مطالب خود دفاع می‌کنند.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها