وزیر خارجه لبنان در سازمان ملل:

اسرائیل با فسفر سفید اراضی کشاورزی لبنان را به آتش می کشد

وزیر خارجه لبنان اعلام کرد: رژیم اشغالگر اسرائیل زمین‌های کشاورزی لبنان را با فسفر سفید به آتش می‌کشد تا برای سالیان طولانی از کشاورزی در آن جلوگیری کند.
کد خبر: ۱۴۷۴۴۱۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از النشره، عبدالله بوحبیب وزیر خارجه پیشبرد امور لبنان در سخنانی در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: لبنان به مشروعیت بین المللی پایبند است و اوضاع بحرانی در لبنان هشداری برای شرایط بدتر در غرب آسیا است. ما خواهان آتش بس در تمام جبهه‌ها برای اجرای قطعنامه‌های بین المللی هستیم. تحولات کنونی لبنان نتیجه اشغالگری اسرائیل است.

بوحبیب تصریح کرد: قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل خط مقدم دفاع از لبنان است و مرزهای لبنان را به رسمیت شناخته است. رژیم اشغالگر اسرائیل زمین‌های کشاورزی لبنان را با فسفر سفید به آتش می‌کشد تا برای سالیان طولانی از کشاورزی در آن جلوگیری کند. ما درباره کشیده شدن غرب آسیا به مرحله انفجار بزرگ هشدار می‌دهیم. ما بر حق دفاع از خود تأکید می‌کنیم.

وزیر خارجه لبنان گفت: آیا اسرائیل از جنگ سیر نشده است؟ چه زمانی قرار است اسرائیل به جای زبان آهن و آتش به صلح فرصت بدهد؟ پایبندی به قطعنامه ۱۷۰۱ بهترین راه برای توقف چرخه خشونت است. کشته شدن غیرنظامیان در لبنان، قابل توجیه نیست.

وی افزود: تنها راه یافتن راهکاری سیاسی و دیپلماتیک به جای درگیری است. ما مرحله سختی را پشت سر می گذاریم و قطعنامه ۱۷۰۱ بهترین خط دفاع از لبنان است. اسرائیل باید تشدید را به منظور ممانعت از انفجار بزرگ متوقف کند. ما بر حق دفاع از خود تاکید می کنیم و شهرک نشینان با درگیری به شهرک های خود بر نمی گردند و این فقط با توقف جنگ میسر می شود. درباره کشیده شدن خاورمیانه به انفجار بزرگ هشدار می دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها