معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت:

شناسایی ۱۱۵ کودکستان بدون مجوز رسمی در خراسان جنوبی

۱۱۵ کودکستان بدون مجوز رسمی در استان شناسایی و یا گزارش داده شده است.
کد خبر: ۱۴۷۴۵۷۰

شناسایی ۱۱۵ کودکستان بدون مجوز رسمی در خراسان جنوبی

به گزارش جام جم آنلاین،حسنی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان افزود: در گذشته مهد‌های کودک چند متولی داشتند، اما از اواخر سال ۹۹ سازمان ملی تعلیم و تربیت که زیر مجموعه‌ی آموزش و پرورش است متولی مهد‌های کودک شد.

او گفت: مهد‌های کودک‌ی که شامل مجوز‌های قبلی هستند می‌بایست درخواست تطبیق مجوز داده و آن را به روز رسانی کنند؛ مهد‌های کودکی که مجوز ندارند و یا می‌خواهند شروع به فعالیت کنند باید از طریق درگاه ملی مجوز‌ها درخواست خود را ثبت کنند که تاییدیه‌ی آن یک ماه تا ۴۰ روز طول می‌کشد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: در اواخر سال ۱۴۰۲ استاندار دستور داد تا این مراکز برای سال تحصیلی جدید مجوز رسمی خود را دریافت کنند، ۱۱۵ کودکستان چه با گزارش مردمی و چه در بازرسی ها، فاقد مجوز شناسایی شدند که موارد به اداره اماکن اعلام شده و هر مورد که در سامانه رسمی نباشد، پلمب می‌شود.

حسنی گفت: سامانه‌ای تحت عنوان سامانه کودکستان یاب داریم که والدین می‌توانند نزدیک‌ترین کودکستان مجوز دار به منزل خود را همراه با اطلاعات آن از جمله شهریه و ظرفیت کلاس‌ها مشاهده کنند؛ همچنین می‌توانند در هنگام مراجعه به کودکستان درخواست مشاهده مجوز را کنند و یا از طریق اداره آموزش و پرورش استعلام بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها