راه نصرا... ادامه دارد

پس از اعلام خبر شهادت سید‌حسن نصرا...دبیرکل حزب‌ا...لبنان، مقامات رسمی لشکری و کشوری به‌همراه تعدادی از چهره‌های سیاسی کشور، پیام‌های تسلیت صادر کردند.
کد خبر: ۱۴۷۴۷۴۵
 
در‌همین‌ باره،مسعود پزشکیان،رئیس‌جمهور کشورمان با صدور پیامی، ضمن تسلیت ضایعه فقدان تصریح کرد: دبیرکل حزب‌ا... لبنان، فخر مسلمانان و اسوه جهاد و مقاومت، شهید سید‌حسن نصرا... به آرزوی دیرینه خود، یعنی نائل‌آمدن به درجه رفیع شهادت، دست یافت. کلمات در وصف رشادت‌ها، سلحشوری‌ها، دلاوری‌ها و مجاهدت‌های مداوم او حقیر و ناچیزند. رئیس‌جمهور افزود:‌ ما این‌گونه آموخته‌ایم که فرماندهی از آن خداست. مسیر الهی هیچ‌گاه بدون فرمانده و رهبر باقی نمی‌ماند و این زمین به بندگان صالح خدا به ارث خواهد رسید. جامعه جهانی فراموش نخواهد کرد که فرمان این حمله تروریستی از نیویورک صادر شد و آمریکایی‌ها نمی‌توانند خود را از هم‌دستی با صهیونیست‌ها تبرئه کنند. 

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی ایران نه‌تنها این اقدامات وحشیانه را به‌شدت محکوم می‌کند، بلکه تداوم این‌گونه اقدامات غیربشردوستانه را فاجعه علیه بشریت، صلح‌و‌ثبات منطقه و جهان می‌داند. قالیباف افزود: متأسفانه جهان شاهد است که جنایات رژیم کودک‌کش اسرائیل، بدون هیچ حدومرز اخلاقی و انسانی، در سکوت خفت‌بار مدعیان حقوق بشر و مجامع بین‌المللی همچنان ادامه دارد.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضائیه نیز با صدور پیامی ضمن تسلیت شهادت سید مقاومت، اظهار کرد:‌ قدر متیقن، خون سید مقاومت و همراهان مظلومش، مبارزه‌ حق‌طلبانه رزمندگان محور مقاومت و مردم لبنان و فلسطین را بر ضد اشغالگران صهیونیست، عمق بیشتری خواهد بخشید و راه سید حسن شهید توسط یاران و هم‌سنگرانش و ملت مسلمان و مظلوم لبنان و فلسطین با اقتدار تا زوال صهیونیست‌های غاصب ادامه خواهد یافت. 

سردارسرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز با انتشار متنی، با تاکید بر اینکه راه شهید نصرا... پرفروغ‌تر و قدرتمندتر استمرار خواهد یافت تاکید کرد: به حول و قوه الهی، سرنوشت منطقه و فلسطین عزیز در آینده‌ای نزدیک با اراده پولادین رزمندگان مقاومت و حمایت و همراهی مجاهدان مومن امت اسلامی با پرچمداری حزب ا... عزیز و رزمندگان سازمان عظیم مقاومت با صلابت رقم خواهد خورد. 

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با انتشار پیامی، تاکید کرد: جنایت وحشیانه سگ‌ هار صهیونیست در ضاحیه لبنان تحت حمایت آشکار و وقیحانه رژیم تروریست و جنگ افروز امریکا و بلکه دیگر سردمداران دروغین حقوق بشر در اروپا و غرب که دست‌های پلیدشان تا مفرغ  به خون مردان، زنان و کودکان بی‌دفاع، بی‌گناه و مظلوم فلسطین و لبنان آلوده است نشان داد «آرمان آزادی قدس» در آستانه تحقق شکوهمند و تاریخ ساز خود قرار دارد و به فضل الهی و پیروز قطعی این میدان سرانجام «حزب‌ا...» مقتدر و «حماس» غیرتمند خواهد بود. سرلشکر سلامی تاکید کرد: بی‌شک استحکام و اقتدار حزب‌ا... لبنان، حماس، سایر نیروهای مقاومت فلسطینی و جبهۀ مقاومت با ادامۀ راه این شهید بزرگوار ضربات کوبنده‌تری بر پیکر فرسوده و رو به زوال رژیم صهیونیستی فرود خواهد آورد و با به میدان آمدن ظرفیت‌ها، امکانات و مقدورات مسلمانان عالم، طومار رژیم غاصب و خبیث را در هم خواهد پیچید.

علاوه بر این، سایر مسئولین کشورمان نیز شهادت رهبر حزب‌ا... لبنان را تسلیت گفتند. پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما نیز با انتشار پیامی تاکید کرد: سرانجام آن لحظه که همیشه از آن واهمه داشتیم فرارسید و سید عزیز ما آسمانی شد و به یاران شهیدش پیوست. امشب سید‌عباس و حاج قاسم و حاج‌رضوان و همه شهدا صف کشیده‌اند در برزخ نعیم الهی تا به سید‌حسن نصرا...، قهرمان مقاومت خوش‌آمد بگویند و در آغوشش بکشند. سید شجاع و دلاور، خدا قوت. سلام ما را به شهیدان برسان. وی افزود سلام و درود بر تو ای سرور مقاومت که تا ابد پیروزی و زنده و الهام‌بخش. لحظه‌های رشادت و نصر را همیشه با تو به یاد خواهیم داشت و چه فراوان بود این لحظه ها. آن زمان که در پخش زنده دستور شلیک به ناو دشمن دادی و آن ناو را در برابر چشمان دنیا به آتش کشیدی. آن زمان که یاران و جوانان جان‌بر‌کف مقاومت از سنگرهای خط‌مقدم برایت پیام وفاداری فرستادند و تو آنها را تاج‌سرت خواندی. آن زمان که پیروزمندانه پس از پایان جنگ تموز به میان مردم ضاحیه آمدی و با لبخند زیبایت بشارت دادی که زمان پیروزی‌ها فرارسید و زمان شکست‌ها گذشت. ‌آن زمان که دست ابوعلی سمیر قنطار را پس از آزادی‌اش از اسارت ۳۰‌ساله صهیونیست‌ها به نشانه پیروزی بالا بردی و به او گفتی سرت را بالا بگیر که برای آزادی تو جنگیدیم.  جبلی تاکید کرد: سید عزیز ما آرام بگیر که شب و روز زندگی‌ات را به‌هم دوختی تا روز دشمن غدار را به شب تبدیل کنی. آرام‌بگیر که در این راه طولانی مقاومت، سختی فراوان کشیدی. در ۳۶ سالگی داغ جوان دیدی وهادی ۱۸‌ساله‌ات را تقدیم مقاومت کردی. آرام‌بگیر که فراق یارانت را یک‌به‌یک به جان خریدی تا نهال مقاومت تنومند شود. آرام‌بگیر و آرامش در جوار سید و سالار شهیدان و اولیای الهی گوارایت باد. فقدان و فراقت را چگونه برتابیم که طنین فریاد بلندت بر ظلم و ظالم همواره در گوش‌مان است. وعده و وعیدهای دشمن‌کشت را فراموش نخواهیم کرد که دشمنت هم تو را «صادق الوعد» می‌خواند و خطابه‌های آتشینت، لرزه بر پیکرش می‌انداخت. تسلیت بر ما که تو را دیگر نخواهیم دید و صدای رسایت را نخواهیم شنید و تبریک به تو که در آزمون استقامت بر صراط‌مستقیم مقاومت روسپید پروردگارت شدی. خداحافظ سید مقاومت. خداحافظ ای روح روان مجاهدان و جان جانان مقاومان. سلام‌علیک یوم ولدت و یوم استشهدت و یوم تبعث حیا. 

سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر این‌که در مکتب اسلام، شهادت، خود شاهدی است بر حقانیت آرمان و انگیزه‌ای است برای ادامه مسیر و محرکی است برای جذب مجاهدان، اظهار کرد: ندیدند که خون شهید سید‌عباس موسوی چگونه باعث تحکیم بیشتر حزب‌ا... شد؟ اکنون باید با وحشت نظاره‌گر تاثیر خون سید‌حسن نصرا... بر گسترش بیش از پیش مقاومت باشند. شهادت گوارایش باد و راهش پر رهرو. 

محمد مخبر،مشاور و دستیارمقام معظم رهبری نیزضمن تبریک و تسلیت به‌مناسبت شهادت دبیر‌کل حزب‌ا... لبنان تصریح کرد: سید حسن نصرا... همان‌گونه که وعده الهی بوده برای همیشه زنده است و در قلب‌های ما خواهد ماند. پرچم او هیچ‌گاه بر زمین نمی‌ماند و جهادگران حزب خدا این بیرق را تا زمان نصرت الهی در برابر دیدگان صهیونیست‌های کودک‌کش پای برجا نگه می‌دارند. 

محسن رضایی،عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار پیامی در فضای مجازی تصریح کرد: شهادت مجاهد کبیر، برادر عزیز ملت ایران، سید حسن نصرا... رابه محضر حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری و ملت سربلند لبنان و جبهه پرافتخار مقاومت تسلیت عرض می‌نمایم. 

محمدجواد ظریف،معاون راهبردی رئیس‌جمهور ضمن تسلیت شهادت سید‌حسن نصرا...نوشت: بی‌تردید نقشه آشفته نتانیاهو و اسرائیل برای منطقه و دنیا شکست خواهد خورد و این مقاومت شکل‌گرفته در برابر وحشی‌گری‌ آنان از این پس با قدرت بیشتری پیش خواهد رفت. 

چهره‌های سیاسی از جناح‌های مختلف نیز در سوگ شهادت سید حسن نصرا...، پیام‌های تسلیت صادر کردند. حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) در پیامی تاکید کرد: راه نصرا... ادامه دارد، همان‌طور که راه سید‌عباس موسوی و کلیه فرماندهان مقاومت تا امروز تداوم داشته است؛ اما درک مختصات دوره جدید از مبارزه با استکبار ضرورت فوری و حیاتی این شهادت‌های عظیم است. همان‌گونه که شهید نصرا... با تکیه‌ بر عقلانیت بی‌بدیل خویش به‌مدت بیش از ۳۰ سال نهال حزب‌ا... لبنان را با عبوردادن از طوفان‌های سهمگین تبدیل به درختی تناور و ریشه‌دار کرد. 

علی لاریجانی، مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز با بیان این‌که شهادت و عروج ملکوتی مرد بزرگ مقاومت در منطقه به‌دست نامردان کثیف صهیونیست، گرچه برای مجاهدان بسیار تأثربرانگیز است،تصریح کرد: فقدان او، نظیر شهادت سردار سلیمانی دردی است که هرگز از دل‌ها محو نمی‌شود.اما این رژیم جعلی که به‌صورت آژانس آدم‌کشی درآمده است، در بحران مشروعیت داخلی و بین‌المللی تصمیم گرفته خود را به بی‌کلگی سیاسی و امنیتی بزند تا دستاوردی ناچیز به دست آورد و بتواند رژیم را سرپا نگه دارد. 

علی مطهری، نایب‌رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی، تنها راه جبران شهادت‌ها را نابودی رژیم صهیونیستی خواند و با اشاره به شهادت سید حسن نصرا...، تصریح کرد: این حادثه سبب نمی‌شود که محور مقاومت قدرت خودش را از دست بدهد. این جبهه حتما بازسازی خواهد شد و فرد دیگری به جای ایشان خواهد نشست و راه مقاومت ادامه خواهد داشت. ملت‌های مسلمان حتما بیدارتر خواهند شد و بسیاری از افراد به مقاومت خواهند پیوست. 

حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور دولت‌های یازدهم و دوازدهم نیز با بیان این‌که حزب‌ا... لبنان نماد مقاومت و مامن مردم لبنان با هر دین و آیین و نصرا... قهرمان، مترادف با شکست اسرائیل و سرافکندگی تجاوزگران است، تأکید کرد: قطعا رژیم اسرائیل دست به یک خطای بزرگ زد و مردم لبنان و حزب‌ا... سرافراز، انتقام خون پاک این شهید بزرگوار را خواهند گرفت.

سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور پیشین کشورمان نیز در پیامی تاکید کرد: ملت بزرگوار لبنان همچون فلسطینیان عزیز سال‌هاست در معرض تجاوز و بیداد رژیم تروریست صهیونیستی بوده است، ولی این‌بار جنایتش با آنچه در گذشته بوده قابل مقایسه نیست و حاصل آن نیز هزاران شهید و زخمی و آواره، از زن و مرد و کودک و جوان و پیر به‌خصوص مدافعان آزاده و قهرمان راه عزت و در راس آنها شهید بزرگوار سید‌حسن نصرا... است. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها