گزارش جام‌جم از یک بازار ارز‌آور و مغفول‌مانده

سنگ‌های زینتی اقتصاد ایران را تزئین نمی‌کنند

مروری بر مرگبارترین حوادث معدن زغال‌سنگ دنیا

حوادث معادن زغال‌سنگ می‌تواند برای عملیات و زندگی معدنچیان ویرانگر باشد به‌طوری‌که اداره آمار کار آمریکا، استخراج معادن زیرزمینی را در میان ۱۰ شغل خطرناک در این کشور قرار داده است.
کد خبر: ۱۴۷۳۹۲۶

مروری بر مرگبارترین حوادث معدن زغال‌سنگ دنیا

به گزارش جام‌جم‌آنلاین از فارس، حوادث معادن زغال‌سنگ می‌تواند برای عملیات و زندگی معدنچیان ویرانگر باشد به‌طوری‌که اداره آمار کار آمریکا، استخراج معادن زیرزمینی را در میان ۱۰ شغل خطرناک در این کشور قرار داده است.

فاجعۀ معدن بنشیهو کولیری در چین بدترین فاجعۀ معدنی جهان است که ۲۶ آوریل ۱۹۴۲ رخ داد و  با انفجار گاز در معدن استان لیونینگ آغاز شد و آتش تمام معدن را فرا گرفت.

مدیران ژاپنی معدن برای خاموش کردن آتش، معدن را پلمب کردند و تمام ۱۵۴۹ معدنچی رها شدند تا خفه و طعمۀ حریق شوند. پس از آن ۱۰ روز زمان برد تا تمامی اجساد از این معدن خارج شوند و همگی در یک گور دسته‌جمعی دفن شدند.

فاجعۀ معدن «کوریز» در ۱۰ مارس ۱۹۰۶ بر اثر انفجار گاز رخ داد که دومین فاجعه معدنی دنیاست؛ تاکنون هیچ فاجعه معدنی بدتر از این حادثه در اروپا رخ نداده است.

ساعت ۶ و نیم صبح بخار زغال‌سنگ تمام معدن را فراگرفته بود و تنها نیاز به یک جرقه داشت تا جان ۱۰۹۹ انسان را بگیرد. گفته می‌شود که چند روزی بوده که گازهای سمی و دود در داخل معدن دیده می‌شد اما شرکت معدنی «کوریز» به آن توجهی نکرده است.

چیزی که در تمام این فجایع رخ می‌دهد، «تمامی شاهدان حادثه از بین رفته‌اند.» بااین‌حال، ۵۰۰ معدنچی توانستند بلافاصله خود را نجات دهند و ۱۴نفر هم پس از ۳هفته به طرز عجیبی نجات پیدا کردند اما در نهایت هیچ دلیل رسمی گزارش نشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها